Gå til innhold

Sex etter voldtekt

Fremhevede innlegg

Skrevet

For 9 år siden ble jeg voldtatt, det var en overfallsvoldtekt og jeg ble veldig innesluttet i lang tid. De første årene etterpå taklet jeg ikke tanken på sex engang og etter dette har det blitt skummelt fordi jeg ikke vet helt hva «normal» sex går ut på. Dette er den eneste gangen jeg har hatt sex og jeg føler jeg er blitt for gammel til å ikke vite hva jeg gjør (25).. Nå har jeg datet en fyr noen mnd og han vil naturlig nok at sex skal bli en del av det. Han vet ikke om fortiden min, og jeg ønsker heller ikke at han skal det. Så, altså, hvordan har man «vanlig» sex? Er det som regel røft? Prater man sammen ? Er så nervøs.. Har hinta frampå at til helgen skal vi.. syns også det er skummelt at han er endel eldre så er sikkert veldig trygg på seg selv og vet hva han driver med. Jeg er så redd for at dette skal ødelegge det vi har. Hvordan kan jeg virke som jeg er helt trygg og vet hva jeg gjør ? Og «foreplay», gjør man det? 

Anonymkode: 305d8...1de

Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vet ikke om fortiden min, og jeg ønsker heller ikke at han skal det.

Beklager å måtte si det, men hvis du har seriøse planer med denne gutten, så må han selvsagt få vite om dette, hvis ikke vil det aldri funke over tid. Men hvis du bare ser på det som en flørt uten fremtid, er jeg enig i at det ikke er nødvendig å fortelle om det.

"Vanlig" sex er ikke røft nei. Første gangen er som regel ganske rolig for begge parter. Man er usikker og føler seg frem. Røff sex er jo noe man som regel har med en man kjenner veldig godt, og ikke minst stoler på.

Men viktigste for deg: Snakk med han! Fortell han om din usikkerhet, uten at du behøver å nevne bakgrunnen for din nervøsitet. Det er jo helt normalt å være usikker og nervøs første gang. Hvis han er en ordentlig kar, så forstår han det. Gjør han ikke det, er han ikke noe å samle på.

Anonymkode: d1521...87e

Skrevet

Men om jeg har seriøse planer med han, når er det da best å fortelle om det og hvorfor må han vite det? Ser for meg at han kanskje tenker at det er ekkelt å ha sex med meg da om han vet det..

ts

Skrevet

Jeg ville vært ærlig med han, men du trenger ikke gå inn i detaljer. Men om det er ting som kan trigge deg så blir han og han å være klar over hvorfor, han kan være støttende og gjøre sånn at du får en fin opplevelse. 

Du må selvfølgelig gjøre hva som kjennes rett for deg, jeg har aldri vært en slik situasjon. Men om kjæresten min hadde opplevd noe slik så hadde jeg ønsket og støtte han. Og jeg ville aldri ha dømt han for noe som hadde skjedd mot hans vilje, og om din skulle gjort det så er han ikke verdt din kjærlighet.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For 9 år siden ble jeg voldtatt, det var en overfallsvoldtekt og jeg ble veldig innesluttet i lang tid. De første årene etterpå taklet jeg ikke tanken på sex engang og etter dette har det blitt skummelt fordi jeg ikke vet helt hva «normal» sex går ut på. Dette er den eneste gangen jeg har hatt sex og jeg føler jeg er blitt for gammel til å ikke vite hva jeg gjør (25).. Nå har jeg datet en fyr noen mnd og han vil naturlig nok at sex skal bli en del av det. Han vet ikke om fortiden min, og jeg ønsker heller ikke at han skal det. Så, altså, hvordan har man «vanlig» sex? Er det som regel røft? Prater man sammen ? Er så nervøs.. Har hinta frampå at til helgen skal vi.. syns også det er skummelt at han er endel eldre så er sikkert veldig trygg på seg selv og vet hva han driver med. Jeg er så redd for at dette skal ødelegge det vi har. Hvordan kan jeg virke som jeg er helt trygg og vet hva jeg gjør ? Og «foreplay», gjør man det? 

Ville absolutt fortalt ham om voldtekten uten å gå i detaljer. Han vil ikke synes det er ekkelt å ha sex med deg på grunn av det om han er rett skapt. Nei, fortell ham det, han er en voksen mann som du skriver og vil ganske sikkert møte deg på en fin måte.

Anonymkode: 72367...bbf

• Liker 1
Skrevet

Ville nok fortalt det tidlig, men kor mykje detaljar du vil han skal vite er jo heilt opp til deg.  Du veit jo ikkje kva som kan skje når du har sex med han. Kanskje du får flashbacks eller at du låser deg. Då er det jo greit at han veit grunnen, at han veit at det ikkje er hans feil eller at han gjer noko gale, og kan heller støtte og lede deg til ein flott kveld. Og han vil forhåpentligvis ta meir hensyn frå starten av.

Kan ikkje sjå føre meg at han vil tenkje at det er ekkelt å ha sex med deg pga din fortid. I så fall er han ingenting å samle på. Voldtekten var jo ikkje din feil. Ein god partner er ein du kan stole på, som støtter deg og stiller opp for deg utan å dømme deg for noko som ikkje var din feil.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du bør fortelle det til han. Det gjorde jeg til samboeren min, og det er absolutt bra at han forstår hvorfor jeg reagerer på enkelte ting som jeg gjør.

Når det er sagt så kan selvfølgelig den første sexen være røff. Både jeg og samboeren liker røff sex, så hos oss var den det. Men det viktigste er å huske på at om den skal være røff eller ikke er det du som bestemmer. Blir han for mye er det bare å si at du vil ta det rolig. Alle gode menn vil høre på det uten å blunke :)

• Liker 1
Skrevet

Du må snakke med han. Si at du liker han og vil gå videre med han. Fortell han at du ble voldtatt og at du derfor er redd,  men vil prøve med han. Hvis han blir med så må dere gå forsiktig frem. Bruk lang tid. Avtal at han spør deg før penetrering. Ha et stoppord, det kan være en bevegelse, et ord osv som kan trigge noe i deg.

Anbefaler deg å gå i terapi. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...