Gå til innhold

Fastlege - timeforespørsel på epost?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Legekontoret til fastlegen min har ikke noen hjemmesiden, men jeg har funnet en side som oppgir epostadresse, tlfnummer og adressa til legekontoret. Er det greit å spørre om time på denne epostadressen? Er det flere her som sender epost istedenfor å ringe for å få time? (epostadressen heter "[email protected]", regner med det ikke er hans private..?).

Dersom noen lurer på hvorfor jeg ikke bare kan ringe så er det fordi jeg ikke tørr..

Takk for seriøse svar☺

Anonymkode: 3bb3c...292

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker greit å bruke den adressen om den står oppført med annen kontaktinfo til legekontoret. Mitt kontor har hjemmeside med timebestillingsmulighet der, så jeg bruker ofte den.

Anonymkode: acdc3...498

Skrevet

Regner med siden er fra brønnøysund, proff e.l. og er oppgitt i forbindelse med at legekontoret er registrert med org.nr. Det kan godt være fastlegens private adresse. Ikke drit deg ut med å sende mail til fastlegen privat, hadde han hatt ønske om epost fra pasienter hadde det vært oppgitt på en hjemmeside. Ta deg sammen og plukk opp telefonen, eller gå innom legekontoret. 

Anonymkode: 33280...765

Skrevet

Hos min fastlege bestiller jeg alltid time eller fornyer resepter på nett. De oppfordrer til å bruke nettsiden i stedet for telefon.

Skrevet

Man kan også sende et brev i posten, eller stikke innom legesenteret/ legekontoret og bestille time.

Anonymkode: f620b...c7f

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legekontoret til fastlegen min har ikke noen hjemmesiden, men jeg har funnet en side som oppgir epostadresse, tlfnummer og adressa til legekontoret. Er det greit å spørre om time på denne epostadressen? Er det flere her som sender epost istedenfor å ringe for å få time? (epostadressen heter "[email protected]", regner med det ikke er hans private..?).

Dersom noen lurer på hvorfor jeg ikke bare kan ringe så er det fordi jeg ikke tørr..

Takk for seriøse svar☺

Dette bør du avklare med legekontoret på telefon før du gjør. De fleste klarer å ringe legekontoret for å få time. 

Anonymkode: 165b1...505

Skrevet

Kan du ikke be noen andre ringe for deg om du ikke tør?

Anonymkode: e3d9f...c52

Skrevet

Har du sjekket ut appen HelseRespons? Kanskje ligger legekontoret ditt i denne appen. Jeg pleier iallefall å bestille legetimer på denne appen.

Anonymkode: 0091e...c31

• Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for seriøse svar☺

Her jeg bor har vi en nettside, der vi velger legekontor, og fyller inn navn, ønsket timedato og kl slett (det kan endres om det ikke passer for legekontoret) , så fyller man inn "hvorfor/hva" man lurer på/reiser til legen for. Så får man bekreftelse på bestilt time pr sms. Legekontoret ringer opp om datoen du har satt ikke passer for dem. Da får du ny dato. Veldig enkelt og greit. Men dette skjer ikke pr e-post, men gjennom et system på nettsiden dems. 

Ikke send pr mail, det ville jeg ikke ha gjort. Ring legekontoret, de biter ikke. Jeg liker heller ikke å ringe, men tvinger meg selv til å gjøre det når det må gjøres. Det går alltid like bra. 

Skrevet

På mitt legekontor så ønsker de at vi bestiller time på sms eller på nett, via pasientsky. 

Hva står på hjemmesiden til legekontoret ditt da?

Anonymkode: f6ca8...4c6

Skrevet

En bedrift bruker ikke gmail.com så det er nok legens private.

Anonymkode: 2d1a9...48f

Skrevet

Nei, denne adressen skal du ikke bruke. Hovedregelen er at slike forespørsler sendes på en passordbeskyttet plattform (eventuelt bank-ID). 

Jeg bruker ofte nettsiden til legekontoret til å bestille timer, men alle ledige timer blir ikke oppført der. Derfor bestiller jeg time gjennom HelseRespons-appen dersom jeg ønsker time fort. Jeg ser også at det er mulig å bruke Legetime-appen, men den har jeg ikke noe erfaring med. Ellers er det jo bare å ringe legekontoret eller stikke innom. 

Anonymkode: d5b70...d1f

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Har du sjekket ut appen HelseRespons? Kanskje ligger legekontoret ditt i denne appen. Jeg pleier iallefall å bestille legetimer på denne appen.

Anonymkode: 0091e...c31

Samme her! Prøv det TS.

Anonymkode: ea7f7...c6a

Skrevet

Få en venninde til å ringe. Tenk hvor mye kontorjobb fastlegen hadde hatt om alle sendte han mail! 
Mail er kun til den aller viktigste kommunikasjonen ang epikriser osv for eksempel ikke timebestilling. 

Anonymkode: 05630...f6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...