Gå til innhold

Hvordan skrive navnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Maia, Maja eller Maya? Hjelp!! Hvilken skrivemåte synes du er finest og hvorfor? :-)

Anonymkode: 30507...847

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker Maja best, for meg er det den norske og koselige varianten. Maya er mer internasjonalt/eksotisk. Maia litt "barnslig".

• Liker 21
Skrevet

Maya, fordi det funker best internasjonalt:)

Anonymkode: 592cb...bcb

Skrevet

Maja

Anonymkode: e83d6...660

• Liker 1
Skrevet

Maja. Maya uttaler jeg med et annet tonem (tenk forskjellen på bønner og bønder), det er bare indianerstammen i mitt hode. Maia er greit, men siden Maja er vanligst må hun hele tiden si "Maia med i".....

Anonymkode: f4998...e2f

• Liker 15
Skrevet

Her jeg bor skrives Maia med I. Hadde aldri sett det skrevet med J til jeg flyttet til Oslo, da var det tre stykker som het det, og alle skrev med J. Syns ikke Y er noe særlig.

Anonymkode: 88df4...4e3

Skrevet

Jeg ville valgt den vanligste skrivemåten, og jeg er mest vant til Maja. Men om et navn har flere like vanlige skrivemåter, ville det for meg vært en grunn til å velge et annet navn. Bare fordi jeg syns det virker praktisk for barnet at det ikke må stave navnet sitt eller få det feilskrevet hele livet.

• Liker 3
Skrevet

Har ikke sett annet enn Maja, så tenker det er best så barnet slipper å si "med i" eller "med y" hele tiden. 

• Liker 3
Skrevet

Maja eller Maya. Vi vurderte Maya til vår datter, og ville skrevet det slik pga veldig internasjonal slekt. For helnorske barn fungerer Maja veldig fint også.

Anonymkode: f308a...de2

Skrevet

I følge SSB navn så er det:
 848 som skrives Maia
1343 som skrives Maya
5084 som skrives Maia

Skrevet

Det er vel helt opp til foreldrene.

Skrevet

Tror jeg ville gått for Maia. Hvis det skrives Maja bli jeg usikker på om navnet skal uttales Mai-a eller Ma-ja. Maya forbinder jeg med Maya-indianere og Maya-kalenderen. 

Skrevet

Foretrekker Maja, for det er den vanligste skrivemåten. Maya ville jeg uttalt med et annet tonelag (tenk maya-indianerne). Selv med internasjonal familie, kan jeg aldri tenke meg at det er noen innmari big deal at man bruker j istedenfor y. 

• Liker 2
Skrevet

Maja :) 

Anonymkode: d8b71...a48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...