Gå til innhold

Husqvarna vs stihl motorsag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er å anbefale av de to merkene, har hørt Husqvarna har mer ustabil fungering enn det stihl har. At Husqvarna sliter med å starte av og til, den starter når den vil og umulig å få start på når den ikke vil, stemmer dette? 

Skal ha motorsag i øvre prissjiktet altså proffsag

Anonymkode: 43115...58f

Skrevet

Jeg har en elektrisk Stihl som er imponerende god, kan bruke den til å felle og sage opp ganske store trær og har hatt den i flere år uten noe tull. Så har fått veldig godt inntrykk av merket, men uten at jeg har noen erfaring med Husquarna eller større modeller av Stihl...

Anonymkode: b0756...af5

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en elektrisk Stihl som er imponerende god, kan bruke den til å felle og sage opp ganske store trær og har hatt den i flere år uten noe tull. Så har fått veldig godt inntrykk av merket, men uten at jeg har noen erfaring med Husquarna eller større modeller av Stihl...

OK, tror nok jeg kommer til å velge stihl 👍 er litt redd for det jeg hører om at Husqvarna lever sitt eget liv til tider, og har hørt at stihl er veldig bra

Skrevet
22 minutes ago, AnonymBruker said:

Da er kvinneguiden rett sted å henvende seg med spørsmål. Endelig en som har skjønt det! :kline:

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, T-Rex skrev:

Da er kvinneguiden rett sted å henvende seg med spørsmål. Endelig en som har skjønt det! :kline:

Ja det er det rette stedet 😉 da har begge vi to funnet ut av det :sengekos:

Skrevet

Stihl er pålitelig, det er erfaringen min. Husk vernebuksa da! 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er å anbefale av de to merkene, har hørt Husqvarna har mer ustabil fungering enn det stihl har. At Husqvarna sliter med å starte av og til, den starter når den vil og umulig å få start på når den ikke vil, stemmer dette? 

Uten tvil Stihl. Anbefaler 026. Det er mitt hovedvalg som proffhogger. Har kjørt disse tusenvis av timer uten problem. Det følger med deksel i ulike størrelser til viftehuset for å unngå ising i forgasser når det er dritkaldt. Veldig viktig når man hogger på akkord, og ikke har råd til at utstyret stopper.

Balansen i saga er veldig god. Lett å løsne sverd og enkelt med kjedestramming. Bruker lite kjedeolje, kan skru ned til halvt forbruk om bioolje brukes. Ville valgt varme i håndtak og forgasservarme om den skal brukes mye om vinteren. 

Minuset (om noe) er at de drar mer flis inn til luftfilteret enn Husquarna og Jonsered. Enkelt løst, da man kan blåse det av ved hver bensinfylling. men må likevel huskes på.

Har også en 092 til slabbing mill.

Anonymkode: 0f46e...2b6

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare tull! Stihl kan være vrang å starte den også! Det kommer helt an på hvordan saga er justert, er den korrekt justert, og eier KAN å justere den korrekt, starter den alltid.

Stihl kan du styre unna. Fordi, den har sitt eget av sverd og kjede. Du kan ikke bruke det som går om hverandre av sverd/kjede, som går på Johnsred/McCullcoch/Husqvarna osv. Der er det Oregon stort sett som gjelder for ettermarked.

Skrevet
2 hours ago, T-Rex said:

Hehe, jeg som svarte først er kvinne også ;) 

Skrevet
21 timer siden, tdm900 skrev:

Det er bare tull! Stihl kan være vrang å starte den også! Det kommer helt an på hvordan saga er justert, er den korrekt justert, og eier KAN å justere den korrekt, starter den alltid.

Stihl kan du styre unna. Fordi, den har sitt eget av sverd og kjede. Du kan ikke bruke det som går om hverandre av sverd/kjede, som går på Johnsred/McCullcoch/Husqvarna osv. Der er det Oregon stort sett som gjelder for ettermarked.

Bare tull. Oregon passer til Stihl også. Bruker 325-deling på kjeden.

Anonymkode: 0f46e...2b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...