AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #1 Del Skrevet 24. september 2017 Hvis jeg kommer til et lyskryss der jeg kan kjøre enten til høyre, venstre eller rett frem og jeg skal i sistnevnte retning - hvordan skal jeg da plassere meg hvis det ikke er piler i selve trafikklyset eller noen markeringer på asfalten eller skilt? På forhånd tusen takk Anonymkode: dc5d6...8cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #2 Del Skrevet 24. september 2017 Venstre side Anonymkode: 2a72e...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #3 Del Skrevet 24. september 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Venstre side Anonymkode: 2a72e...c30 Takk! Anonymkode: dc5d6...8cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #4 Del Skrevet 24. september 2017 Det burde du vite selv Anonymkode: bc76b...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 24. september 2017 #5 Del Skrevet 24. september 2017 Kommer an på hvor du er i landet. Som regel betyr høyrefeltet at du skal til høyre eller rett fram. Dette så lenge det ikke er spesifikt markert annerledes. Som i f.eks. rundkjøringer. I sentrum av Trondheim la jeg dog merke til at man ofte brukte venstrefeltet for å kjøre rett fram. Ikke kjørt så mye i Oslo enda, så kan ikke uttale meg om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #6 Del Skrevet 25. september 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Det burde du vite selv Anonymkode: bc76b...033 Javel, men det vet jeg altså ikke. Men siden du er så allvitende, så kan vel du opplyse meg? 17 timer siden, Katten.2.0 skrev: Kommer an på hvor du er i landet. Som regel betyr høyrefeltet at du skal til høyre eller rett fram. Dette så lenge det ikke er spesifikt markert annerledes. Som i f.eks. rundkjøringer. I sentrum av Trondheim la jeg dog merke til at man ofte brukte venstrefeltet for å kjøre rett fram. Ikke kjørt så mye i Oslo enda, så kan ikke uttale meg om det. Dette er i Bergen Anonymkode: dc5d6...8cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citpensacola Skrevet 25. september 2017 #7 Del Skrevet 25. september 2017 På vei inn i kryss og rundkjøring skal du plassere deg til venstre hvis du skal til venstre, og til høyre dersom du skal til høyre eller rett frem. Dette gjelder så lenge det ikke er annen skilting eller veioppmerking som sier noe annet, noe som ganske ofte er tilfelle. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2017 #8 Del Skrevet 26. september 2017 Du skal ligge til høyre. Tenk deg det slik: Når det blir grønt lys for dere, vil alle som skal rett frem eller til høyre kunne kjøre uhindret. Hvis du imidlertid ligger som bil nr. 2 i venstre fil, og bilen foran deg skal til venstre, da blir du sittende fast bak bilen foran deg helt til hen får mulighet til å kjøre til venstre, hvilket ofte ikke skjer før lyset er blitt gult/rødt igjen. Altså er det mer logisk å legge seg til høyre om du skal rett frem. Anonymkode: 64684...783 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå