AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #1 Skrevet 26. september 2017 Har alltid hatt litt av dette, men der er blitt verre sånn at jeg nesten får blackout av og til. Merker det mest etter trening. Er ikke svimmel mens jeg trener bare etterpå. Kan det være noe alvorlig? Jente 20 år. Anonymkode: 5c2c5...15b
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #2 Skrevet 26. september 2017 Fordi du trenger væske Anonymkode: a09ab...c43 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #3 Skrevet 26. september 2017 Ville bedt fastlege sjekke blodtrykk og jern/blodprosent. Hvis det er lavt blodtrykk stemmer det bra at du blir mer svimmel etter at du har trent Blodtrykket går opp når en trener, men blir ofte litt lavere enn normalen din i timene etterpå fordi en taper væske og salter og kroppen er generelt i hvile da. Anonymkode: 30b8e...556 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #4 Skrevet 26. september 2017 Jeg har det slik, og jeg har naturlig lavt blodtrykk, blodtrykksfall og POTS i utgangspunktet og i tillegg har jeg lave jernlagre. Aktivitet kan forverre symptomene. Det er ikke farlig, men det er ubehagelig når det skjer. Jeg prøver å unngå de verste episodene ved å reise meg sakte heller enn brått, for eksempel. Jeg passer også på væskeinntaket mitt gjennom dagen samt at jeg får i meg nok salt. Det er enkelt å få sjekket seg for dette hos fastlegen, blodtrykksmåling og blodprøver går raskt. Anonymkode: 007d9...5dd
GLADIATORE Skrevet 26. september 2017 #5 Skrevet 26. september 2017 Pluss at du ikke trener på tom mage.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #6 Skrevet 26. september 2017 Ortostatisk blodtrykksfall. Anonymkode: 7d644...76f
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #7 Skrevet 27. september 2017 Det skyldes mest sannsynlig litt lavt blodtrykk, og blodtrykksfall av å reise seg brått. Det er helt normalt, og helt ufarlig. Det eneste farlige er om du blir så svimmel at du faller og slår deg. Anonymkode: eddf0...2ac 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #8 Skrevet 27. september 2017 Var hos kegen for en ukes tid siden med samme problem. Hadde lavt blodtrykk, men det var visst vanlig for kvinner i 20-årene. Ta en tur til legen, det er ikke sikkert dette er ditt tilfelle. Anonymkode: 8cbb1...d20
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #9 Skrevet 27. september 2017 Hei, takk for svar. Det høres logisk ut at svimmelheten skyldes lavt blodtrykk. Husker det ble kommentert når legen målte da jeg fikk prevensjon. Skal nevne det neste gang jeg skal. Anonymkode: 5c2c5...15b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå