Gå til innhold

Be om ekstra undersøkelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er henvist til ultralyd, og håper å få komme til iløpet av et par uker. Kan man be om å få sjekket andre ting samtidig på samme time? Har en fortykning i huden som egentlig ikke bekymrer meg, men kanskje man kan få svar på om det er noe som bør følges opp videre? Eller er det veldig frekt når det ikke har noe med det jeg skal undersøkes for? Det tar jo ikke særlig mye mer tid som jeg kan forstå. 

Anonymkode: 12a76...69c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du er undersøkt til spesialisthelsetjenesten for en ting så er det det de får betaling og bestilling på å undersøke ikke noe annet. De setter og av tid i forhhold til det henvisningen/bestillingen gjelder. Andre vil ikke sitte og vente ekstra fordi du ber om ekstratjenester. 

Hadde du mer du ønsket eller ønsker å få undersøkt så er systemetnslik at dette tar du opp med fastlegen før du henvises. 

Anonymkode: ee7b8...d92

• Liker 1
Skrevet

Du får kun den undersøkelsen du er henvist for, alt annet må du ta med fastlegen. 

Anonymkode: 33a32...f17

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er henvist til ultralyd, og håper å få komme til iløpet av et par uker. Kan man be om å få sjekket andre ting samtidig på samme time? Har en fortykning i huden som egentlig ikke bekymrer meg, men kanskje man kan få svar på om det er noe som bør følges opp videre? Eller er det veldig frekt når det ikke har noe med det jeg skal undersøkes for? Det tar jo ikke særlig mye mer tid som jeg kan forstå. 

Anonymkode: 12a76...69c

Det kan du spørre om når du er der, har de tid og kompetansen til det så gjør de det. Men vær obs på at det kan komme en ekstra kostnad. 

Verste som kan skje er at du får et nei og må henvises og settes opp til ny time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...