ivanka Skrevet 19. januar 2005 #1 Skrevet 19. januar 2005 er det noe noen synes jeg bør prøve å få med meg i løpet av en vinterferie i sydney?
Gjest Litjmæ Skrevet 19. januar 2005 #2 Skrevet 19. januar 2005 Ååh, where to begin... Sydney er en faktastisk herlig by, nyt atmosfæren og utsikten og folkene til å begynne med! Jeg elsket å bare sitte nede på Darling Harbour og kose meg med en maiskolbe eller noe godt å drikke :-D Ellers er jo så klart operahuset/broa obligatorisk å se, og jeg vil definitivt anbefale båttur. Taronga Zoo er egentlig ikke nødvendig, det er bedre å dra på en liten farm utenfor byen hvis du er interessert i å se kenguruer og koalaer på nært hold. Byen har også en del museumer, blant annet et teknisk med modeller av romskip og andre farkoster... På Sydney Aquarium får du sett hai og krokodiller på nært hold, men da vi var der var de hvertfall ganske små haier... Uansett - NYT turen, som sagt - Sydney er en herlig by!
StarseekR Skrevet 19. januar 2005 #4 Skrevet 19. januar 2005 Åja! Dra innom Darling Harbour ... skulle egentlig vært der nå denne uka - det er Bacardi Latino festival og masse liv! Men det skjer uansett mye der nede Du bør også få med deg botanisk hage - og flaggermusene. Legg inn en solnedgang i The Domain omtrent ved Artgallery, og se mange tusen flyvehunder ta av. Superstilig! Det er også gratis jazz-kvelder i the Domain for tida, men er ikke sikker på om det er bare ut januar eller februar også... Utescena der er uansett i bruk hele sommeren. Av strender vet jeg ikke helt ... de fleste vil jo gjerne ha med seg de mest kjente, Manly eller Bondi. Der ville jeg kanskje reist til Bondi, rett og slett fordi Manly er mye fullere av folk (ikke at det har så mye å si, det er tettpakka på Bondi også, men litt bedre er det da). Fordelen med Manly er at du kan ta en ferge dit fra sentrum, og båtturen er kjempefin, mens bussturen til Bondi bare er kjedelig. Brua og Operahuset, og markedet i The Rocks på lørdag og søndag. Akvariet er tøft - haiene var ikke så små nå sist iallefall, og jeg digger den tunellen. Men krokodilla var ganske kjedelig Har du masse penger anbefaler jeg en klatretur på brua, kjempestilig - men rådyrt. Det er gratis å gå opp i Pylonene - støttepillarene til brua, ikke like høyt som selve brua, men gir ganske god utsikt alikevel. Du må også ta en kikk på Town Hall og Queen Victoria building (de ligger like ved hverandre), iallefall om du har sansen for elegante bygninger! Pitt street, delvis gågate og handlegate, har alltid masse forskjellige gateartister og liv. ------------------------------------- Jeg kom hjem etter et år i Sydney i går ... og kjenner allerede at jeg kommer til å savne byen
Huldra:) Skrevet 19. januar 2005 #5 Skrevet 19. januar 2005 En heeeeeeeeeelt fantastisk bu som du MÅÅÅÅÅ dra til :-) God tur
ivanka Skrevet 19. januar 2005 Forfatter #6 Skrevet 19. januar 2005 ja, det må jeg! takk til alle! og tar gjerne imot enda mer.
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #7 Skrevet 21. januar 2005 Jeg syns faktisk Taronga Zoo er en utrolig fin dyrehage. Du får se kenguruer og koalaer- de kan du så klart se ute i bushen også, men de har masse andre spennende dyr som ikke er så lett å se på en kort tur. Dessuten har dyra veldig bra forhold virker det som. Grønt og fint, og en søt liten båttur fra Circular key Paddington market i helga - masse fint å shoppe, litt mindre turistaktig enn markedet i the Rocks. Paddington market ligger et stykke opp i Oxford street, men det er en kjapp busstur. Anbefaler også http://sydney.citysearch.com.au/ Her kan du finne alt om Sydney, fra restauranter til museer, shopping, konserter, uteliv etc.
ivanka Skrevet 21. januar 2005 Forfatter #8 Skrevet 21. januar 2005 det viser seg at jeg kommer til å være der under mardi gras. noe å få med seg eller oppskrytt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå