Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lager vanligvis en oppskrift som trond moi lager

Dette er en veldig enkel pizza med tørrgjær som ikke skal heves,

Kjelver ut deigen tynn (italiensk), forsteker den et par min, så på med fyllet.

Har pizzaovn...så den blir god og sprø-

Tenkte å lage pizza på fredag.. men da med tykk bunn.. er så lenge siden vi har hatt det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er godt å bruke kjøttdeig + tacokrydder som fyll.. Etterpå stør man på ost og knuser noen nachochips på toppen av det hele.. Litt ekstra løk i fyllet er også godt..

Bare pass på å ikke få for mye væske i fyllet slik at pizzabunnen blir umulig å steke..

Skrevet

Var favoritt topping pa tynn bunn.

Helt enket (gode) hakkede tomater pa boks.(Tilsatt litt salt)

Masse fersk mozzarella ost.

Stekes.

Etter steking legges masse ruccola salat, ferske (igjen-gode!) tomater og hövlet parmesan ost.

Hell over litt god oliven olje og kvern litt pepper over.

Namnam...

Skrevet (endret)

Min pizza:

Tynn bunn:

1/2 pk tørrgjær

1 ss olivenolje

1/2 ts salt

2 dl lunkent vann

hvetemel nok til at deigen blir mettet

Heves i ca. 1 time, kjevles ut, og forstekes i et par minutter.

Fyll:

1/2-1 beger creme fraiche

ca. 3 fedd hvitløk

300 g revet ost

1 rødløk

1 pk spekeskinke

Olivenolje

Nykvernet pepper

1 pk ruccolasalat

Smører creme fraiche utover bunnen og presser hvitløken over. Osten spres over pizzaen. Rødløk i ringer has på. Deretter spekeskinken. Hell noen dråper olivenolje over pizzaen og kvern pepper over.

Stekes til osten blir gyllen og spekeskinken krøller seg litt.

Når pizzaen er tatt ut av ovnen fordeler man ruccolasalaten over pizzaen.

Endret av Peony
Skrevet
Min pizza:

Tynn bunn:

1/2 pk tørrgjær

1 ss olivenolje

1/2 ts salt

2 dl lunkent vann

Blir ikke denne bunnen veldig tynn, da? ;)

Gjest sexysadie
Skrevet

På min ego-pizza så skal det være skinke, jalapenos, løk, sopp, maisog masse ost på. Og så hvitløkssaus.

Skrevet

Vi bruker også creme fraiche på pizzaen.

Lager bunn som dere andre, tar også i oregano og litt basilikum.

Tar creme fraiche på bunnen (1 beger) - kjøttdeig med tacokrydder (Santa Marias), løk, mais og masse ost!!!!!!!!

Vår favoritt nr 1!

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg lager den bunnen som står på pakken men ganger den med 1,5 fordi jeg liker tykk bunn.

som fyll bruker jeg tomat og løk pizzasaus (pulver fra toro) som jeg har over kjøttdeig. Så har jeg på hakket løk, rød paprika og fersk champingon (?) ble plutselig usikker på skrivemåten. tihi. Så har jeg på mozarellaost som jeg har raspet selv. Før jeg putter den i ovnen heller jeg litt olivenolje over. Kjempegod pizza. Mye bedre enn alle andre :)

Skrevet

Ser at noen av dere bruker ganske mye mer mel enn væske i pizzaen - hvordan får dere til det og blir ikke deigen veldig tung??

Jeg lager pizzadeig av ca 2,5 dl lunkent vann, ca 5 dl mel, halv pose tørrgjær, en dæsj olje og en klype salt. Da er deigen god og smidig og jobbe med, bunnen blir tynn og dekker akkurat en langpanne.

Sausen lager jeg enten av hakket løk og hvitløk frest mykt, en boks hermetiske tomater, en dæsj tomatpure, salt/pepper, litt sukker, oregano, timian, rosmarin - evt provencekrydder (saus nok til to pizzaer) eller så bruker jeg pizzasaus på glass fra Rema (Landlord tro???).

Fyll etter som hva vi har lyst på og hva som er i hus. Kjempegodt med røkte pølser i terninger, halve cherrytomater og løkringer!!!!

Gjest LoisLane
Skrevet

Den mest inspirerende tråden på lenge!

Pizzaene her i huset varierer alltid. Jeg liker best pepperoni og bacon, mannen er glad i biffkjøtt og ungene kjøttdeig og pølser. Liker godt paprika - tre farger, fint, fint kuttet med kjøttdeig og torosaus (pose).

Har en fantastisk god pizzaoppskrift med tykk bunn (som en deilig myk dyne...), tykk fløtesaus, masse frest sjampinjong, ost og rå bacon på toppen. Den blir vanvittig god og er ikke noe spesielt sunn. :roll:

Skrevet
Har en fantastisk god pizzaoppskrift med tykk bunn  (som en deilig myk dyne...), tykk fløtesaus, masse frest sjampinjong, ost og rå bacon på toppen. Den blir vanvittig god og er ikke noe spesielt sunn.  :roll:

Nei, jeg kan forestille meg at den ikke er spesielt sunn, enda mer kan jeg forestille meg at den er spesielt god. Helt spesielt god...deler du oppskriften elller er den hemmelig?

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg mekker fyll, mens min kjære lager bunn. Bunnen består ganske enkelt av mel, vann, salt, sukker, olivenolje og gjær. Av og til litt oregano.

Fyllet består av en pakke kjøttdeig, to tynne pølser, champignon, en pakke pizzafyll (helst mexicana), og en halv boks hermetiske tomater.

På toppen har vi ost, tomater i skiver og løk i skiver.

• 8 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg liker også en god og tykk bunn, slik AArkana har oppskrift på....Mmmm....når fikk jeg lyst på hjemmelaget pizza! :klappe:

Skrevet

E veldig gla i rekepizza! Men dei må vere ferske, ellers blir ikkje det så bra.. fyllet ellers består av heimelaga tomatsaus (med rødløk, kvitløk og masse ferskt krydder), fersk champignon, paprika og mozzarella. Veldig godt å kvitløksmarinere rekene før du slenge dei på pizzaen hvis du gidde....

Anna fyll som e bra:

Parma-skinke, champignon og mozzarella. Når pizzaen e stekt, dryss over fersk ruccola, cherry tomater og skiver av parmesan. :)

Skrevet

Som oftest gidder jeg ikke å lage egen bunn, men når jeg gjør det, liker jeg den best tynn. Bruker ferdiglaget glutenfri bunn og dynker på toro pizzatomat saus. For tiden har jeg dilla på aromasopp og parma/seranoskinke og mozarella. Heller over litt rapsolje og masse oregano. Mmmmmmm... Kjempegod og SÅ enkelt! Glutenfrie ferdigpizzaer er SKIKKELIG ekle, så ble veldig glad da jeg oppdaget de ferdiglagde! :hoppe:

Gjest Gjest
Skrevet

Takket være denne tråden fikk jeg idè til å lage pizza for et par uker siden, og nam den ble god!

Vi bruker Toro (tror jeg) melblanding på pose til bunnen, heves godt selv om det ikke står noe om det på posen, den passer perfekt til en langpanne. Vi dytter deigen litt opp langs kanten så vi får litt kant å holde i, det liker vi!

Så steker vi kjøttdeig som vi blander inn med Toros pizzafyll pose, gjerne med tomat og løk. Kan hende vi blander inn litt ekstra tomatpurè for det føles ofte litt lite. Denne spres godt utover.

Oppå putter vi finstrimlet purre, løk i små biter, skinkebiter, skivet champignon, paprika i biter, kanskje mais. Så river vi vanlig Norvegia ost som strøs oppå (heller litt for lite enn litt for mye). Oppå der strøs det på pizzakrydder, særlig i kantene.

Stekes i ca 15 minutter.

Åh, nå fikk jeg lyst på pizza igjen..

Skrevet

Jeg og vil ha pizza, sluuuurp!!!

Skrevet

Hjemmelagd pizza er digg ! Denne varianten har vært min favoritt i det siste :

Bunn : ca. 3 dl vann, ca 3/4 pakke gjær, litt salt, 5 ss olivenolje og "passe" med mel (7 -8 dl ? ) Slumper litt da...

Fyll : har først på rikelig med Dolmio pizzasaus, deretter en pakke revet ost ( gjerne den med cheddar i fra Tine). Oppe på osten legger jeg stekte biffstrimler krydret med hvitløkspepper og salt. I tillegg stekt sopp og gjerne "bekentærningær" !

Tror det må bli pizza på fredag asså !

Skrevet

Liker litt tynn bunn, og den skal smake godt. I deigen pleier jeg å tilsette rødløk, oliven, bløtlagte soltørkede tomater, fetaost og fersk basilikum som jeg kjører sammen med stavmikser.

Bruker også dette som fyll og topper med peperoni, skinke eller annet kjøtt. Dekker med Norvegia eller aller helst Jarlsberg. Ved siden av har vi rømmedressing og salat av ulike salatblader, tomater, rødløk og fersk sjampinjong. Hm, tror jeg lager pizza til helgen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...