Gå til innhold

Spørsmål om Skoliose.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere vet vel flest hva det er. Skjevhet i ryggen. Er det noen her som kjenner til det eller har (hatt) det som kan svare på et par spørsmål? 

Jeg hadde setefødsel. Jeg måtte gjennom flere kontroller i ettertid for å sjekke at jeg ikke pådro meg hofteskader. Ingen skader. 

Jeg ble plaget med smerter øverst i ryggen i midten av tenårene og gikk til fysioterapeut og kiropraktor. Det ble aldri nevnt noen ting om Skoliose. Jeg fikk bare noen øvelser jeg måtte gjøre. 

Saken er at likevel, i en alder av 26 så kan hofta mi gå mye ut til høyre. Jeg er fin på venstre siden, så ser høyre siden helt misfostret ut. Det rare er at av og til kan det være helt borte. Da er jeg helt fin. Men stort sett er jeg skeiv og dette føler jeg også på når jeg går. Jeg føler at kroppen ikke helt henger sammen :( og det er så irriterende!! 

Jeg fikk en bemerkning på det at jeg ser skeiv ut for noen dager siden. Og ble spurt om jeg har Skoliose. Jeg sa hva jeg hadde gjort og da sa vedkommende at det oppdages fra fødsel hvis jeg har det. Og at det skulle vært oppdaget siden jeg har gått til behandling. 

Kan det være at jeg har det likevel?  Hvordan følte du deg etter en evt operasjon? Hva koster det?

Anonymkode: 8a22c...8f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjæresten min er 32 og fikk påvist skoliose for to mnd siden selv om han har vært sjekket for skoliose flere ganger (også som barn). Det er ikke mye, men han må gjøre en del øvelser for å ikke få vondt. Kan se og kjenne det lille som er skjevt når han er uten skjorte, men det vises ikke når han er påkledd. 

Anonymkode: de9ba...1d0

• Liker 1
Skrevet

Både jeg og søster har scoliose. Lege sa ang mine barn at d er i puberteten slikt oppdages. 

Anonymkode: d79b8...733

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...