Gå til innhold

Har du fordommer mot mennesker med angst og depresjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har selvfølgelig ingen fordommer mot personer som for eksempel har angst, og som faktisk forsøker å bearbeide denne angsten. 

Men så har man folk som egentlig ikke har noen ordentlig diagnose, men som bare påstår at dem har det. De har aldri vært til psykolog eller noe, og har aldri fått stadfestet at de har denne diagnosenDe bare mener selv at de sannsynligvis har den... 

Anonymkode: 9b2b4...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, synes de er irriterende. Vet de ikke kan noe for det, og det er ikke alle som er sytete og negative men mange er det. 

Anonymkode: d93bd...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2017 den 22.56, AnonymBruker skrev:

Ja eller nei?

Anonymkode: c1ef9...970

Ja, det hadde jeg i mange år. Ble nesten irritert når jeg leste f.eks. "sliter med angst". Sliter? Det er vel bare å ta seg sammen! tenkte jeg i mange år. Sveklinger som ikke klarer å ta seg sammen.

Så ble jeg rammet av det selv da jeg var 31..... det var litt av en nedtur, og selv om jeg kloret meg fast til arbeidslivet i mange år etterpå, var det skyhøyt sykefravær og en forferdelig periode. Til slutt ble jeg uføretrygdet i en alder av 39.

Jeg liker det fremdeles ikke. Men jeg vet i alle fall nå at det ikke går an å bare "ta seg sammen". En stund, ja, men ikke over mange år. Sykdommen er der, og den vil jeg ha resten av livet, i flg legen. Generalisert angstlidelse. Startet med depresjon de første årene. Depresjonen gjorde at jeg fikk redusert immunforsvar, og fikk alle infeksjonssykdommer som fantes. 8 lungebetennelser for eksempel, på 3 år. I tillegg til alt annet da, det var bare lungebetennelsene.

Merker fremdeles at jeg blir litt irritert og tenker at folk må ta seg sammen når jeg leser at de griner for alt mulig, men det var en periode (selv om det er mange år siden nå) at jeg selv bare gikk hjemme og grein i ukesvis, sykemeldt. 

Anonymkode: 1e99d...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og jeg har det selv ;---D

Anonymkode: 26cbd...ad7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

h¨Har ikke det men måtte si ifra til en venninne med depresjon ar om hun skulle være sosial med oss måtte hun dusje og ta på rene klær. Stanken var ille.

Anonymkode: 845ab...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det har jeg ikke. Jeg har angst og depresjon selv og lever med at en skal være hyggelig for en vet aldri hvilken kamp andre kjemper

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ung ufør med angst og depresjon hadde det vært smått dobbeltmoralsk om jeg hadde fordommer. 

Anonymkode: 88200...c76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg kan godt omgås slike på jobb etc., og er villig til å ta hensyn.

Ville nok vært en deal-breaker sosialt. Greit om noen du har kjent i lang tid får problemer, kan gjerne stille opp for dem, men lite keen på å investere tid og krefter på noen som jeg nettopp har blitt kjent med.

Anonymkode: 4023d...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe imot de som har det nei. Men jeg har noe imot de som legger ut om det på fb ''ÅÅ angsten er så ille idag'' osv.

Vet ikke hvorfor, men det virker litt oppmerksomhetssykt.

Anonymkode: 15ef6...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...