AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #1 Skrevet 26. september 2017 Jeg har så smerter nå at jeg ikke holder ut. Føler dette er mer en bare mens smerter. F.eks. Jeg skriker i smerte når jeg går på do for å gjøre både nr 1 og nr 2. Det er så smertefullt at jeg gruer meg til å gå på do. Iblant får jeg også utrolige smerter/ kramper i analen. Er så vondt at jeg nesten detter i bakken. Har pratet med legen om dette. Og vi begge fant ut av en gu undersøkelse bør være lurt. Men her er ventetiden lenge. Har ikke time før i midten av november. Både jeg og legen mistenker endomteriose. Flere som har opplevd noe av det samme ? Veit virkelig ikke kost jeg skal holde ut. Vurderer å gå på pilla uten å ta pause tablettene så jeg slipper mensen.. Anonymkode: 6e7eb...fac
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #2 Skrevet 26. september 2017 Jeg har også hatt kraftige menssmerter, ikke bare under mensen, men hele syklusen. Det går fint an å skippe pillefri uke på p-piller, men er ikke garantert at det hjelper... Du kan også få utskrevet ganske heftige smertestillende av fastlege. Du kan for øvrig bestille time hos gynekologer ved Volvat eller Aleris nesten uten ventetid, om du synes det er verdt 1500 kroner for å slippe smertene (been there, done that). Ps: endometriose kan kun utredes via operasjon, så ikke forvent underverker via ultralyd... Anonymkode: d2380...59f
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #3 Skrevet 26. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har så smerter nå at jeg ikke holder ut. Føler dette er mer en bare mens smerter. F.eks. Jeg skriker i smerte når jeg går på do for å gjøre både nr 1 og nr 2. Det er så smertefullt at jeg gruer meg til å gå på do. Iblant får jeg også utrolige smerter/ kramper i analen. Er så vondt at jeg nesten detter i bakken. Har pratet med legen om dette. Og vi begge fant ut av en gu undersøkelse bør være lurt. Men her er ventetiden lenge. Har ikke time før i midten av november. Både jeg og legen mistenker endomteriose. Flere som har opplevd noe av det samme ? Veit virkelig ikke kost jeg skal holde ut. Vurderer å gå på pilla uten å ta pause tablettene så jeg slipper mensen.. Anonymkode: 6e7eb...fac Jeg og leser endometriose i det du skriver. Hvorfor må du vente til november med gu? Bor du i Oslo eller kan reise til Oslo,og Ullevål så er det å anbefale. Anonymkode: c218d...e04 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #4 Skrevet 26. september 2017 Google? Anonymkode: 491c8...e98
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #5 Skrevet 26. september 2017 Har du ekstreme menssmerter, er du ikke i stand til å skrive innlegg på kg. Bare så det er nevnt. Anonymkode: 491c8...e98
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #6 Skrevet 26. september 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og leser endometriose i det du skriver. Hvorfor må du vente til november med gu? Bor du i Oslo eller kan reise til Oslo,og Ullevål så er det å anbefale. Anonymkode: c218d...e04 Bor på et sted der tilbudene dessverre ikke er så bra. Bor 3t unna Oslo. Anonymkode: 6e7eb...fac
Peonita Skrevet 26. september 2017 #7 Skrevet 26. september 2017 Ta en prat på apoteket om midlertidig nødløsning, det finnes reseptfritt rettet mot mensensmerter.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #8 Skrevet 27. september 2017 7 minutter siden, Peonita skrev: Ta en prat på apoteket om midlertidig nødløsning, det finnes reseptfritt rettet mot mensensmerter. Går allerede på noe medisiner jeg fekk av legen dessverre funker dem ikke. Tar også en del Paracet uten virkning. ( kan ikke ta Ibux pga astma) Anonymkode: 6e7eb...fac
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #9 Skrevet 27. september 2017 (endret) Slet med det samme, hadde ikke endometriose, men mange cyster der nede. Går nå på Cerazette og har ikke hatt mensen på 7 år. Aldri hatt det bedre. Cystene er borte også. Ellers anbefaler jeg smertestillende mens du venter på undersøkelsen. Anonymkode: 5aa4d...e33 Endret 27. september 2017 av lillesky 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #10 Skrevet 27. september 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Bor på et sted der tilbudene dessverre ikke er så bra. Bor 3t unna Oslo. Anonymkode: 6e7eb...fac Fa kan du be om å få komme til Oslo med endometriosesenter. Eller benytte deg av fritt sykehusvalg, avhengig av hvilket tilbud du har på hjemstedet. På reise til Oslo betaler forhøyet egenandel dersom du benytter fritt sykehusvalg og vanlig egenandel om du ikke har noe godt tilbud på hjemstedet. Pasientreiser bestiller og betale reisen. Anonymkode: c218d...e04
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #11 Skrevet 27. september 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Går allerede på noe medisiner jeg fekk av legen dessverre funker dem ikke. Tar også en del Paracet uten virkning. ( kan ikke ta Ibux pga astma) Anonymkode: 6e7eb...fac Ved endometriose er det viktig at du begynner på smertestillende før du får smerter. Anonymkode: c218d...e04
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #12 Skrevet 27. september 2017 Ja du trenger ikke å ha p-pille pause. Bare å fortsette fra brett til brett. Det er det jeg gjør for å slippe unna smerten ved endometriose. Kjennes ut som noen stikker en kniv i endetarmen ved mensen. Første bud ved endometriose gå på p-piller konstant uten pause. Anonymkode: 45615...155
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #13 Skrevet 27. september 2017 Paracet virker ikke på menssmerter. Ibux eller naproxen er anbefalt. Hør med legen om alternativer. Og kom deg til gyn, det oser endometriose av innlegget ditt. Anonymkode: d0663...260
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #14 Skrevet 27. september 2017 Jeg har lignende smerter som det du beskriver, men jeg har ikke endometriose. Jeg bruker Cerazette og slipper mens og alle plagene som følger. Anonymkode: 0c6c5...a3b
lillesky Skrevet 27. september 2017 #15 Skrevet 27. september 2017 Tråden er ryddet for medisintips. /lillesky (mod)
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #16 Skrevet 27. september 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du ekstreme menssmerter, er du ikke i stand til å skrive innlegg på kg. Bare så det er nevnt. Anonymkode: 491c8...e98 Oj du er synsk å greier!! 👏🏼👏🏼 Sarkasme til side, det faller deg ikke inn at Ts kan være mellom to smertetopper? Anonymkode: 6f726...cc2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå