Gå til innhold

Tror svigerdatter har OCD

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er du lege? Hvis ikke skal du holde deg for god til å sette diagnoser på folk

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen liker å ha det ryddigere enn andre. Kanskje hun er over gjennomsnittet interessert i interiør? Det er lettere å ha det ryddigere i egen leilighet hvor det ikke bor barn og menn som liker å ha det "casual" (les: slenge fra seg skittentøyet på gulvet så damen må gå rundt og plukke opp etter han hvis hun ikke liker å klatre over skitne gensere og sokker). Husk at når hun rydder der hun bor alene, så er det kjempeenkelt å holde det slik. Tar hun av et skittent plagg, så er det ryddig med EN gang hvis hun legger det i skittentøyskurven i stedet for på gulvet. Hun har ikke brukt ekstra tid på det en gang. Lager hun middag, så sørger hun sikkert for å vaske det opp før svigermor kommer på besøk. Å ha klær sortert etter farge ser jeg for meg er litt vanskelig å holde ved like, men det er sikkert for at det ser pent ut når hun har åpent skap-løsning. At hun blir sint på sønnen din for at han roter? Det var kanskje ikke bare den ene sokken. Kanskje hun synes det er frustrerende å komme hjem og først rydde opp et møkkahus, og så etter at det har blitt ryddig, så må hun dilte etter han hele dagen for å plukke opp dritten som han fortløpende slenger fra seg der han vil. For han mener jo at hun ikke trenger det. For det kan jo bare ligge på gulvet/stuebordet/etc.

Anonymkode: 55974...01a

Skrevet

Hvor har Ts blitt av? Ble det litt pinlig å innse at noen folk er mer ryddig en andre? Fint for deg at det er SØNNEN din som er i forhold med denne kvinnen og ikke du. Pass dine egne saker du. Enten er det galt at det er for rotete, eller så er det galt at det er for ryddig. Kan ikke svigerforeldre bestemme seg for hvordan fremtidige svigerbarn skal ha det hjemme så kan alle følge det? 

Anonymkode: dcdfe...115

Skrevet

Lurer på hvilke diagniser man skal gi yrkesmilitære, dersom tellekanter er årsak til ocd. 

Anonymkode: 153a8...a72

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke tellekanter og ikke ett perfekt hjem, men jeg har ocd. Ocd kan slå ut i all slags tanker og handlinger. 

Forøvrig _kan_ hun ha ocd, da noen med ocd har overdrevet rydding og tellekanter. Men som sagt, ingen kan se hjemme hos oss, at jeg har ocd. 

• Liker 1
Skrevet
På 25.9.2017 den 22.58, Blair Waldorf skrev:

Hun  har ikke OCD selv om hun liker å ha det ryddig rundt seg, er vel heller sønnen din som har vokst opp i et rote hjem. Og du burde passe dine egne saker.

What she said.

Jeg er også et ordensmenneske. At noen som kommer fra en svinesti av et hjem mener det er ocd får stå for deres regning. Sokker på stuegulvet er nasty. Skitten oppvask som står og stinker og samler fluer er også nasty.

Anonymkode: edf5e...f2f

Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring 

sofie777, mod 

Skrevet

Jeg tror også at svigerdatteren min har litt "ocd", i allefall er hun VELDIG ryddig og har kontroll på hus og hjem. I motsetning til deg så setter jeg veldig pris på det ettersom sønnen min ikke er særlig flink til det, så det er godt en av dem har litt orden i sysakene. Ser også at han har blitt mye flinkere til å ordne med hus og hjem etter han ble i lag med henne.

syntes du burde være mer takknemlig for svigerdatteren din - hun skaper tydeligvis et fint hjem for sønnen din som de kan bo i.

Anonymkode: 279e5...0b5

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker heller ikke sokker/skittentøy på gulvet eller overalt, og har aldri oppvask liggende i vasken/på benken. Det blir vasket/skylt og lagt i oppvaskmaskin med en gang, og har generelt lite rot. 

Før besøk vasker vi og shiner huset sånn at det er perfekt. Det betyr ikke at jeg tørker vekk hver eneste støvflekk ellers. Drar over gulvet så det er fritt for rask 

Vi har det helt normalt - holder det ryddig, og tar bort rask fra gulvet. Vasker huset en gang i uken 

vær glad din svigerdatter liker å ha det ryddig og har orden. Du hadde vel også klagd hvis hun var en rotekopp og hadde det grisete hjemme

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjon

sofie777, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...