kristinams Skrevet 24. september 2017 #1 Skrevet 24. september 2017 (endret) Hei! Samboeren min og jeg planlegger en tur til Florida på nyåret. Men jeg leste litt på nettet at det kan være litt kjølig i januar/februar, og at det er bedre temperatur fra mars av. Er det noen som har vært en del i Florida (dit vi skal er litt nord for Sarasota) og vet om dette stemmer? Vi vil gjerne kunne dra på stranda og sole oss uten å fryse.. Og jeg blir ganske fort kald.. Håper på svar! Endret 24. september 2017 av kristinams
*Emma* Skrevet 25. september 2017 #2 Skrevet 25. september 2017 Ville ikke reist i januar/februar. Da kan det være kjølig. Altså alt er relativt- det er jo mye varmere enn her, men ikke kjempe varmt. Jeg har bodd der ett år og når vi har reist dit på ferie har vi ofte reist i mars/april. Jeg liker heller ikke at det er for varmt- som det er fra slutten av mai til begynnelsen av september. Ideelt sett om man ønsker deilig sommervær ville jeg reist fra midten av mars-midten av mai. Eller fra midten av september til begynnelsen av november. Men ja det blir jo en smakssak. Jeg bodde i Orlando- det er litt varmere lengere syd.
Stina234 Skrevet 26. september 2017 #3 Skrevet 26. september 2017 Januar er den kaldeste måneden i Florida. Det er ikke uvanlig å ha temperaturer på 10-15 grader da. Mars, April og mai er den fineste tiden der. Da er det lite nedbør og behagelige temperaturer.
Minlillelykke Skrevet 27. september 2017 #4 Skrevet 27. september 2017 Januar og februar er kalde måneder i florida, da jeg jobbet der brukte vi tykkere jakker på dagtid. Fra mars-april er det bedre tempraturer.
kristinams Skrevet 29. september 2017 Forfatter #5 Skrevet 29. september 2017 Tusen takk for svar! Det blir nok til at vi drar i slutten av mars og blir der et par uker. Er det noe spesielt vi bør dra å se? Vi skal bo mesteparten av tiden ved Sarasota og tenkte å ta noen dager i Orlando også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå