Gå til innhold

Sterk mistanke om utroskap..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt full av adrenalin akkurat nå, så mulig dette blir rotete. Men jeg gir det et forsøk:

Jeg og mannenhar vært sammen i 9 år. Vi har to barn. Han en snill mann, god far, tar i et tak hjemme, og har generelt prioritert familien etter at vi fikk barn. Men.. Han er også en mann som bestandig har vært populær hos damene. Han er ikke den som gir mye oppmerksomhet, men han liker å få oppmerksomhet. Også fra andre damer... Et stykke ut i vårt forhold, fant jeg ut at han hadde vært utro i alle sine forhold, og han har ligget med veldig mange. Det inntrykket jeg fikk av ham i starten, som en snill og ordentlig fyr, stemte ikke helt. Til tross for dette, valgte jeg å stole på ham, og at han ikke tok med seg de "uvanene" inn i vårt forhold. Jeg stolte på det han sa, at jeg var "den rette", og at han aldri ville gjort noe for å såre meg. 

Vel... Så har det vært noen små episoder opp igjennom. Mest har det vært damer fra fortiden som ikke har klart å holde seg unna. Upassende meldinger, plutselig dukket opp der han var for å prøve seg osv. Han innrømmer det ikke, men han liker oppmerksomheten. Samtidig har han løyet om det til meg, og ting har kommet frem på andre måter. Jeg hater uærlighet, så det har satt forholdet vårt på prøve noen ganger.

Men jeg har ikke hatt noe bevis for at han har vært fysisk utro. Har heller ikke letet etter det, men (dessverre, kanskje) prøvd å fortrenge dårlig magefølelse. 

For ca 4 år siden var mannen min ute med kameratene i hjembyen sin. Der var de på et utested hvor en av hans tidligere flammer, kaller henne Stine, jobber. Jeg visste ikke at Stine jobbet der. Det hadde vært såpass upassende kontakt mellom min mann og Stine tidligere, at jeg hadde sagt klart fra at jeg gjerne ville vite det om han noengang møtte henne. Vel.. Mannen min fortalte ikke noe om at hun hadde vært der. Et par dager etterpå dukket det opp et bilde av dem på facebook, at de sto sammen den kvelden... Jeg ble sint og lei meg. 

Han påsto at de ikke hadde sagt mer enn hei. 

Jeg trodde ham, og tenkte ikke mer på det. 

Så for et par år siden, skjedde en lignende episode. Da kom det frem via en kamerat at min mann og Stine hadde vært på nachspiel sammen. Han påsto da at de ikke hadde snakket sammen, men kameraten hadde allerede fortalt meg at hun hadde vært veldig "på" når han hadde sett dem. Da måtte jo mannen min innrømme at de hadde snakket sammen, men at det ikke var mer enn 5 minutter..

Jeg kom over dette også, og har ikke tenkt så mye på det. 

Før jeg NÅ har fått ny informasjon om den kvelden for 4 år siden. Noen forsnakket seg, og fortalte at min mann og Stine var sammen hele den kvelden. De var også borte fra de andre en lang stund. 

Nå tenker jeg at jeg har vært jævlig dum og naiv. Jeg har hatt dårlig magefølelse, men ikke hørr på den. Nå er jeg sikker på at han har vært utro begge disse gangene. Jeg tenker at jeg burde ha snoket på tlf osv, så hadde jeg sikkert funnet ut om flere ganger også. 

Det har seg også slik at min mann i løpet av de siste årene aldri vil ut i sin hjemby, hvertfall ikke når jeg har mulighet til å være med. Jeg har tidligere spurt om det er noe han er redd for, eller noen han ikke vil treffe. Og da har han blitt sint (som han blir når jeg har konfrontert ham med tingene jeg har nevnt). Jeg ser jo nå at jeg har hatt rett. 

Men han er typen som ALDRI innrømmer noe med mindre det er håndfaste bevis. 

Vi har hatt det bra lenge, og mistenker ikke at han holder på med noe nå. Men jeg kjenner det gnager så at jeg tror at han har vært utro i den perioden... 

vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 260f8...74e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke så mange gode råd, men jeg har vært der du er. Flere år med dårlig magefølelse, men manglet liksom det lille ekstra puffet for å kunne gå fra ham. Magefølelsen min stemte veldig godt, og det gjør den som regel hos de fleste. Det vanskelige er om man kan leve med usikkerheten i et slikt forhold, eller om man vil ha det bedre alene. For min del har jeg det så uendelig mye bedre alene, men barn kompliserer jo saken en del. Samtidig, å leve med en uærlig partner over lang tid er veldig skadelig for psyken.

Du er heller ikke dum eller naiv! :)

Anonymkode: 8a19c...e8b

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom han har vært utro i alle sine forhold før deg, så kan du også gå ut fra at han også har vært det nå. Hvorfor skal det forandre seg? Fordi han har fått barn? Tror ikke det!

Han har sikkert vært utro med Stine. Men om det er sant, vet hverken du eller jeg. Så du bør ta en prat med mannen din, og be han fortelle sannheten om dette.

En mann som har hatt sex med veldig mange ser kanskje ikke at det er uvanlig at andre ikke er bekvemme med det. Og at det kanskje ikke er innafor at han har hatt sex med mange. Så om han har hatt sex med Stine, føler han kanskje ikke er så veldig feil, i og med at han er den han er. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige erfaring, og hva jeg også har hørt fra andre tilsier at den magefølelsen pleier dessverre alltid å stemme. Hodet vil prøve å rasjonalisere det, men sånn egentlig i underbevisstheten så vet man det. Husker hvor dum jeg følte meg selv når jeg fikk vite om min manns utroskap. Det kom som lyn fra klar himmel, han var en av dem man helt klart aldri trengte å bekymre seg for å gjøre noe sånt. Likevel hadde jeg hatt den samme dårlige magefølelsen hele tiden når hans utroskap pågikk, uten at jeg skjønte hva som pågikk (da jeg overhodet ikke hadde noen klare tegn eller beviser eller noe som helst i grunn annet enn oppførselen hans). Også etterpå når han fortalte om det og jeg ville gi han en sjanse så ga den dårlige magefølelsen seg ikke, og da skjønte jeg med en gang at jeg ikke hadde fått hele sannheten, noe som til slutt visste seg å stemme. 

Glem bevis eller konfrontasjon (for mange er ufattelig overbevisende å lyve), og lytt til magefølelsen din. Så gjenstår det jo hva du vil gjøre med det. 

Anonymkode: 9940f...dcf

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vondt. Føler liksom han har to personligheter. En hjemme med meg og barna, og en på byen/ med kamerater/ andre jenter. Nå som jeg sitter her og VET, er det så mye jeg husker tilbake på som jeg burde reagert mer på. Jeg har endt opp med å tro på han hver gang. Han er virkelig en ulv i fåreklær. Det er skremmende. 

En del av meg har lyst til å knuse ham. Ta han der det gjør mest vondt. Jeg synes han har nedverdiget meg så utrolig, og tydeligvis går alle kameratene hans rundt og vet dette. De er noen umoralske rasshøl. Beklager språket. Flere av kameratene hans har faktisk lagt an på meg. Sier mye om den elendige moralen de har, og så sitter de vel og vet hva han gjør bak min rygg. 

Klarer ikke spise. Det er fortsatt noe i meg som håper at han ikke har vært utro. At han har løyet fordi han var redd for at jeg skulle bli sur. Men at det ikke har skjedd noe mer. Off, hva feiler det meg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt full av adrenalin akkurat nå, så mulig dette blir rotete. Men jeg gir det et forsøk:

Jeg og mannenhar vært sammen i 9 år. Vi har to barn. Han en snill mann, god far, tar i et tak hjemme, og har generelt prioritert familien etter at vi fikk barn. Men.. Han er også en mann som bestandig har vært populær hos damene. Han er ikke den som gir mye oppmerksomhet, men han liker å få oppmerksomhet. Også fra andre damer... Et stykke ut i vårt forhold, fant jeg ut at han hadde vært utro i alle sine forhold, og han har ligget med veldig mange. Det inntrykket jeg fikk av ham i starten, som en snill og ordentlig fyr, stemte ikke helt. Til tross for dette, valgte jeg å stole på ham, og at han ikke tok med seg de "uvanene" inn i vårt forhold. Jeg stolte på det han sa, at jeg var "den rette", og at han aldri ville gjort noe for å såre meg. 

Vel... Så har det vært noen små episoder opp igjennom. Mest har det vært damer fra fortiden som ikke har klart å holde seg unna. Upassende meldinger, plutselig dukket opp der han var for å prøve seg osv. Han innrømmer det ikke, men han liker oppmerksomheten. Samtidig har han løyet om det til meg, og ting har kommet frem på andre måter. Jeg hater uærlighet, så det har satt forholdet vårt på prøve noen ganger.

Men jeg har ikke hatt noe bevis for at han har vært fysisk utro. Har heller ikke letet etter det, men (dessverre, kanskje) prøvd å fortrenge dårlig magefølelse. 

For ca 4 år siden var mannen min ute med kameratene i hjembyen sin. Der var de på et utested hvor en av hans tidligere flammer, kaller henne Stine, jobber. Jeg visste ikke at Stine jobbet der. Det hadde vært såpass upassende kontakt mellom min mann og Stine tidligere, at jeg hadde sagt klart fra at jeg gjerne ville vite det om han noengang møtte henne. Vel.. Mannen min fortalte ikke noe om at hun hadde vært der. Et par dager etterpå dukket det opp et bilde av dem på facebook, at de sto sammen den kvelden... Jeg ble sint og lei meg. 

Han påsto at de ikke hadde sagt mer enn hei. 

Jeg trodde ham, og tenkte ikke mer på det. 

Så for et par år siden, skjedde en lignende episode. Da kom det frem via en kamerat at min mann og Stine hadde vært på nachspiel sammen. Han påsto da at de ikke hadde snakket sammen, men kameraten hadde allerede fortalt meg at hun hadde vært veldig "på" når han hadde sett dem. Da måtte jo mannen min innrømme at de hadde snakket sammen, men at det ikke var mer enn 5 minutter..

Jeg kom over dette også, og har ikke tenkt så mye på det. 

Før jeg NÅ har fått ny informasjon om den kvelden for 4 år siden. Noen forsnakket seg, og fortalte at min mann og Stine var sammen hele den kvelden. De var også borte fra de andre en lang stund. 

Nå tenker jeg at jeg har vært jævlig dum og naiv. Jeg har hatt dårlig magefølelse, men ikke hørr på den. Nå er jeg sikker på at han har vært utro begge disse gangene. Jeg tenker at jeg burde ha snoket på tlf osv, så hadde jeg sikkert funnet ut om flere ganger også. 

Det har seg også slik at min mann i løpet av de siste årene aldri vil ut i sin hjemby, hvertfall ikke når jeg har mulighet til å være med. Jeg har tidligere spurt om det er noe han er redd for, eller noen han ikke vil treffe. Og da har han blitt sint (som han blir når jeg har konfrontert ham med tingene jeg har nevnt). Jeg ser jo nå at jeg har hatt rett. 

Men han er typen som ALDRI innrømmer noe med mindre det er håndfaste bevis. 

Vi har hatt det bra lenge, og mistenker ikke at han holder på med noe nå. Men jeg kjenner det gnager så at jeg tror at han har vært utro i den perioden... 

vet ikke hva jeg skal gjøre.

For å si det sånn; det har tatt meg 6 år å bli "frisk" igjen etter samboerens skjulte utroskap lik den du beskriver. 

Det bunner ned til: hva er egentlig utroskap? Jo, løgn.

når han ikke vil på byen med deg- løgn en.

når han ikke har møtt henne- løgn to

når han bare har snakket kort med henne -løgn fire

når han har vært utro med alle før deg, men påstår at han ikke ER (ikke var) det med deg- løgn fem

når han gir inntrykk av at han ikke har gjort noe galt på fire år- løgn fem

når han sier han elsker deg- løgn seks

når han sier at du kan stole på ham- løgn syv

osv osv ...

hvor mange trenger du? Han er utro, han lyver, han kan ikke stoles på. Og sist, ikke minst, men sikkert vondest; han elsker deg ikke.

gå før han ødelegger deg. Trust me; det tar LANG tid å komme seg igjen- det endrer deg helt, kan gjøre deg kynisk og kald,bitter eller deprimert. 

Ta vare på deg, du kommer til å trenge kreftene i årene som kommer. Barna dine trenger hele deg også.

ønsker deg all lykke til. Beklager om innlegget virker "hardt", men jeg håper du tar det som det det er; en realitet.

gode klemmer oversendes.

Anonymkode: 4da66...501

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For å si det sånn; det har tatt meg 6 år å bli "frisk" igjen etter samboerens skjulte utroskap lik den du beskriver. 

Det bunner ned til: hva er egentlig utroskap? Jo, løgn.

når han ikke vil på byen med deg- løgn en.

når han ikke har møtt henne- løgn to

når han bare har snakket kort med henne -løgn tre

når han har vært utro med alle før deg, men påstår at han ikke ER (ikke var) det med deg- løgn fire

når han gir inntrykk av at han ikke har gjort noe galt på fire år- løgn fem

når han sier han elsker deg- løgn seks

når han sier at du kan stole på ham- løgn syv

osv osv ...

hvor mange trenger du? Han er utro, han lyver, han kan ikke stoles på. Og sist, ikke minst, men sikkert vondest; han elsker deg ikke.

gå før han ødelegger deg. Trust me; det tar LANG tid å komme seg igjen- det endrer deg helt, kan gjøre deg kynisk og kald,bitter eller deprimert. 

Ta vare på deg, du kommer til å trenge kreftene i årene som kommer. Barna dine trenger hele deg også.

ønsker deg all lykke til. Beklager om innlegget virker "hardt", men jeg håper du tar det som det det er; en realitet.

gode klemmer oversendes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Majott skrev:

Ettersom han har vært utro i alle sine forhold før deg, så kan du også gå ut fra at han også har vært det nå. Hvorfor skal det forandre seg? Fordi han har fått barn? Tror ikke det!

Han har sikkert vært utro med Stine. Men om det er sant, vet hverken du eller jeg. Så du bør ta en prat med mannen din, og be han fortelle sannheten om dette.

En mann som har hatt sex med veldig mange ser kanskje ikke at det er uvanlig at andre ikke er bekvemme med det. Og at det kanskje ikke er innafor at han har hatt sex med mange. Så om han har hatt sex med Stine, føler han kanskje ikke er så veldig feil, i og med at han er den han er. 

Det er ikke noe vits å konfrontere mannen. Historien forteller oss at han er en løgner (mange tidligere utroskap). Tror du virkelig han vil innrømme noe?

tror heller jeg ville spurt noen på festene de har vært på, eller Stine selv før han.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere her sier så stemmer som regel magefølelsen.  Dessverre.  Enten får du konfrontere han, eller så får du være en liten detektiv og snoke litt på egenhånd.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tøyer åpenbart strikken veldig, når han som tidligere har vært utro henger med gamle flammer osv. Og du vet jo at han lyver/snakker deg etter munnen om en del ting. Blir ting bedre av å grave i om han har vært utro eller ikke? Poenget er at han ikke demonstrerer at lojaliteten hans ligger hos deg. Det er et problem uansett hvor pikken hans har vært.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta tak i løgnen, den er et faktum - ikke en gang, ikke to men flere. Konsentrer deg om den og si fra at du ikke aksepterer slik respektløshet og at du gir han to valg; deg og ærlighet eller singellivet og løynene. 

Et forhold skal alltid være bygget på et fundament av respekt for partneren, ærlighet på alle plan og tillit til at den andre vil deg vel. Det er aldri noe mindre - aldri noe kompromiss på de tre. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg vil satset på kvinnelojalitet, når kameratene hans er rasshøl som sikkert bare vil dekke over for han og han selv er lystløgner. Ville spurt Stine. 

Anonymkode: 42a53...d19

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er så vondt. Føler liksom han har to personligheter. En hjemme med meg og barna, og en på byen/ med kamerater/ andre jenter. Nå som jeg sitter her og VET, er det så mye jeg husker tilbake på som jeg burde reagert mer på. Jeg har endt opp med å tro på han hver gang. Han er virkelig en ulv i fåreklær. Det er skremmende. 

En del av meg har lyst til å knuse ham. Ta han der det gjør mest vondt. Jeg synes han har nedverdiget meg så utrolig, og tydeligvis går alle kameratene hans rundt og vet dette. De er noen umoralske rasshøl. Beklager språket. Flere av kameratene hans har faktisk lagt an på meg. Sier mye om den elendige moralen de har, og så sitter de vel og vet hva han gjør bak min rygg. 

Klarer ikke spise. Det er fortsatt noe i meg som håper at han ikke har vært utro. At han har løyet fordi han var redd for at jeg skulle bli sur. Men at det ikke har skjedd noe mer. Off, hva feiler det meg. 

Skjønner veldig godt hvordan du har det, har vært der selv. Det er en helt ubeskrivelig følselse. Når jeg fikk vite om min manns utroskap, og jeg så tenkte tilbake på den tiden det pågikk så kunne jeg jo plutselig se utallige tegn på det, til og med de klassiske og klisjé utroskapstegnene. Følte meg som verdens mest naive idiot som ikke hadde sett det der og da, og at jeg ikke hadde hørt på magefølelsen min om at det var noe galt. Flere i hans vennegjeng og flere familiemedlemmer av ham, samt alle hans kollegaer visste også om det når det pågikk, og det var vel kanskje det som gjorde meg mest sist. Det er så grusomt ydmykende. Føltes ut som alle hadde holdt meg for narr. At jeg var den eneste som gikk rundt å ikke visste.. 

Anonymkode: 9940f...dcf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En utro mann vil aldri innrømme det samme hva. 
Forstår at dette svir noe jævlig. Han var sannsynligvis utro. Nå er spørsmålet om du greier å stole på han nå, eller om du kommer til å ha mistillit til han hver gang dere ikke er sammen? Om du merker at du har mistet tillitt så er faktisk eneste utvei å gjøre det slutt... 

Anonymkode: c1b3f...b3d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det sånn som deg. Gud så glad jeg er for at det er over selv om det er tungt i fasen der man går fra hverandre. 

Har det så utrolig mye bedre med min nåværende mann som faktisk er til å stole på. 

Anonymkode: 1add3...7cb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Jeg hadde bestemt meg for å ikke konfrontere, men jeg gjorde det likevel igår kveld. Jeg har hatt en stor klump i magen helt siden jeg fant ut hva som hadde skjedd, klarer hverken spise eller sove ordentlig. Plutselig er selvfølelsen og selvtilliten i dass. Jeg sitter her og hater megselv liksom. Det er ikke greit!!. Før han visste noe som helst, ga han meg en klem og sa han elsket meg. Da brast det. Jeg gråt og gråt. Så ble jeg sint. Og så fortalte jeg det jeg vet. 

Fortsatt så nekter han, fortsatt lyver han. Han er så god på å lyve, at jeg vil tro på det! 

Jeg sneik på mobilen hans inatt mens han sov. Han vet ikke at jeg har funnet ut koden. Ja, jeg vet det er feil. Jeg gikk inn på en samtale mellom han og en kamerat. Antageligvis det laveste jeg har synket noensinne. Men der kommer alt frem og mere til. Tydeligvis har de ligget med damer når de har vært på guttetur. Og han beskriver Stine som ei han kan få når som helst. Han snakker meg ned. De snakker om hvem de skal ligge med, planlegger tur til Thailand osv. Mannen min sier "at han sikkert ikke får lov av hun hjemme". Men har så J lyst til å ned dit og ligge rundt. Fy f så kvalme de er!!! Jeg vet at gutteprat kan være drøyt, men sitter virkelig familiemenn på nærmere 40 og snakker sånn??? Jeg har lyst til å spy. Denne kameraten har forresten prøvd seg på meg tidligere. 

Altså, jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg videre nå. Føler meg så J tråkka på. Og jeg hater den mannen så intenst. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts her

Jeg hadde bestemt meg for å ikke konfrontere, men jeg gjorde det likevel igår kveld. Jeg har hatt en stor klump i magen helt siden jeg fant ut hva som hadde skjedd, klarer hverken spise eller sove ordentlig. Plutselig er selvfølelsen og selvtilliten i dass. Jeg sitter her og hater megselv liksom. Det er ikke greit!!. Før han visste noe som helst, ga han meg en klem og sa han elsket meg. Da brast det. Jeg gråt og gråt. Så ble jeg sint. Og så fortalte jeg det jeg vet. 

Fortsatt så nekter han, fortsatt lyver han. Han er så god på å lyve, at jeg vil tro på det! 

Jeg sneik på mobilen hans inatt mens han sov. Han vet ikke at jeg har funnet ut koden. Ja, jeg vet det er feil. Jeg gikk inn på en samtale mellom han og en kamerat. Antageligvis det laveste jeg har synket noensinne. Men der kommer alt frem og mere til. Tydeligvis har de ligget med damer når de har vært på guttetur. Og han beskriver Stine som ei han kan få når som helst. Han snakker meg ned. De snakker om hvem de skal ligge med, planlegger tur til Thailand osv. Mannen min sier "at han sikkert ikke får lov av hun hjemme". Men har så J lyst til å ned dit og ligge rundt. Fy f så kvalme de er!!! Jeg vet at gutteprat kan være drøyt, men sitter virkelig familiemenn på nærmere 40 og snakker sånn??? Jeg har lyst til å spy. Denne kameraten har forresten prøvd seg på meg tidligere. 

Altså, jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg videre nå. Føler meg så J tråkka på. Og jeg hater den mannen så intenst. 

:klem:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå fra svinet. Du får det elendig i et kort perspektiv, men mye bedre om et par år, jeg lover deg det!

Anonymkode: c61fb...e2a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med hus og hjem? Tror det hadde satt han skikkelig ut om du bygde deg sterk nå og bare dro. Eller sett ut tingene hans, skift lås og be han dra. 

Opplevde eksen som utro, fikk melding av venn av han om det. Vi hadde pusset opp huset hans, jeg hadde gjort kjempe masse! Ordnet med ting ute og inne. Sparkle, pusse, male, bære, etc. Så hadde dusten sagt masse om at han syns den andre jenta hadde det så pent hjemme og at jeg aldri gjorde noe. Så om hun ville hjelpe han med oppussing i stedet.. Gikk da rolig ned til han og spurte om jeg ikke skulle reise for godt slik at han kunne fortsette oppussinga med denne andre jenta. Siden jeg ikke gjør noe vet du. Sa jeg til han. Han ble så lang i maska, sykt overraska og klarte ikke svare for seg. 

Da jeg sto opp neste morgen hadde han allerede begynt å pakke for meg.

Anonymkode: ac9ee...8ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du kontakte Stine? 

Ta han sikkerlig? Møte Stine og treffe han sammen henne? Sikkert ikke kult for hu heller.. håper du gir han noen riper i lakken før du reiser. 

Anonymkode: 5ac7c...87b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...