ErJoSåUsikker Skrevet 25. september 2017 #1 Skrevet 25. september 2017 ... Hvis jeg er gravid er jeg nå i uke 3 og kjenner meg ikke helt i topp form. Er veldig nysgjerrig på om det kanskje kan komme av at jeg er blitt gravid, men siden det er for tidlig å teste enda, så lurte jeg på om dere har/hadde noen tidlige symptomer?
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #2 Skrevet 25. september 2017 Så tidlig har du nok ingen graviditetssymptomer. Det kan være for tidlig for egget å ha festet seg engang. Mitt tidligste symptom var vel mensmurringer omtrent rundt når jeg normalt ville fått mensmurringer når mensen er på vei, altså 11-12 dager dpo. Ellers ømme bryster 4-5 dager etter ikm. Om man har "symptomer" så tidlig at det ikke engang slår ut på tester, er det som regel ren innbildning eller tilfeldigheter. Anonymkode: 0db4d...533
ErJoSåUsikker Skrevet 25. september 2017 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så tidlig har du nok ingen graviditetssymptomer. Det kan være for tidlig for egget å ha festet seg engang. Mitt tidligste symptom var vel mensmurringer omtrent rundt når jeg normalt ville fått mensmurringer når mensen er på vei, altså 11-12 dager dpo. Ellers ømme bryster 4-5 dager etter ikm. Om man har "symptomer" så tidlig at det ikke engang slår ut på tester, er det som regel ren innbildning eller tilfeldigheter. Anonymkode: 0db4d...533 Ja, det kan vel stemme. Har bare hørt om de som har fått veldig tidlige symptomer, og var nysgjerrig på hva slags symptomer det var Nå er det 5 dager til ikm og 3 dager til jeg kan teste og forvente rett svar.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #4 Skrevet 25. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så tidlig har du nok ingen graviditetssymptomer. Det kan være for tidlig for egget å ha festet seg engang. Mitt tidligste symptom var vel mensmurringer omtrent rundt når jeg normalt ville fått mensmurringer når mensen er på vei, altså 11-12 dager dpo. Ellers ømme bryster 4-5 dager etter ikm. Om man har "symptomer" så tidlig at det ikke engang slår ut på tester, er det som regel ren innbildning eller tilfeldigheter. Anonymkode: 0db4d...533 Tull og fjas, du kan ikke basere dine fakta på kun egne opplevelser. Jeg ble kvalm omtrent så fort egget festa seg, prøvde å teste uten resultat. Positiv test kom over to uker etter at jeg var kvalm første dag, og var kvalm hver dag frem til fire og en halv måned. Ingen andre symptomer uten kvalme. Anonymkode: 46665...b32 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #6 Skrevet 25. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tull og fjas, du kan ikke basere dine fakta på kun egne opplevelser. Jeg ble kvalm omtrent så fort egget festa seg, prøvde å teste uten resultat. Positiv test kom over to uker etter at jeg var kvalm første dag, og var kvalm hver dag frem til fire og en halv måned. Ingen andre symptomer uten kvalme. Anonymkode: 46665...b32 Det er ikke basert på egne opplevelser, det er basert på fakta og forskning Om man prøver å bli gravid, vil mange innbille seg symptomer, og det de kjenner er hovedsaklig psykisk. Og om man blir uventet gravid "Husker" folk symptomer som gjerne ikke var der, eller som overhodet ikke var relaterte til graviditeten. Anonymkode: 0db4d...533 2
ErJoSåUsikker Skrevet 25. september 2017 Forfatter #7 Skrevet 25. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull og fjas, du kan ikke basere dine fakta på kun egne opplevelser. Jeg ble kvalm omtrent så fort egget festa seg, prøvde å teste uten resultat. Positiv test kom over to uker etter at jeg var kvalm første dag, og var kvalm hver dag frem til fire og en halv måned. Ingen andre symptomer uten kvalme. Anonymkode: 46665...b32 Takk for svar! Våknet i dag med kvalme, og i dag er første dagen jeg faktisk kjenner noe som kan være graviditet symptomer, så jeg er veldig spent. Kan selvfølgelig være innbilning, men for en gangs skyld føles det ikke ut som det.
ErJoSåUsikker Skrevet 25. september 2017 Forfatter #8 Skrevet 25. september 2017 3 minutter siden, Cocosa skrev: Mensmurringer og ømme bryster. Takk for svar! Er utrolig irriterende at graviditet symptomer skal være så lik som de man ofte får før mensen.. Har ikke begynt å kjenne disse enda, men regner med at det kommer de neste dagene med tanke på at mensen kommer om dager, og at det kan henne jeg ikke er gravid. Så får jeg bare vente å se
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #9 Skrevet 25. september 2017 Det eneste anerkjente symptomet man får før man kan få positiv test, er festeblødning. De som blir tidlig kvalme får også tidlig positiv test, det er hcg som gjør deg kvalm og det er hcg som slår ut på testen. Anonymkode: 67573...85d
ErJoSåUsikker Skrevet 25. september 2017 Forfatter #10 Skrevet 25. september 2017 Tok en test, ble alt for nysgjerrig. Den viste negativt. Var egentlig ikke så sjokkerende, er jo forsatt noen dager igjen til jeg egentlig kan teste, så ja. Får bare prøve så godt jeg kan å være tålmodig! 1
Lyckeliten Skrevet 25. september 2017 #11 Skrevet 25. september 2017 Mensmurringer fra ca uke 4 og helt forferdelig kvalm fra uke 6🤢 1
Bøttekottet Skrevet 25. september 2017 #12 Skrevet 25. september 2017 Jeg hadde vondt i skambenet fra DPO 5 eller 6, de gangene jeg har vært gravid..(tidlig bekkenløsning). Følt meg uggen og småkvalm nesten rett etter EL. Selv om HCG produseres etter ca. 7 DPO, er jeg ganske sikker på at et befruktet egg kan sende signaler gjennom kroppen for å klargøre seg eller forberede kroppen til å ta i mot egget. Tror mange kjenner dette, før HCG gjør seg gjeldene. Det som er litt dritt, er jo at man ofte kan ha et befruktet egg, gjennom systemet, men at det ikke fester seg. Egentlig burde de fleste være glad for dette, tenker jeg - er et bevis på at kroppen klarer å støte bort egg som ikke er optimale, som igjen minsker risikoen for å få syke barn. Men dette er jo bare en teori etter mye med googling og noe jeg trøster meg selv med 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #13 Skrevet 25. september 2017 Ømme bryst som forble ømme og uteblitt mens. Kort sagt; mye mindre symptomer den mnd jeg faktisk var gravid kontra de mnd jeg ikke var det. Tankens kraft... Symptomer som trøtthet og stikkinger i magen kom rundt uke 6-7. Kvalmen kom i uke 8-9 en gang. Anonymkode: e2fbc...aa2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #14 Skrevet 25. september 2017 Murringer fra ca 7-8dpo. De kjentes annerledes ut frem mot ikm, og så satte det i gang som voldsomme mensmurringer fra ikm, og varte i mange uker! Fryktelig slitsomt og ga mye bekymringer Anonymkode: ca390...908
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #15 Skrevet 25. september 2017 Mensmurringer, fra ca 8 dpo. Jeg hadde også en rar følelse nederst i magen, ikke vond, men som jeg hadde kaldt vann i magen. Det kan selvsagt ha vært helt tilfeldig. Fra 13 dpo hadde jeg veldig kraftige mensmurringer, og 14 dpo blødde jeg litt. Jeg hadde testet positivt, men var sikkert på at det gikk galt. Det gjorde det ikke. Kvalme, oppkast og alt for god luktesans kom i uke 6. Ømme pupper fikk jeg egentlig aldri, de har bare blitt litt større. Anonymkode: 83ba0...f16
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #16 Skrevet 25. september 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke basert på egne opplevelser, det er basert på fakta og forskning Om man prøver å bli gravid, vil mange innbille seg symptomer, og det de kjenner er hovedsaklig psykisk. Og om man blir uventet gravid "Husker" folk symptomer som gjerne ikke var der, eller som overhodet ikke var relaterte til graviditeten. Anonymkode: 0db4d...533 Jeg prøvde absolutt ikke å bli gravid. Hvordan forklarer du ellers å være kvalm i over to uker, hvis det ikke var relatert til graviditeten? Har hatt det på samme måte alle syv gangene! Anonymkode: 46665...b32 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #17 Skrevet 26. september 2017 Rundt samme som meg du da. 3-4 her😊. Jeg merket på brystene at de hadde hvert ømme fra før forje mens å ble ikke bedre. Aldri hatt ei kvise, nå ser jeg ut som en tennåring😅 & tisser ooofte! Anonymkode: b54cc...b2e
tweet Skrevet 26. september 2017 #18 Skrevet 26. september 2017 Mitt tidligste tegn var intense menssmerter dagen før ikm, om jeg husker riktig.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #19 Skrevet 26. september 2017 Man kan absolutt ha symptomer før ikm. De som sier at det ikke er mulig kan ta seg en bolle. Jeg ble gravid, fikk ømme bryst, ble supertrøtt og sliten og generelt rar i kroppen. Gikk fra å kunne løpe i evigheter til å ikke makte mer enn 3 kilometer. Jeg mistet, men ble gravid igjen rett etterpå. Da fikk jeg de samme symptomene, og sa til mannen min at jeg var gravid igjen. 7 dager etterpå fikk jeg positiv test. Nå er mini snart 2 år!! Anonymkode: c8e8c...bf9 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #20 Skrevet 26. september 2017 Jeg er blitt nettopp gravid kunn, kunn tre dager mensen ble forsinket tokk jeg test og det viste posetiv ❤️☺️ Håper din viser det samme. Men med meg noen dager før forventet mensen hadde jeg vondt i neden for magen på høyre side noe jeg ikke hadde føt før og pluss mensensmerter som jeg var nesten sikker på at heg skulle få ☺️ Anonymkode: 4be2a...5ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå