Gå til innhold

Har du fordommer mot mennesker med angst og depresjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja eller nei?

Anonymkode: c1ef9...970

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 3247d...2cd

Skrevet

Nei

Anonymkode: 9c3e3...340

• Liker 5
Skrevet

Vet ikke

Anonymkode: 4fed1...522

Skrevet

Nei. Har angst og depresjon selv. Har aldri fordommer mot noenting jeg uansett hva det er. Alle er like mye verdt.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Viviana skrev:

Nei. Har angst og depresjon selv. Har aldri fordommer mot noenting jeg uansett hva det er. Alle er like mye verdt.

TS her. Enig! 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

Anonymkode: 3247d...2cd

Hvorfor det?

Skrevet

Nei

Anonymkode: e59be...274

• Liker 1
Skrevet

Har fordommer mot de som ikke jobber, eller prøver å jobbe med problemene sine. De som setter seg til med angst og depresjoner uten å prøve å endre livet sitt. 

Anonymkode: 0078f...526

• Liker 8
Skrevet

Det jeg har fordommer mot, er mennesker som dømmer andre fordi dem er psykisk syk eller har gjort feil i livet. 

Jeg er allergisk mot dømmende mennesker. 

Mennesker er mennesker og ingen er perfekte.

Anonymkode: d0302...87b

• Liker 9
Skrevet

Jeg dømmer ikke, men jeg kan synes det er slitsomt med folk som har angst/depresjoner og som stadig må tas hensyn til. Enkelte ting er vanskelig å forstå for friske personer så om den syke er åpen og villig til å forklare angsten og i hvilke situasjoner den kommer opp, synes jeg det er enklere å vise forståelse og prøve å avlede i situasjonen. Men det er ikke enkelt å være frisk med en syk heller... 

Anonymkode: ddb0f...311

• Liker 8
Skrevet

Ja- og jeg skammer meg for det. Jeg vet ikke hva det er, jeg bare føler at "alle" har angst. 

Anonymkode: 8d48b...8ff

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har fordommer mot de som ikke jobber, eller prøver å jobbe med problemene sine. De som setter seg til med angst og depresjoner uten å prøve å endre livet sitt. 

Mange av de folka klarer ikke det helt alene og får ikke hjelp fra andre heller for i stedet for å ta vare på folk som sliter har vi et samfunn med folk som er jævla flink til å dømme andre men antagelig aldri har vært der for noen som hadde det vanskelig, men heller skjøv dem vekk. Det er det vi gjør i vårt samfunn. Vi sykliggjør og skyver vekk alle som ikke er perfekt eller ikke har det bra, noe som gjør det til et helvete av et samfunn å leve i for det er ikke plass til vanlige mennesker, det er bare plass til en sær illusjon av noe perfekt som ingen som helst er. 

Anonymkode: e59be...274

• Liker 2
Skrevet

Nei. 

Skrevet

Jeg har ikke fordommer mot de som har angst og depresjon. Men som andre skriver i tråden, så har jeg fordommer mot de som ikke jobber med det. Som bare gir opp og har tusen unnskyldninger for hvorfor de ikke kan gjøre noe med det.

Nei, jeg sier ikke det er enkelt eller at det er fort gjort. Men det kan jobbes med, langsomt og over tid.

Anonymkode: 7046c...7a3

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep, og flyttes fra kropp- til skråblikkforumet.
/lillesky (mod)

• Liker 1
Skrevet

Har moderat depresjon selv så nei

Anonymkode: 24c75...01c

Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg har fordommer mot, er mennesker som dømmer andre fordi dem er psykisk syk eller har gjort feil i livet. 

Jeg er allergisk mot dømmende mennesker. 

Mennesker er mennesker og ingen er perfekte.

Anonymkode: d0302...87b

Enig. 

Har psykiske lidelser selv og jobber i sektor rus- og psykiatri. Selv de mest harbarka rusmisbrukere med tung psykiatri i tillegg er mennesker som fortjener å ha det bra de også. 

Endret av Skadeskutt
Skrevet

Nei, men de som sliter med dette, og nekter å få hjelp, nekter å prøve å bli bedre, som har mange mennesker rundt som ønsker å støtte og hjelpe, har jeg vel litt fordommer mot.

Kjente og en jente, som slet med angst og depresjon, så hun kunne ikke jobbe, ikke gå på skole, ikke gå på butikken alene, ikke gjøre husarbeid, men henge med venner, og feste og gå ut på byen 3 dager i uken det klarte hun fint. Og hun nektet å gå til psykolog. De har jeg vel litt fordommer mot.

Ellers så har jeg selv ptsd, og har en datter som sliter. Men vi skaffer oss hjelp, og vi kjemper hver dag, og blir bedre.

Anonymkode: 730b7...4bb

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har De fordommer mot folk som sitter i rullestol også, fordi de ikke prøver hardt nok å lære seg å gå? De bare "gir opp" og setter seg til i rullestolen ? Og hvordan vet du hvem som prøver hardt og hvem som ikke gjør det, det er "utfordringer + "vilje" = resultat, du vet ikke om det er utfordringene som er store, eller viljen som er lav, du ser kun resultatet. Så skjønner ikke helt logikken her, men  det er vel det som er poenget med fordommer kanskje :P Det kan hende noen prøver veldig hardt men utfordringene er veldig store, mens andre med mindre utfordringer kanskje har like mye vilje og oppnår bedre resultater, de vil skryte av at de har jobbet med seg selv og kjempet hardt og ditt og datt og skryte og imponere deg, men de hadde jo bare mindre utfordringer enn de andre som ikke lykkes.. 

Anonymkode: 0d7a6...78c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...