AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #1 Skrevet 26. september 2017 Enkelt og greit, det overskriften sier. Min bror og kona er et vanvittig fint par, men all krangling og problemer er fordi mamma gjør forskjell på oss barna og nå selvfølgelig de to eldste sine koner. Svigerdatter (1) er himmel og svigerdatter (2) er tydeligvis søppel. Hun nekter jo for alt, men ingenting hjelper. Bror klarer ikke å løsrive seg fra familien heller. 2 aksepterte alt tross alt inntil 1 begynte å behandle henne dårlig også. Nå tror jeg 2 vil gå fra bror for å "overleve selv psykisk" som hun sier. Jeg er bare 18, får ikke gjort mye. Får vondt av de! Mamma og 1 er hjerteløse, men pappa og mannen til 1 ser ikke ut til å gjøre noe. Anonymkode: 3a7c6...8dc 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #2 Skrevet 26. september 2017 Huff, høres ikke bra ut - har du snakket med din mor om dette? Siden du verken er del av par 1 eller 2, og sånn sett nøytral, så burde de jo høre på deg. Anonymkode: 44111...372 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #3 Skrevet 26. september 2017 Kan du oppfordre din bror til å søke hjelp (hos psykolog eller andre) til å greie å løsrive seg fra de i familien som skader ham og kjæresten hans? Anonymkode: 4872f...275 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #4 Skrevet 26. september 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff, høres ikke bra ut - har du snakket med din mor om dette? Siden du verken er del av par 1 eller 2, og sånn sett nøytral, så burde de jo høre på deg. Anonymkode: 44111...372 Hun nekter og "aner ikke hva det er snakk om. Hvorfor skylder dere på meg?!" Hun er som et barn. Jeg er glad i mamma, men vi vet alle hun gjør forskjell, og eldste bror og kone 1 er de viktigste for henne. Anonymkode: 3a7c6...8dc
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #5 Skrevet 26. september 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du oppfordre din bror til å søke hjelp (hos psykolog eller andre) til å greie å løsrive seg fra de i familien som skader ham og kjæresten hans? Anonymkode: 4872f...275 Jeg har forsøkt og tror kona har forsøkt. De hadde vært hos oss på frokost forrige dagen og da hadde kone 1 behandlet henne (2) som shit. Da startet kranglene igjen. Hun er et godt menneske og gjør alt for oss alle, selv mamma. Men jeg forstår hun ikke klarer mer. Broren min trenger å komme seg bort fra mamma. Hans problem er at hele familien vår er kjernefamilien med mor og far, og barna. Han er redd han ikke har noen igjen. Anonymkode: 3a7c6...8dc
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #6 Skrevet 26. september 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har forsøkt og tror kona har forsøkt. De hadde vært hos oss på frokost forrige dagen og da hadde kone 1 behandlet henne (2) som shit. Da startet kranglene igjen. Hun er et godt menneske og gjør alt for oss alle, selv mamma. Men jeg forstår hun ikke klarer mer. Broren min trenger å komme seg bort fra mamma. Hans problem er at hele familien vår er kjernefamilien med mor og far, og barna. Han er redd han ikke har noen igjen. Anonymkode: 3a7c6...8dc Du har rett i at han trenger å komme seg bort. Men angående det at han er redd for å ikke ha noen igjen: Han har jo sin kone og han har deg. Er han klar over at hans kone tenker på å dra, for å overleve psykisk? Hans kone er da vel viktigere for ham, enn hans mor er for ham? Jeg håper at dere kan få pratet om dette sammen (du og din bror, og eventuelt også du og din bror og hans kone). Anonymkode: 4872f...275 7
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #7 Skrevet 26. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Enkelt og greit, det overskriften sier. Min bror og kona er et vanvittig fint par, men all krangling og problemer er fordi mamma gjør forskjell på oss barna og nå selvfølgelig de to eldste sine koner. Svigerdatter (1) er himmel og svigerdatter (2) er tydeligvis søppel. Hun nekter jo for alt, men ingenting hjelper. Bror klarer ikke å løsrive seg fra familien heller. 2 aksepterte alt tross alt inntil 1 begynte å behandle henne dårlig også. Nå tror jeg 2 vil gå fra bror for å "overleve selv psykisk" som hun sier. Jeg er bare 18, får ikke gjort mye. Får vondt av de! Mamma og 1 er hjerteløse, men pappa og mannen til 1 ser ikke ut til å gjøre noe. Anonymkode: 3a7c6...8dc Høres ut som om nr 2 bør komme seg unna denne familien. Mannen er en tøffel og de tre andre "voksne" mobber. Anonymkode: 9c0fd...2d1 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #8 Skrevet 26. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hun nekter og "aner ikke hva det er snakk om. Hvorfor skylder dere på meg?!" Hun er som et barn. Jeg er glad i mamma, men vi vet alle hun gjør forskjell, og eldste bror og kone 1 er de viktigste for henne. Anonymkode: 3a7c6...8dc Da vet du hva som kan skje når du finner deg en mann. Ingen er bra nok til dere ungene, sett fra både mamma, pappa og søsters side (bortsett fra deg.) Anonymkode: 9c0fd...2d1 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #9 Skrevet 29. september 2017 Oppdatering: bror og kone 2 venter barn. Hun fant det ut igår tilfeldig hos legen. Mamma klarte jo selvfølgelig å lire ut en stygg kommentar som «får håpe barnet ligner på vår familie da». Da klikket bror! Jeg ble nesten redd, men stolt, der jeg satt. Han kjeftet ned mamma og sa han vil ikke ha noe med familien å gjøre lenger. Jeg og kona har snakket med han idag om at de bør gå til rådgivning hos noen profesjonelle av noe slag. Jeg er enig me AB 2d1 om at mamma og 1 har mobbet 2. Heldigvis tror bror det også. De har bestilt time. Glad han kvitter seg med mamma nå som han har egen familie for 2 er sååå mye bedre enn mamma og 1. Anonymkode: 3a7c6...8dc 5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #10 Skrevet 29. september 2017 På 26.9.2017 den 22.42, AnonymBruker skrev: Du har rett i at han trenger å komme seg bort. Men angående det at han er redd for å ikke ha noen igjen: Han har jo sin kone og han har deg. Er han klar over at hans kone tenker på å dra, for å overleve psykisk? Hans kone er da vel viktigere for ham, enn hans mor er for ham? Jeg håper at dere kan få pratet om dette sammen (du og din bror, og eventuelt også du og din bror og hans kone). Anonymkode: 4872f...275 Jobber med dette nå! Håper han aldri tilgir mamma. Anonymkode: 3a7c6...8dc 2
HalldirV2 Skrevet 29. september 2017 #11 Skrevet 29. september 2017 Det er bra, stå opp for broren din. Lag et motparti mot moren din...! Kudos til deg. 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #12 Skrevet 29. september 2017 Så flott at du støtter briter din og svigerinne 2. Du virker som ei super søster. Og kommer nok til å bli ei super tante også. De er heldig som har deg! Anonymkode: 875af...a8d 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2017 #13 Skrevet 29. september 2017 Skrivefeil Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så flott at du støtter briter din og svigerinne 2. Du virker som ei super søster. Og kommer nok til å bli ei super tante også. De er heldig som har deg! Anonymkode: 875af...a8d Briter = broren 😂 Anonymkode: 875af...a8d
bettsa Skrevet 29. september 2017 #14 Skrevet 29. september 2017 Hvorfor er moren din slem mot svigerdatter 2? Har hun gjort noe?
Kittykat Skrevet 29. september 2017 #15 Skrevet 29. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Oppdatering: bror og kone 2 venter barn. Hun fant det ut igår tilfeldig hos legen. Mamma klarte jo selvfølgelig å lire ut en stygg kommentar som «får håpe barnet ligner på vår familie da». Da klikket bror! Jeg ble nesten redd, men stolt, der jeg satt. Han kjeftet ned mamma og sa han vil ikke ha noe med familien å gjøre lenger. Jeg og kona har snakket med han idag om at de bør gå til rådgivning hos noen profesjonelle av noe slag. Jeg er enig me AB 2d1 om at mamma og 1 har mobbet 2. Heldigvis tror bror det også. De har bestilt time. Glad han kvitter seg med mamma nå som han har egen familie for 2 er sååå mye bedre enn mamma og 1. Anonymkode: 3a7c6...8dc Så flott at han sa endelig sa i fra. Jeg tenker som så at det kommende barnet har det mye bedre uten en sånn bestemor. Og at din bror og hans kone kan nå bygge seg opp igjen og glede seg over det kommende barnet. Og foreldre som ikke kan respektere sine barns ektefeller, fortjener faktisk ikke en plass i livet deres (ja, så grusom kan jeg være). Ja, man ønsker kun det beste for sine barn, men grensen går et sted. Man blander seg ikke inn når det gjelder kjærlighetslivet. 3
ViljaH Skrevet 30. september 2017 #16 Skrevet 30. september 2017 Lag en logg hvor du skriver ned episoder du observerer. Hold loggen nøytral i beskrivelser, ta med alt. Som en dagbok. Så kan du vise din mor etter noe tid, ettersom hun ikke selv ser sine handlinger. Så ber du din mor om å skjerpe seg og be om unnskyldning, fordi hun har oppført seg dårlig. 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2017 #17 Skrevet 30. september 2017 Å så bra å lese at din bror sto opp for seg selv! For en forferdelig ting å si av din mor. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor mødre er sånn som det der. Svigerfamilien er ikke spesielt begeistret for meg, og det er utrolig sårt. De vil ha sønnen sin for seg selv sånn at de kan kommandere han rundt, men det går jo ikke lenger. Har flere ganger tenkt på å avslutte forholdet pga svigerfamilien, men samboeren min er jo verdens beste. Men skjønner veldig godt at det går på helsa løs! Det er kjempeviktig av din bror og kona er på lag, og det høres ut som om du er en super støttespiller også Anonymkode: e1c55...db9 2
Gjest NotNaomi Skrevet 30. september 2017 #18 Skrevet 30. september 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Så flott at du støtter briter din og svigerinne 2. Du virker som ei super søster. Og kommer nok til å bli ei super tante også. De er heldig som har deg! Anonymkode: 875af...a8d Enig i dette Ts. Voksent og tøft gjort av deg å engasjere deg.
tingeling Skrevet 30. september 2017 #19 Skrevet 30. september 2017 Så bra at broren din sa ifra! Har du snakket med kona hans? Sagt at du der hva som skjer og at du er på deres side? Det kan hjelpe veldig å oppleve at man har støtte og ikke bare innbiller seg ting. 1
Ulla Ullsokk Skrevet 30. september 2017 #20 Skrevet 30. september 2017 Så utrolig deilig at han sa ifra!! Sånne folk som mammaen din tror jeg ikke du får endret, dessverre, så det eneste riktige for din bror var å bryte! En liten familie trenger ikke en giftig bestemor! Hvis hun klager over din bror eller kona hans for å ødelegge familien håper jeg noen forteller henne at det er HUN som stod for det ALENE! Så latterlig at ikke pappaen din ser det, så blind KAN han ikke være! Han orker sikkert ikke, har tilpasset seg heksa for lengst, blir minst drama av det. Jeg kjenner typen. Jeg blir så sint på sånne folk, både dotter som pappaen din og giftige folk som mammaen din. Hva med bror som er gift med den godkjente kona, ser ikke han det heller? Var hun er god mor? Noen sånne mødre favoriserer sønner over døtre. Så fint at de har deg, ts!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå