AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #1 Skrevet 23. september 2017 Ok, jeg må bare få ut noen tanker i natt:) Så ikke skyt meg for spørsmålet Men hva skal til for å bli ufør? Jeg har ikke lyst til å bli ufør, finnes det noe mellomting? Jeg har lyst til å jobbe, men det å jobbe stopper meg fra å gjøre andre ting som jeg har lyst til. (høres ut som latskap i know.) og man kan ikke alltid få hva man vil. Men energien min strekker aldri til. Etter jobb så er jeg så utslitt at jeg setter meg ned med bok eller film også sover jeg. Sånn har jeg vært siden jeg var ungdom. Nå er jeg 29. Jeg har ingen diagnose. Jeg innser mer og mer at jeg ikke orker å ha en kjæreste/mann og eventuelt barn. Jeg har ikke energi til det. Lettere med venner for de behøver man ikke å møte hver dag, jeg har nok med de jeg møter på jobb. Da er mitt sosiale behov dekket. Og det gjør meg mer og mer trist. For jeg har lyst til å få meg kjæreste, jeg har lyst til å få barn en gang. Men hvis jeg jobber og så skulle ha kommet hjem til barn så tror jeg at jeg hadde grini innen kvelden og hadde vært utslitt. Og du må jo ha energi til barna dine! Ugg, føler det er deprimerende tanker. Og føler livet går videre uten meg og fra meg. Uten at jeg har energi til å være med på det. Føler meg ikke deprimert til vanlig heller, selv om det jeg skriver om nå gjør meg litt trist. Bare tanker i natten. Anonymkode: 84900...63f
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #2 Skrevet 23. september 2017 Å bli ufør? Mener du å bli uføretrygdet? Sistnevnte så skal du ha en sykdom, skade eller et lyte som gjør deg varig ute av stand til å stå i noe arbeidsforhold. Ellerså så oppfordres du til å lese de mange gundrede trådene om uføretrygd på forumet for å få svar. Anonymkode: 49f75...bf3 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #3 Skrevet 23. september 2017 Du blir ikke ufør fordi du er trist eller misfornøyd med livet ditt. Det kan høres ut som du har lett depresjon uten at jeg skal stille noe diagnose. Det er mange mennesker som blir veldig sliten, og ikke orker å være veldig sosial. Men det å bli ufør handler om at du har helseproblemer slik at du ikke kan jobbe. Jeg vil anbefale deg å finne ut hva du har lyst til, og finne ut hva du vil med livet. Begynne å gjøre hyggelige ting. Feks liker du ikke jobben din kan du vel skifte jobb eller studere. Ikke at det er lett, men det er forandringer som kan hjelpe på sikt. Hvordan er kostholdet ditt? Får du trent eller har du mye aktivitet? Har du vært hos legen å sjekket at du ikke har vitaminmangel? Ufør kreves årelang utredning, behandling, og jobbprøving. Tviler sterkt du får det bare fordi du er sliten etter jobb. Og har du lett depresjon finnes det behandling for det, og det er noe de fleste kan leve med. Første skritt er å innrømme for seg selv at ting ikke er sånn du skulle ønske. Lykke til. Anonymkode: cfa4e...2b5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #4 Skrevet 23. september 2017 Føler du at du bruker evnene dine? Kan det være at du har lite energi fordi du jobber med noe som ikke gir deg noe? Noe som taper deg for energi? Føler du at du skulle jobbet med noe annet? Har du noen andre interesser/lidenskaper i livet ditt? Hva med å nærme deg mer mot dine interesser? Det som gir deg glede, inspirasjon o.l? Anonymkode: 64089...153 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #5 Skrevet 24. september 2017 Akkurat det med at du vil bli ufør er rimelig uaktuelt når du ikke er syk. Finn deg en kjæreste som også liker å slappe av med en bok eller film etter jobb davel. Du trenger jo ikke bli sammen med en treningsfantast og sosialt dyr som er høy på stresshormoner døgnet rundt liksom og MÅ være på toppen av et fjell eller på alle sosiale sammenkomster liksom.. Anonymkode: 6e5be...c16 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #6 Skrevet 24. september 2017 Man blir ikke ufør fordi man har lyst til det. Det er vanlig å være sliten og ta seg en dupp etter jobb. Er få over 25 jeg kjenner som ikke sover etter jobb. Det er veldig mange som ikke har overskudd til et parforhold der man møtes hver dag. Det er ikke noe galt med deg så du kan ikke bli "litt" ufør nei. Anonymkode: ad851...947 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #7 Skrevet 24. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat det med at du vil bli ufør er rimelig uaktuelt når du ikke er syk. Finn deg en kjæreste som også liker å slappe av med en bok eller film etter jobb davel. Du trenger jo ikke bli sammen med en treningsfantast og sosialt dyr som er høy på stresshormoner døgnet rundt liksom og MÅ være på toppen av et fjell eller på alle sosiale sammenkomster liksom.. Anonymkode: 6e5be...c16 Dette Anonymkode: ad851...947
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #8 Skrevet 24. september 2017 Gå litt ned i levestandard og jobb mindre. Anonymkode: 6ebea...375
Gjest Mass Skrevet 24. september 2017 #9 Skrevet 24. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, jeg må bare få ut noen tanker i natt:) Så ikke skyt meg for spørsmålet Men hva skal til for å bli ufør? Jeg har ikke lyst til å bli ufør, finnes det noe mellomting? Jeg har lyst til å jobbe, men det å jobbe stopper meg fra å gjøre andre ting som jeg har lyst til. (høres ut som latskap i know.) og man kan ikke alltid få hva man vil. Men energien min strekker aldri til. Etter jobb så er jeg så utslitt at jeg setter meg ned med bok eller film også sover jeg. Sånn har jeg vært siden jeg var ungdom. Nå er jeg 29. Jeg har ingen diagnose. Jeg innser mer og mer at jeg ikke orker å ha en kjæreste/mann og eventuelt barn. Jeg har ikke energi til det. Lettere med venner for de behøver man ikke å møte hver dag, jeg har nok med de jeg møter på jobb. Da er mitt sosiale behov dekket. Og det gjør meg mer og mer trist. For jeg har lyst til å få meg kjæreste, jeg har lyst til å få barn en gang. Men hvis jeg jobber og så skulle ha kommet hjem til barn så tror jeg at jeg hadde grini innen kvelden og hadde vært utslitt. Og du må jo ha energi til barna dine! Ugg, føler det er deprimerende tanker. Og føler livet går videre uten meg og fra meg. Uten at jeg har energi til å være med på det. Føler meg ikke deprimert til vanlig heller, selv om det jeg skriver om nå gjør meg litt trist. Bare tanker i natten. Anonymkode: 84900...63f Men du ville ikke heller revurdert det du jobber med da? Trives du i jobben og i det du jobber som, og med? Man får jo kanskje ofte mer energi når man jobber med noe som man brenner for og kjenner et engasjement for. Å jobbe med noe man egentlig ikke brenner så mye for kan fort tappe gnisten.
FluffyJuggernaut Skrevet 24. september 2017 #10 Skrevet 24. september 2017 Kanskje du skulle dratt til legen å undersøke om du mangler noen vitaminer? kan være så enkelt som at du mangler B eller D vitaminer.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #11 Skrevet 24. september 2017 1. Gjør grundig undersøkelse på hvilken sykdom du vil bli uføretrygdet på. 2. Sett deg inn i lovverket om uføretrygd 3. Søk rundt på nettet om den sykdommen du velger, lær alt om denne sykdommen. Lettest er psykisk sykdom for den dukker ikke opp på prøver. 4. Så må du være overbevisende overfor lege/psykolog. 5. Etter alt dette så begynner du med en tur til legen og tester farvannet. Husk dette kan ta noen år. Anonymkode: a336c...01f
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #12 Skrevet 24. september 2017 Har du noen gang gått til legen med slitenheten da? Tenk om du har hatt mild jernmangel i 20 år, noe som kunne vært fikset på 2 mnd Ellers kan du gå ned i levestandard og jobbe mindre. Det er ingen lov som krever at du skal jobbe 100%. Anonymkode: 19ea3...99b 1
WubWub Skrevet 24. september 2017 #13 Skrevet 24. september 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: 1. Gjør grundig undersøkelse på hvilken sykdom du vil bli uføretrygdet på. 2. Sett deg inn i lovverket om uføretrygd 3. Søk rundt på nettet om den sykdommen du velger, lær alt om denne sykdommen. Lettest er psykisk sykdom for den dukker ikke opp på prøver. 4. Så må du være overbevisende overfor lege/psykolog. 5. Etter alt dette så begynner du med en tur til legen og tester farvannet. Husk dette kan ta noen år. Anonymkode: a336c...01f Oppfordrer du til lovbrudd aka svindel?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #14 Skrevet 24. september 2017 Hvilke utredninger har fastlegen din gjort? Anonymkode: c05ee...c50
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå