AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #1 Skrevet 27. september 2017 Jeg tok influensavaksinen i januar 2017 (var litt sent ute, men tok den likevel). Hvor ofte bør man ta denne? Vet at det kommer ny vaksine for hvert år (pga. litt ulik sammensetning). Så må jeg ta den igjen når den kommer i høst, eller er jeg fortsatt ganske godt beskyttet av den jeg tok i januar? Anonymkode: 9db1f...8fd
Millimani Skrevet 27. september 2017 #2 Skrevet 27. september 2017 Ta den årlig. Det har med litt ulik sammensetning å gjøre. Men ta den i tidsrommet mellom september og november, ikke vent til januar. Jeg pleier ikke å vaksinere meg, men dette er hva jeg har hørt/lest om det selv.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #3 Skrevet 27. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok influensavaksinen i januar 2017 (var litt sent ute, men tok den likevel). Hvor ofte bør man ta denne? Vet at det kommer ny vaksine for hvert år (pga. litt ulik sammensetning). Så må jeg ta den igjen når den kommer i høst, eller er jeg fortsatt ganske godt beskyttet av den jeg tok i januar? Anonymkode: 9db1f...8fd Influensavirusene endrer seg hvert år. Derfor lages det nye vaksiner hvert år, basert på den varianten av influensavirus myndighetene og produsenten "tror" vil være aktive kommende vinter. De fleste gangene treffer de blink med virussammensetningene i vaksinene, men noen ganger bommer de. Derfor må man fornye influensavaksinen hver høst dersom man vil være beskyttet mot kommende vinters infleunsavirus. Hvor lenge en influensavaksine henger i og gir beskyttelse mot akkurat det viruset man er vaksinert mot, må du nesten spørre eller lese på fho.no sine sider. Anonymkode: eff6e...68e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå