Gå til innhold

Hvilken bil har de tryggeste sjåførene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilken bil som har de tryggeste sjåførene, og lavest forsikringskostnad? Er det data på det? Skjønner at som ung jente er Volvo 240 og BMW 3 ikke det lureste valget rent forsikringsmessig, men andre veien er ting mindre opplagt. Prius?

Anonymkode: 3db21...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser på en måte etter håndfast statistikk, ikke rykter. :) Kan du vise til noe?

Anonymkode: 3db21...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok din unge alder som utgjør det største tillegget. Bilmerke har ikke stor betydning, men det har størrelsen på motoren, kjørelengde og valgt egenandel. Du kan sjekke selv hva forsikringen vil koste akkurat deg for ulike biler her.

Endret av Horten Market
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, prt90 skrev:

Jeg har lest artikkelen. Den har fullstendig feil forutsetninger for å kunne fastslå at elbiler er sikrere enn andre biler. Kun to dødsulykker? Javel, men hvor lenge har elbiler vært på markedet i forhold til "vanlige" biler?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Arabella skrev:

Jeg har lest artikkelen. Den har fullstendig feil forutsetninger for å kunne fastslå at elbiler er sikrere enn andre biler. Kun to dødsulykker? Javel, men hvor lenge har elbiler vært på markedet i forhold til "vanlige" biler?

Noen modeller har jo vært på markedet ganske lenge. Buddy har vel vært på markedet siden 1991. Det er 0 dødsulykker på over 25 år :) 

Anonymkode: b5356...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen modeller har jo vært på markedet ganske lenge. Buddy har vel vært på markedet siden 1991. Det er 0 dødsulykker på over 25 år :) 

Anonymkode: b5356...983

I Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødsulykker er jo ikke det som gjør biler dyre nødvendigvis. Selv bulkinger fører til høyere premiumer.

Folk som kjører Toyota Yaris feks. De dør jo aldri siden de aldri kjører fortere enn 37 km/t, men de treffer jo fire biler hver gang de parkerer. Selv om bare 15% blir tatt blir det jo betydelige summer.

Husk at nabolaget du bor i også påvirker pris. Så folkeregistrer deg en plass på Dronnings Mauds Land (der har aldri noen krasjet) før du bestiller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har allerede skjønt at på hybelen min er premien vesentlig høyere enn om jeg registrerer mine foreldres adresse. Har uansett ikke meldt flytting, så blir nok det andre. Ser litt på Saab 9-3, Honda Civic og Toyota Urbancruiser. Alt sammen litt "pensjonistaktige" biler som er å få kjøpt her.

Anonymkode: 3db21...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...