AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #1 Skrevet 26. september 2017 Heisann! Jeg trenger noen hudpleieråd. Jeg har dehydrert hud (ikke tørr!), og har "alltid" brukt dyre produkter fra hudpleier (Exuviance og Elizabeth Arden PRO). Nå har jeg begynt å studere, og jeg vil gjerne få ned utgiftene mine litt. Derfor lurer jeg på om noen her inne har en ansiktsrens for dehydrert hud å anbefale meg, som er i en litt annen prisklasse? Jeg er vant til å betale 800 kr og opp, men nå vil jeg gjerne at det skal koste max 300 kr, helst ikke mer enn 200 Gjerne nattkrem også, men i første omgang dagkrem. Jeg er 26 år, så trenger ikke noe for "moden" hud Anonymkode: c1af5...8ab
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #2 Skrevet 26. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Heisann! Jeg trenger noen hudpleieråd. Jeg har dehydrert hud (ikke tørr!), og har "alltid" brukt dyre produkter fra hudpleier (Exuviance og Elizabeth Arden PRO). Nå har jeg begynt å studere, og jeg vil gjerne få ned utgiftene mine litt. Derfor lurer jeg på om noen her inne har en ansiktsrens for dehydrert hud å anbefale meg, som er i en litt annen prisklasse? Jeg er vant til å betale 800 kr og opp, men nå vil jeg gjerne at det skal koste max 300 kr, helst ikke mer enn 200 Gjerne nattkrem også, men i første omgang dagkrem. Jeg er 26 år, så trenger ikke noe for "moden" hud Anonymkode: c1af5...8ab Sjekk ut Perlekrem.no. Jeg har alltid sverget kun til Kanebo før, men nå bruker jeg bare denne. Får to kremer til fem hundre kroner og huden er kjempefin. Har veldig fuktfattig hud og har alltid hatt det. Litt merkelig lukt ved påøfring, men den forsvinner fort. Er veldig fornøyd og kommer ikke til å bruke noe annet. Bruker også fuktvannet deres før påføring av kremen, men det er jo valgfritt, men det koster ikke mye. Renseproduktene deres er også veldig gode synes jeg. Anonymkode: 8c628...4c5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #3 Skrevet 26. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sjekk ut Perlekrem.no. Jeg har alltid sverget kun til Kanebo før, men nå bruker jeg bare denne. Får to kremer til fem hundre kroner og huden er kjempefin. Har veldig fuktfattig hud og har alltid hatt det. Litt merkelig lukt ved påøfring, men den forsvinner fort. Er veldig fornøyd og kommer ikke til å bruke noe annet. Bruker også fuktvannet deres før påføring av kremen, men det er jo valgfritt, men det koster ikke mye. Renseproduktene deres er også veldig gode synes jeg. Anonymkode: 8c628...4c5 Og dessuten blir ikke huden blank av denne kremen slik jeg var plaget med av Kanebo. Anonymkode: 8c628...4c5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #4 Skrevet 26. september 2017 Dehydrert hud? Hvor har du fått den diagnosen? Posay er gode produkter. Anonymkode: 7c40e...b9c 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #5 Skrevet 26. september 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dehydrert hud? Hvor har du fått den diagnosen? Posay er gode produkter. Anonymkode: 7c40e...b9c Av hudpleier. Hva er det du reagerer på? Anonymkode: c1af5...8ab 5
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #6 Skrevet 26. september 2017 La roche posay kan jeg også anbefale 👍 Anonymkode: 206d7...cef 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #7 Skrevet 26. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av hudpleier. Hva er det du reagerer på? Anonymkode: c1af5...8ab Jeg reagerer på din beskrivelse av dehydrert hud. Anonymkode: 7c40e...b9c
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #8 Skrevet 26. september 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg reagerer på din beskrivelse av dehydrert hud. Anonymkode: 7c40e...b9c Da har du aldri hatt dehydrert hud selv. Anonymkode: 8c628...4c5 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #9 Skrevet 26. september 2017 Jeg har også svært dehydrert hud, og slår et slag for Scinic Aqua Water All in One Ampoule. Den brukes som et serum før fuktighetskrem, og tilfører huden kjempestore mengder fukt uten å føles klissete. 120kr på eBay for en svær krukke på 250ml Anonymkode: 63885...de9
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #10 Skrevet 26. september 2017 Jeg har også fuktfattig hud, men har det på hele kroppen. Kan smøre meg ihjel, men hjelper kun der og da. Jeg prøver nå å få i meg fuktighet gjennom kosten, og har begynt å ta olivenolje hver dag. Sjekket meg for vitaminmangel, og tar nå B12 og magnesium o.l. Å drikker nok vann, er også et must. Nå svarte jeg sikkert på noe helt annet enn det du ville ha svar på, men tenkte bare å tipse det, da mange ikke er klar over det Anonymkode: 80e36...aa3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #11 Skrevet 26. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Heisann! Jeg trenger noen hudpleieråd. Jeg har dehydrert hud (ikke tørr!), Anonymkode: c1af5...8ab Hvordan kan man ha dehydrert men ikke tørr hud? Det høres selvmotsigende ut. Dehydrert betyr jo for lite fukt/vann... Mangler du fett eller fukt? Jeg anbefaler enten La Roche Posay eller en fyldig barrierekrem fra en sørkoreansk hudpleieserie. Anonymkode: 98313...f1a 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #12 Skrevet 26. september 2017 Weleda Skin food! Rens ansiktet om kvelden i god tid før du legger deg, smør rikelig inn med den kremen, gjenta så ofte du kan de påfølgende kveldene. Det har virkelig hjulpet min knusktørre hud. Jeg har også tipset mange av venninne mine om denne kremen, og de ser det samme positive resultatene som meg. Anonymkode: 6af97...277 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #13 Skrevet 26. september 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan man ha dehydrert men ikke tørr hud? Det høres selvmotsigende ut. Dehydrert betyr jo for lite fukt/vann... Mangler du fett eller fukt? Jeg anbefaler enten La Roche Posay eller en fyldig barrierekrem fra en sørkoreansk hudpleieserie. Anonymkode: 98313...f1a Tror huden da er tørr innenfra. Og med min erfaring, hjelper det ikke med kremer. Anonymkode: 80e36...aa3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #14 Skrevet 26. september 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg reagerer på din beskrivelse av dehydrert hud. Anonymkode: 7c40e...b9c Hvilken beskrivelse? 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan man ha dehydrert men ikke tørr hud? Det høres selvmotsigende ut. Dehydrert betyr jo for lite fukt/vann... Mangler du fett eller fukt? Jeg anbefaler enten La Roche Posay eller en fyldig barrierekrem fra en sørkoreansk hudpleieserie. Anonymkode: 98313...f1a Jeg har fet hud, men den er dehydrert. Jeg trenger fukt fra vann, ikke fett/olje som tørr hud trenger (eller noe sånt). Tok et kjapt googlesøk og legger ved den første linken som kom opp, så får du lest forskjellen Er ikke vits i at jeg forklarer det, når jeg ikke kan så mye om det... Da blir det sikkert feil. Hehehttps://www.skinlove.no/blogg/2016/08/17/er-huden-din-torr-eller-dehydrert/ Anonymkode: c1af5...8ab 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #15 Skrevet 26. september 2017 Er i samme situasjon selv og var funnet frem til produktene fra aquaderma, som jeg vurderer å kjøpe Anonymkode: 1c463...401
^^Belle^^ Skrevet 27. september 2017 #16 Skrevet 27. september 2017 Japansk toner! Det er helt magisk for fuktfattig hud. Jeg kan anbefale Kohakuhada sine, de er knallgode. Østlige tonere må ikke forveksles med vestlige tonere, som gjerne er en god blanding ulike alkoholer og skal ''rense'' huden. Østlige tonere gir mye fukt, og funker fjell å bygge opp i flere lag. Hadalabo har også mange gode. Av fuktighetskrem finnes det mye bra på apoteket. Aderma Hydralba Rich er veldig god, og La Roche Posay har mye bra. Oljer er også gode på fuktfattig hud til å forsegle fuktigheten inne.
Gjest Peaches Skrevet 27. september 2017 #17 Skrevet 27. september 2017 (endret) 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Heisann! Jeg trenger noen hudpleieråd. Jeg har dehydrert hud (ikke tørr!), og har "alltid" brukt dyre produkter fra hudpleier (Exuviance og Elizabeth Arden PRO). Nå har jeg begynt å studere, og jeg vil gjerne få ned utgiftene mine litt. Derfor lurer jeg på om noen her inne har en ansiktsrens for dehydrert hud å anbefale meg, som er i en litt annen prisklasse? Jeg er vant til å betale 800 kr og opp, men nå vil jeg gjerne at det skal koste max 300 kr, helst ikke mer enn 200 Gjerne nattkrem også, men i første omgang dagkrem. Jeg er 26 år, så trenger ikke noe for "moden" hud Anonymkode: c1af5...8ab Jeg anbefaler å bruke ren jojobaolje! Den er drøy i bruk, veldig god for dehydrert hud. Den regulerer fet hud og fremkaller ikke kviser. Maser den godt inn etter å ha skylt fjeset morgen og kveld. La den trekke godt inn i huden før du sminker deg ( hvis du bruker sminke). Du kan også fjerne sminken med den. Et veldig godt produkt, og den er naturlig 👍😊 Endret 27. september 2017 av Peaches
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #18 Skrevet 27. september 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Weleda Skin food! Rens ansiktet om kvelden i god tid før du legger deg, smør rikelig inn med den kremen, gjenta så ofte du kan de påfølgende kveldene. Det har virkelig hjulpet min knusktørre hud. Jeg har også tipset mange av venninne mine om denne kremen, og de ser det samme positive resultatene som meg. Anonymkode: 6af97...277 Enig, den er fantastisk! Anonymkode: 5ad7d...bd2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #19 Skrevet 28. september 2017 On 27/09/2017 at 10:14 AM, Peaches said: Jeg anbefaler å bruke ren jojobaolje! Den er drøy i bruk, veldig god for dehydrert hud. Den regulerer fet hud og fremkaller ikke kviser. Maser den godt inn etter å ha skylt fjeset morgen og kveld. La den trekke godt inn i huden før du sminker deg ( hvis du bruker sminke). Du kan også fjerne sminken med den. Et veldig godt produkt, og den er naturlig 👍😊 Kan jeg spørre hvordan du kjøper denne, og til hvilken pris? Anonymkode: d842f...5f9
T-Rex Skrevet 28. september 2017 #20 Skrevet 28. september 2017 On 9/26/2017 at 6:31 PM, AnonymBruker said: Derfor lurer jeg på om noen her inne har en ansiktsrens for dehydrert hud å anbefale meg, som er i en litt annen prisklasse? Anonymkode: c1af5...8ab Vann og frottéklut. Når huden er dehydrert, er det viktig med vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå