Gå til innhold

Ansiktskrem for dehydrert hud

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter å ha prøvd et utall forskjellige produkter fikk jeg anbefalt å vaske med Lactacyd intimvask og smøre med Miniderm krem fra apoteket, og det er det eneste som virkelig har hjulpet. 

Anonymkode: b14ef...f3f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dehydret hud vil si at du må drikke mer vann. Vask ansiktet morgen og kveld. Jeg foretrekker kaldt vann. Vet ikke hvorfor, synes bare huden kjennes friskere ut etterpå.

Tørrhud er noe helt annet. vanskelig å gi en anbefaling, siden min hudrutine trenger ikke å hjelpe for deg. 

Anonymkode: fcc54...2d5

Skrevet
På 27.9.2017 den 10.14, Peaches skrev:

Jeg anbefaler å bruke ren jojobaolje! Den er drøy i bruk, veldig god for dehydrert hud. Den regulerer fet hud og fremkaller ikke kviser. Maser den godt inn etter å ha skylt fjeset morgen og kveld. La den trekke godt inn i huden før du sminker deg ( hvis du bruker sminke). Du kan også fjerne sminken med den. Et veldig godt produkt, og den er naturlig 👍😊

Jeg fikk digre kviser av jojobaolje, så den må virke tilstoppende på porene på en eller annen måte.

Skrevet
8 timer siden, Mystix skrev:

Jeg fikk digre kviser av jojobaolje, så den må virke tilstoppende på porene på en eller annen måte.

Fikk du! Huff det var ikke bra. Jeg har god erfaring med den sjøl om jeg har fet hud. Men vi er ulike så lurt å teste litt for å se hva som funker for en sjøl.

Skrevet

Estée Lauder har en fantastisk god hudpleieserie til en ganske rimelig penge og har gjort underverker for min tørre og dehydrerte hud. Har brukt masse forskjellig fra Exuviance til Dior og andre dyre, gode merker men ender alltid opp på Estée Lauder av andre grunner enn OK pris :) 

Skrevet (endret)

Drink up intensive overnight mask fra Origins er supergod, og rimelig, mener den koster under 250,-

Jeg bruker også dagkrem fra Origins. "Make A Difference Plus+ Ultra Rich Rejuvenating Cream" Viktig at det er den som heter ultra rich, ikke bare plus! :) Prisen ligger på ca 450 kroner.

Rens har jeg slutta med! Bruker såvidt lunka vann og en ren og myk klut. Skyller med masse kjølig vann.

Endret av Viktualia
rettelse
Skrevet

Jeg har vært veldig glad i CeraVe sin rens for dehydrert/sensitiv hud. Den selges ikke i Norge, men er sikkert tilgjengelig på eBay og andre nett-kilder. 

Støtter forslaget om å se til asiatiske produkter: mye fokus på fukt og rimelige priser. CosRx sin "good morning" cleanser eller noe er det jeg bruker nå, og jeg synes den er veldig god. Jeg hater renser som gjør at huden føles "stram" eller "strippet" etterpå, og denne virker mild og fin. 

Hado Labo har visst en hyaluronic lotion som hele internett driver og hyper opp noe voldsomt om dagen. Jeg har bestilt den på eBay, men har ikke testet enda. Jeg har tidligere hatt hell med kremene fra Vichy sin aqualia-serie, de koster litt over 200 kr stk.

Anonymkode: 2e86c...41f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...