Gå til innhold

Saken mot Sofie Elise+netthat

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Mari Y skrev:

Hun velger kjendislivet, ikke å bli hetset. Hetsen er det nettbrukere som velger. Det er egentlig så vanskelig å se, det heller. 

Igjen, hun velger kjendislivet. Kjendislivet, særlig for en som blander rosablogg og politikk, har dessverre også baksider som vanskelig kan velges bort. Man tar dermed et valg og velger indirekte også konsekvensene. Jeg vet ikke helt hva ved dette du er uenig i. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Sykkelkopp skrev:

Når man eksponerer seg så åpent og usensurert til alle skjer det en polarisering hvor noen vil elske det og noen vil hate det. Den ene kan ikke skje uten den andre. Å forvente ingen hat er bare en barnslig drøm

Så hvorfor gidder haterne å bruke tid på å hate? Av samme grunn som de som elsker henne kaster vekk tid på å lese svadaen og møkken hun skriver. 

+ en ting til. Hun er et forbilde for mange unge jenter, og ekstremt dårlig påvirkning. Jeg ville heller latt ungen min spille GTA enn å følge sophie elise. Men umulig å styre hva unge ser på nettet

Du snakker om voksnes ansvar. Voksne har ansvar for å holde barnet sitt unna påvirkning fra Sophie Elise. Og det er det de prøver på

Nei, det akkurat innenfor det man kan forvente at folk ikke skal gjøre. Til og med kjendiser har krav på respekt. Selv om noen mennesker eksponerer seg selv, så betyr ikke det at de er leketøy. De er fortsatt mennesker med følelser. Synes du er greit å henge ut Hillary Clinton, f eks, for utseendet hennes? Det har da ingenting med hennes politikk å gjøre hvordan hun ser ut. På samme måte med SE. Hva i alle dager har trusler om voldtekt med din påstand å gjøre? Greit nok, du vil ikke at ungen din skal følge SE. Jeg er ikke særlig uenig der ute i at en del bloggere der ute er dårlige forbilder. Men hvordan gjør det å unnskylde netthets en til en bedre rollemodell for barn? Dessuten skal voksne voksne lære barna sine å ikke mobbe, da hjelper det ikke å sende 'signaler' til barna om at dette er greit. Det heter 'gjør som jeg gjør', ikke 'gjør som jeg sier'. Husk på at barn vil ta etter det foreldrene gjør. Og så lenge foreldre ikke kan være gode eksempler, så vil vi ha et problem med mobbing. 

Skrevet
35 minutter siden, Mari Y skrev:

Nei, det akkurat innenfor det man kan forvente at folk ikke skal gjøre. Til og med kjendiser har krav på respekt. Selv om noen mennesker eksponerer seg selv, så betyr ikke det at de er leketøy. De er fortsatt mennesker med følelser. Synes du er greit å henge ut Hillary Clinton, f eks, for utseendet hennes? Det har da ingenting med hennes politikk å gjøre hvordan hun ser ut. På samme måte med SE. Hva i alle dager har trusler om voldtekt med din påstand å gjøre? Greit nok, du vil ikke at ungen din skal følge SE. Jeg er ikke særlig uenig der ute i at en del bloggere der ute er dårlige forbilder. Men hvordan gjør det å unnskylde netthets en til en bedre rollemodell for barn? Dessuten skal voksne voksne lære barna sine å ikke mobbe, da hjelper det ikke å sende 'signaler' til barna om at dette er greit. Det heter 'gjør som jeg gjør', ikke 'gjør som jeg sier'. Husk på at barn vil ta etter det foreldrene gjør. Og så lenge foreldre ikke kan være gode eksempler, så vil vi ha et problem med mobbing. 

Sa ikke at den andre siden gjør alt rett heller, men det er forståelig

Skrevet
På 24.9.2017 den 18.54, Mari Y skrev:

Men det er faktisk mobbing når man skriver at noen fortjener å bli voldtatt. Da er det ikke kritikk, men mobbing. 

Det er ikke greit under noen omstendigheter å si eller skrive. Det er hets og trakassering, men samtidig noe som alle kvinner opplever i større eller mindre grad . Hun har valgt å være en offentlig person, med faktisk internett som sin plattform, og slik vi alle kjenner internett så er det mye av sånn drittslenging. 

Seksuell trakassering er et av kvinners værste utfordringer i samfunnet, og det er såklart ikke greit på noe som helst måte. 
I sånne tilfeller bør truslene anmeldes, og politiet følge opp med sporing og straff. 

Ta forresten en titt på denne. Helt forferdelig, men sånn er det visst å være en offentlig person :(

Vi må oppdra sønnene våres til å bli feminister, og aldri være redd for å snakke feminisme hver dag, til enhver tid, og spesielt i tilfeller det er nødvendig, som ved enten mild eller grov diskriminering og hets. Aldri være redd for å bli stemplet som en feminist, for de som ikke er feminister og støtter ting som dette under bør skamme seg! 

Anonymkode: bf9c6...ec4

Skrevet
På 24.9.2017 den 18.54, Mari Y skrev:

Men det er faktisk mobbing når man skriver at noen fortjener å bli voldtatt. Da er det ikke kritikk, men mobbing. 

Jeg vil heller kalle det sjikane. Eller trakassering. 

Anonymkode: 8fa78...5d0

Skrevet

Saken MOT henne? Er det noen som har gått til sak mot henne nå? Jeg trodde det var omvendt

Anonymkode: ca936...733

Skrevet
På 25.9.2017 den 12.24, Sykkelkopp skrev:

Sa ikke at den andre siden gjør alt rett heller, men det er forståelig

Uansett hvor forståelig du mener at det er, så setter det et dårlig eksempel for barn, og samtidig er det en ganske over grensen ting å gjøre. 

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Saken MOT henne? Er det noen som har gått til sak mot henne nå? Jeg trodde det var omvendt

Anonymkode: ca936...733

Saken ang Sofie Elise. Skulle ha presisert det litt mer😎

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke greit under noen omstendigheter å si eller skrive. Det er hets og trakassering, men samtidig noe som alle kvinner opplever i større eller mindre grad . Hun har valgt å være en offentlig person, med faktisk internett som sin plattform, og slik vi alle kjenner internett så er det mye av sånn drittslenging. 

Seksuell trakassering er et av kvinners værste utfordringer i samfunnet, og det er såklart ikke greit på noe som helst måte. 
I sånne tilfeller bør truslene anmeldes, og politiet følge opp med sporing og straff. 

Ta forresten en titt på denne. Helt forferdelig, men sånn er det visst å være en offentlig person :(

Vi må oppdra sønnene våres til å bli feminister, og aldri være redd for å snakke feminisme hver dag, til enhver tid, og spesielt i tilfeller det er nødvendig, som ved enten mild eller grov diskriminering og hets. Aldri være redd for å bli stemplet som en feminist, for de som ikke er feminister og støtter ting som dette under bør skamme seg! 

Uavhengig av om du er en offentlig person eller ikke, så er det ikke greit. Det å skrive at noen ber om å voldtatt gjør du bare ikke, uansett om noen har valgt offentligheten aldri så mye. Sophie Elise var mer eller mindre et eksempel(og kanskje fordi jeg her føler for å ta henne i forsvar),  Jeg har skrevet flere innlegg om mobbing, så dette går innunder at jeg er mot all slags form for mobbing, og at voksenmobbing ikke er noe bedre enn mobbing mellom barn. Det er mobbing, uansett om hun er en offentlig person eller ikke. Mobbing er mobbing uavhengig av om det er rettet mot en klassekamerat, en kollega på jobben eller en kjendis. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil heller kalle det sjikane. Eller trakassering. 

Anonymkode: 8fa78...5d0

Mobbing er all slags negativ handling rettet mot en person over lengre tid. Så om man netthater en person over lengre tid, kan man vel si at det er nettmobbing. 

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste det igjen, og jeg kan egentlig- når jeg tenker meg om- være enig i mye av det du skriver uten politisk plattform. Ja, hun har valgt offentligheten, som så mange andre- politikere og kjendiser- har. Det jeg synes er så synd er at de først og fremst mobber andre mennesker med å spre hat. Det som i tillegg er synd er at man kan tenke at i tillegg har de vel barn, mange av dem. Hvor mange voksne lærer egentlig da barna sine at mobbing er greit? Fordi mobbing er også et problem blant voksne. Bare det skriver her inne, antyder at noen folk har en slags holdning til at mobbing egentlig er helt ok. Vi må slutte å late som at det er bare et problem mellom barn og tenåringer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...