Gå til innhold

Mye vondt og knaser i kroppen, tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har mye vondt i kroppen, spesielt overkroppen. Knaser og knekker veldig mye, men det føles bra når jeg strekker ut og det knekker opp. Problemet er at det er like ille etterpå. 

Går til fysioterapeut, han har en mistanke om en form for revmatisme, uten at han kan si noe sikkert. Han mener også at han ikke får gjort så mye med smertene jeg har, noe jeg føler stemmer. 

Prøvd kiropraktor, hjelper litt akkurat der og da men ikke noe som hjelper i lengden.

Skal prøve meg på yoga snart og se om det kan være noe for meg. 

Jeg føler for å strekke ut og knekke opp alt som er i kroppen. Føles ut som noen punkter knyter seg og gjør så jeg ikke puster ordentlig, altså uten å spenne meg. Det ble litt rart forklart.. til tider så føler jeg at jeg ikke får inn nok oksygen, prøver å slappe av og strekke litt og trekker pusten dypt noen ganger..

Føler meg stiv, men er egentlig ganske myk. 

Så hva er det jeg egentlig spør om her da... Føler for å rive av meg nakken nå:fnise:

Kjenner noen seg igjen? Tips eller råd mottas med takk!

Anonymkode: 6026d...730

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket det åpenbare? Altså at du får i deg nok vitaminer og mineraler? Det absolutt fleste vitaminer og mineraler har som symptom på (lavterskel) mangel at en får "vondter", lettere kramper og mere knasing i ledd. Så først ute: sjekk ved blodprøver. Deretter: sjekk at du faktisk i din daglige kost får i deg nok. Dersom nei på noen av spørsmålene: juster kosthold. 

Husk også at 99% av oss får i oss for lite kalsium og D-vitamin. Ta det på alvor og ta tilskudd. (lavt inntak av Kalsium kan føre til nettopp: vondter og knasing og kramper). Å holde nivået oppe vil hjelpe uavhengig av om du også har en diagnose. 

Anonymkode: 3d395...8cf

Skrevet

Jeg hadde det slik når jeg begynte å trene. Men det gikk over etter 6 til 8 mnd med trening. 

Anonymkode: b2cc1...dfb

Skrevet

Blodprøver viser ikke noen mangler, men tar til meg tipset om tilskudd av kalsium og d-vitamin, har magnesium liggende også, så skal huske å det:)

Har prøvd å trene regelmessig før uten at det har hjulpet, men aldri prøvd yoga eller noe lignende, så håper det kan være en liten hjelper. Går turer, det hjelper også litt der og da, men smertene kommer snikende tilbake.. 

Ts.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blodprøver viser ikke noen mangler, men tar til meg tipset om tilskudd av kalsium og d-vitamin, har magnesium liggende også, så skal huske å det:)

Har prøvd å trene regelmessig før uten at det har hjulpet, men aldri prøvd yoga eller noe lignende, så håper det kan være en liten hjelper. Går turer, det hjelper også litt der og da, men smertene kommer snikende tilbake.. 

Ts.

Jeg har også fine blodprøver. Men jeg får likevel i meg for lite og tilskudd kombinert med økt fokus på inntak i kosten har hjulpet veldig mye. Jeg tenker på kravene i blodprøver som et absolutt minimum og tenker at vi nok ofte behøver mer. 

Kalsium kan en, som et tips, ikke teste i blodet. :opplyser: Kroppen selvregulerer nemlig for å holde verdien stabil. Så dersom noen har testet kalsiumverdiene dine er det for å sjekke om de er for høye, ikke for lave. (Høye verdier er symptom på endel sykdommer).

Anonymkode: 3d395...8cf

Skrevet

Varmeflasker på vonde steder eller badstue hvis du har muligheten. Jeg er avhengig av begge to for å få kroppen til å fungere :)

Anonymkode: a6259...fb5

Skrevet

Jeg skal være flink til å ta tilskudd av kalsium, magnesium og d-vitamin, jeg har jo vært inne på tanken før i og med jeg har det liggende :fnise:

Har en boks fra apoteket som er kombinert kalsium og magnesium. Var ei som sa man ikke skulle ta disse på samme tid. Stemmer det? Komboen blir solgt på apotek.. 

Jeg er flittig bruker av varmepakning! Badstue skulle jeg gjerne hatt tilgjengelig, men er hverken eier eller har det lett tilgjengelig i nærområdet :/ varme demper smertene en del, så varm dusj hjelper jo også. 

Ts.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...