Gå til innhold

Svimmel og uvel etter koniosering

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Forrige mandag gjennomførte jeg en koniosering, og på fredag begynte det å blø så sykt mye at jeg ble lagt inn på sykehuset og lagt i narkose for at se skulle sy og stoppe blødningen. Onsdag ish samme uke kom selvsagt også mensen, så hvor mye jeg har blødd den siste 1.5 ukens vites ikke, men jeg må nok fort ha bikket 5-6-7 dl nå. Og det blør enda, dog i «normale mensligende» mengder. Dette skal visst være normalt. Fredag var helt enormt da. Aldri har jeg blødd så mye i mitt liv! Anyway..

Jeg prøvde meg på jobb på mandag, men fant fort ut at det ikke funket. Svimmel og uvel som et uvær. Fastlegen sykemeldt meg ut denne uken, selv om blodprosenten var normal. De målte ikke jern, men jeg begynte på jernpiller i går.

Så til spørsmålet mitt, er det vanlig å bli så svimmel og uvel så lenge etter å ha mistet blod? Har noen opplevd lignende? Hvor lang tid vil det kunne ta å komme ovenpå igjen?

Gav blod et par ganger for en ti års tid siden, og det måtte jeg bare slutte med fordi jeg ble så dårlig. Men da stod det bare på et par dager..

Endret av løpejenta
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var selv gjennom en konisering i august, blødde ikke så mye så jeg måtte sy. Men det fossa første dag og til dels andre dag. For så at det roet seg. Dag 6 med meg falt sårskorpen av og da blødde jeg masse og fikk vondt nederst i magen. 

Kjente meg uvel og svimmel den første hele uka, som jeg etterhvert konstaterte var etter  å ha blødd endel. Men jeg og fikk forlenget sykmelding til jeg følte meg noen lunde bra igjen. Så jeg var tilbake på jobb dag 8 etter operasjonen. Så svimmelheten ble borte når blødningene etter hvert roet seg:) når det bare var litt sårvæske/blodtilbadet utflod merka jeg ingenting:)

men dette et veldig individuelt, og er det noe du er i tvil om så kontakt lege! 

Anonymkode: 19caf...6c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...