Gå til innhold

Vær og klima i Florida

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei! 

Samboeren min og jeg planlegger en tur til Florida på nyåret. Men jeg leste litt på nettet at det kan være litt kjølig i januar/februar, og at det er bedre temperatur fra mars av. Er det noen som har vært en del i Florida (dit vi skal er litt nord for Sarasota) og vet om dette stemmer? Vi vil gjerne kunne dra på stranda og sole oss uten å fryse.. Og jeg blir ganske fort kald.. :) Håper på svar! 

Endret av kristinams
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke reist i januar/februar. Da kan det være kjølig. Altså alt er relativt- det er jo mye varmere enn her, men ikke kjempe varmt. Jeg har bodd der ett år og når vi har reist dit på ferie har vi ofte reist i mars/april. 

Jeg liker heller ikke at det er for varmt- som det er fra slutten av mai til begynnelsen av september.

Ideelt sett om man ønsker deilig sommervær ville jeg reist fra midten av mars-midten av mai. Eller fra midten av september til begynnelsen av november.

Men ja det blir jo en smakssak.

Jeg bodde i Orlando- det er litt varmere lengere syd. 

Skrevet

Januar er den kaldeste måneden i Florida.  Det er ikke uvanlig å ha temperaturer på 10-15 grader da.

Mars, April og mai er den fineste tiden der.  Da er det lite nedbør og behagelige temperaturer.

Skrevet

Januar og februar er kalde måneder i florida, da jeg jobbet der brukte vi tykkere jakker på dagtid. Fra mars-april er det bedre tempraturer. 

Skrevet

Tusen takk for svar! Det blir nok til at vi drar i slutten av mars og blir der et par uker. Er det noe spesielt vi bør dra å se? Vi skal bo mesteparten av tiden ved Sarasota og tenkte å ta noen dager i Orlando også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...