Gå til innhold

Bykjøring med kjøreskolen.

VolvoV70

Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver mye med lappen om dagen og er veldig fokusert på å bli ferdig med lappen.

Sist uke var jeg på veiledningstime trinn 3, og dette klarte jeg vist fint ettersom kjørelæreren ville ha meg til en dobbelt time med bykjøring uken etterpå, dette blir da nå til uken om nøyaktig 4 dager og i tillegg er kjøretimen tidlig på morgenen. Sist var jeg usikker på om jeg var flink nok til og komme opp til trinn 3, men han hadde ingenting og pirke på og sa da at neste det var bykjøring.

Jeg har bestått teori prøven og han sa da at jeg kan bruke det jeg har lært fra den på neste kjøretime i byen, men jeg husker jo ikke eksakt hva jeg fikk på denne prøven. Det kommer vel mye om skilt, vikeplikt og høyreregelen der jeg helst ville ha fått lest litt mer på de 2 sist nevnte. Jeg finner ikke trafikk boken min igjen, men jeg vet at dette ligger inne men jeg trenger kun en liten oppfriskning! 

Det skal sies at jeg er kjent i byen vi skal kjøre i, men ikke alle disse bak gatene. I bakgatene så har man jo høyre regelen så dette er jo egentlig greit, men jeg bare gruer meg så sinnsykt. Familien min er venner med denne familien også, noe som vil si at jeg kjenner kjørelæreren min godt, og har gjort dette i mange år så jeg er trygg på personen. Jeg kan liksom sitte og komme med så mye kommentarer og latter jeg bare vil, og det er koselig på kjøretimene. En gang kom det en bil ut foran meg og jeg utbrøt *jasså, du tok deg friheten til og svinge deg inn foran meg ja, din lille luring.* med en morsom stemme. Og kjørelæreren min utbrøt *Du er god til og følge med på trafikken rundt deg, og komme med morsomme kommentarer, det skal du ha i det han lo litt.*:fnise: -Dette var for en stund tilbake, jeg skulle ha fokus på meg og bilen, men synes det var like greit og fokusere på alt det andre også når jeg hadde masse fokus til overs.

Jeg har bare en del konsentrasjons problemer, men jeg har jo klart meg godt hittil. Ellers hadde jeg ikke kunnet komme like langt som jeg har kommet nå, ettersom jeg har en kjørelærer som er streng og flink til og kjøre bil.

- Er det noen her som også driver med lappen nå om dagen eller kanskje nylig har tatt den? 

- Eller kanskje du har lappen fra før av og vil gi meg litt tips med bykjøring? 

Bare kommenter i vei!!:nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...