AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #1 Skrevet 26. september 2017 Dere som har vært der, hvilket av landene vil dere anbefale meg å dra til? Og hvorfor? Anonymkode: 10d55...031
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #2 Skrevet 26. september 2017 Hvis du skal først ned i den retningen anbefaler jeg deg heller å reise til Kambodsja for å oppleve killingfields og fengselet. Anonymkode: f9ec9...d47
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #3 Skrevet 27. september 2017 Laos har en bedre utbygd infrastruktur mht ting å gjøre/restauranter osv. Myanmar er interessant, men det er mindre og gjøre der. Kommer litt an på hva du vil. Vil du ha god mat, ferie og gøy er Laos det riktige, vil du oppleve autentisk kultur og kontakt med de innfødte er Myanmar det riktige. Anonymkode: da8cb...961
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #4 Skrevet 27. september 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du skal først ned i den retningen anbefaler jeg deg heller å reise til Kambodsja for å oppleve killingfields og fengselet. Anonymkode: f9ec9...d47 Jeg har vært der! TS Anonymkode: 10d55...031
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #5 Skrevet 27. september 2017 3 hours ago, AnonymBruker said: Laos har en bedre utbygd infrastruktur mht ting å gjøre/restauranter osv. Myanmar er interessant, men det er mindre og gjøre der. Kommer litt an på hva du vil. Vil du ha god mat, ferie og gøy er Laos det riktige, vil du oppleve autentisk kultur og kontakt med de innfødte er Myanmar det riktige. Anonymkode: da8cb...961 Mindre å gjøre i Myanmar? Mtp. hva da? Restauranter og slikt? Det er jo plenty av restauranter i Myanmar. Har du vært der? Laos har gjerne litt større festekultur med tubing i Vang Vieng, så dersom man er ute etter områder med mange backpackere som henger sammen og slikt, så er gjerne ikke Myanmar stedet. Men det er jo mye å gjøre i Myanmar likevel, jeg elsket det landet i alle fall. Men ellers er de vel litt like, med tanke på veldig stor andel buddhister i landet, mange bra templer osv. Anonymkode: f4fff...9bb
reiseglad Skrevet 27. september 2017 #6 Skrevet 27. september 2017 (endret) Så lenge Myanmars myndigheter hakker i stykker deler av befolkningen sin og jager dem på flukt bare fordi de ikke liker dem, så ville jeg aldri vurdert engang å reise dit! https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2017/09/10/195331274/flyktninger-skildrer-grusomme-overgrep-i-myanmar Endret 27. september 2017 av reiseglad 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #7 Skrevet 27. september 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Mindre å gjøre i Myanmar? Mtp. hva da? Restauranter og slikt? Det er jo plenty av restauranter i Myanmar. Har du vært der? Laos har gjerne litt større festekultur med tubing i Vang Vieng, så dersom man er ute etter områder med mange backpackere som henger sammen og slikt, så er gjerne ikke Myanmar stedet. Men det er jo mye å gjøre i Myanmar likevel, jeg elsket det landet i alle fall. Men ellers er de vel litt like, med tanke på veldig stor andel buddhister i landet, mange bra templer osv. Anonymkode: f4fff...9bb Jeg trenger ikke festing, og er mer interessert i å finne roen et sted hvor ting går sakte. Jeg er ikke backpacker på 20 år. Trekking er derimot interessant. En fordel med Myanmar er jo at de har strender, men jeg vet ikke hvor fine og tilgjengelige de er? Hvodan er det forresten å reise med koffert i disse landene? Jeg kommer vel til å forflytte meg litt, men ikke så veldig mange ganger heller i løpet av 3-4 uker. Anonymkode: 10d55...031
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #8 Skrevet 27. september 2017 Jeg er heller ikke så interessert i å se templer med mindre jeg drar til Myanmar. Da må jeg se Bagan selvfølgelig. TS Anonymkode: 10d55...031
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #9 Skrevet 27. september 2017 7 timer siden, reiseglad skrev: Så lenge Myanmars myndigheter hakker i stykker deler av befolkningen sin og jager dem på flukt bare fordi de ikke liker dem, så ville jeg aldri vurdert engang å reise dit! https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2017/09/10/195331274/flyktninger-skildrer-grusomme-overgrep-i-myanmar Jeg har tenkt på det, og det er jo helt forferdelig det som skjer. Men tenker også at det er synd om alle turister forsvinner så det bare går ut over de lokake som sårt trenger inntekt fra turismen. Anonymkode: 10d55...031
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #10 Skrevet 28. september 2017 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg trenger ikke festing, og er mer interessert i å finne roen et sted hvor ting går sakte. Jeg er ikke backpacker på 20 år. Trekking er derimot interessant. En fordel med Myanmar er jo at de har strender, men jeg vet ikke hvor fine og tilgjengelige de er? Hvodan er det forresten å reise med koffert i disse landene? Jeg kommer vel til å forflytte meg litt, men ikke så veldig mange ganger heller i løpet av 3-4 uker. Anonymkode: 10d55...031 Vi var på Ngapali, nydelig strand. Ganske rolig og avslappende område. Men man må nok fly dit, så det kan fordyre reisen litt. Jeg har bare reist med sekk i Sørøst Asia, så jeg vet ikke hvordan det er å reise med koffert i disse landene.Hvis du ikke skal reise så mye rundt, så går det nok greit med koffert. Eneste problemet kan vel være hvis du skal gå et stykke til hotellet eller noe slikt, for veiene er ofte grus/jordveier, i Myanmar iallefall. Jeg er enig i problemstillingen om hvordan Rohingya-folket blir behandlet, det er virkelig grusomt å se. Men skal hele befolkningen straffes fordi myndighetene er voldelige? Jeg vil heller anbefale deg å prøve å unngå hoteller og restauranter som er drevet av myndighetene, og prøve å støtte de lokale mest mulig. Anonymkode: f4fff...9bb 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #11 Skrevet 28. september 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi var på Ngapali, nydelig strand. Ganske rolig og avslappende område. Men man må nok fly dit, så det kan fordyre reisen litt. Jeg har bare reist med sekk i Sørøst Asia, så jeg vet ikke hvordan det er å reise med koffert i disse landene.Hvis du ikke skal reise så mye rundt, så går det nok greit med koffert. Eneste problemet kan vel være hvis du skal gå et stykke til hotellet eller noe slikt, for veiene er ofte grus/jordveier, i Myanmar iallefall. Jeg er enig i problemstillingen om hvordan Rohingya-folket blir behandlet, det er virkelig grusomt å se. Men skal hele befolkningen straffes fordi myndighetene er voldelige? Jeg vil heller anbefale deg å prøve å unngå hoteller og restauranter som er drevet av myndighetene, og prøve å støtte de lokale mest mulig. Anonymkode: f4fff...9bb Hvor flyr du til da? Anonymkode: 10d55...031
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #12 Skrevet 28. september 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvor flyr du til da? Anonymkode: 10d55...031 Thandwe airport, rundt 30 min å kjøre fra Ngapali. Vi bodde på Diamond Ngapali hotel, som ligger ganske langt nede på stranden, litt mer for seg selv, mot en fiskerlandsby. Anbefales Anonymkode: f4fff...9bb
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #13 Skrevet 1. oktober 2017 På 27.9.2017 den 10.11, AnonymBruker skrev: Mindre å gjøre i Myanmar? Mtp. hva da? Restauranter og slikt? Det er jo plenty av restauranter i Myanmar. Har du vært der? Laos har gjerne litt større festekultur med tubing i Vang Vieng, så dersom man er ute etter områder med mange backpackere som henger sammen og slikt, så er gjerne ikke Myanmar stedet. Men det er jo mye å gjøre i Myanmar likevel, jeg elsket det landet i alle fall. Men ellers er de vel litt like, med tanke på veldig stor andel buddhister i landet, mange bra templer osv. Anonymkode: f4fff...9bb Ja jeg har vært på rundreise der, i 2012, kanskje det har endret seg. Men de fleste steder manglet samme infrastruktur som i Laos, med barer osv. Anonymkode: da8cb...961
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #14 Skrevet 1. oktober 2017 Jeg har slått fra meg Myanmar. Føles så feil å dra til et land og kose seg når folk slaktes ned ikke langt unna. Anonymkode: 10d55...031
reiseglad Skrevet 1. oktober 2017 #15 Skrevet 1. oktober 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har slått fra meg Myanmar. Føles så feil å dra til et land og kose seg når folk slaktes ned ikke langt unna. Anonymkode: 10d55...031 Klok beslutning, spesielt når det finnes så mange andre steder å besøke. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #16 Skrevet 3. oktober 2017 On 1.10.2017 at 10:20 AM, AnonymBruker said: Ja jeg har vært på rundreise der, i 2012, kanskje det har endret seg. Men de fleste steder manglet samme infrastruktur som i Laos, med barer osv. Anonymkode: da8cb...961 Mye har nok endret seg siden 2012 ja. Det er fremdeles ikke en partyscene, men en del plasser, som Inle Lake, Yangon, Mandalay, Bagan osv har en god del bra restauranter og barer/kafeer. Anonymkode: f4fff...9bb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå