Gå til innhold

Tannregulering på voksne

Fremhevede innlegg

Skrevet
Noe her som har eller har hatt tannregulering som voksen?

Hvilken type hadde du?

Hadde du hvite klosser utenpå? 

Hbor lenge hadde du det?

Hva jobber du med? Plages det at du har det i jobben. 

Har du fått mye kommentarer på det?

Jeg vurderer det. Hvite klosser siden det er billigere enn på innsiden. Jobber som lærer og er litt redd for kommentarer av elever. Og hvordan jeg blir sett på av kollegaer og foreldre...

men har alltid ønsker meg ei perlerekke av fortenner oppe.. 😁

Anonymkode: 403b1...599

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har regulering som voksen . Har på baksiden oppe, og hvite klosser foran nede. Men selv med hvite klosser , så ser en det jo lett, pga det er noe på tennene og en bruker stålbøyle/tråd på de . 

Jeg plages mye med det, men det er ikke pga selve reguleringen egentlig, er mest pga jeg føler meg ræva med mellomrom der de har trukket tennene. DET plager meh masse. Gleder meg til de hullene er lukket. Ellers går det greit 

Anonymkode: 0b1a7...a7e

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har regulering som voksen . Har på baksiden oppe, og hvite klosser foran nede. Men selv med hvite klosser , så ser en det jo lett, pga det er noe på tennene og en bruker stålbøyle/tråd på de . 

Jeg plages mye med det, men det er ikke pga selve reguleringen egentlig, er mest pga jeg føler meg ræva med mellomrom der de har trukket tennene. DET plager meh masse. Gleder meg til de hullene er lukket. Ellers går det greit 

Takk for svar. Hvor lenge kommer du til å ha  reguleringen totalt?

Har du en jobb der du føler at du eksponerer deg mye?

Får du mye kommentarer?

Skrevet
6 minutter siden, Norlys skrev:

Takk for svar. Hvor lenge kommer du til å ha  reguleringen totalt?

Har du en jobb der du føler at du eksponerer deg mye?

Får du mye kommentarer?

Ca i 2 år sies det. 

Så har litt over 1 år igjen. 

Jobber i butikk. Jeg smiler bevisst med munnen igjen, og føler meg utilpass.  Føler alle ser det 🙈 

Noen har spurt om hvorfor jeg har mistet to tenner, ellers er det lite spørsmål. Nesten så jeg angrer litt på at jeg valgte på baksiden oppe . Hadde jeg hatt foran hadde jo folk sett hvorfor tennene manglet . 

Skrevet

Med samme yrke som deg valgte jeg å ha regulering på baksiden med hensyn til den samme tankegangen som deg. Egentlig synes jeg regulering er kjempefint, men tenkte mye på foreldremøter og elever. Hvite klosser viser godt de også, men ikke på avstand. Du blir vant til det, men hvis du ikke ønsker kommentarer, kan du smile uten tennene.

Skrevet

Ja. Jeg hadde. Hadde også som barn, men ting skjer.

Hadde gammeldags regulering med titanfester og tråd på forsiden av tennene. Vinkelen på overkjeven skulle endres ved operasjon og reguleringen var en forberedelse til operasjonen. Var ingen muligheter til å ha hverken hvite "klosser" eller usynlig regulering.

Hadde i 2 år før operasjonen og i 6 mnd etter operasjonen.

Ingeniør på oppdrag i kundens organisasjon. Jeg fortalte hva som var forestående, - og ingen reagerte overhodet. Da visste alle, og alt var greit for dem.

Fikk ingen kommentarer overhodet. Jeg hadde jo drept alt grunnlag for kommentarer ved å fortelle alle hva som skulle skje.

Anonymkode: 9fa09...10a

Skrevet

Incognito oppe og nede. Alt annet var uaktuelt. De nede er rette, men mangler en del oppe, selv om det har gått 1,5 år. Redd det ikke blir optimalt. Noe plager med matrester som kan gi litt lesping fram til tannpuss. Ellers lite plager. 

Anonymkode: 8cf1d...75c

Skrevet

Bruker usynlig tannregulering, eller dvs: gjennomsiktige. Ingen som har lagt merke til at jeg bruker regulering, med mindre jeg forteller det selv. Har en jobb de jeg er synlig, så fordel å bruke gjennomsiktige regulering.

Anonymkode: 06b15...681

Skrevet

Er sykepleier, 27 år og har skikkelig stygg vanlig sølv tannregulering oppe og nede. På bittesmå tenner, så alt man ser er en sølvkjeft :fnise: I starten var det litt rart for de fleste, men jeg forklarte de at jeg ikke har det før nå p.g.a. sykdom og tannlegeskrekk som liten. Pasientene synes jeg er søt med den, haha. Altså, du skal bare drite i hva andre synes! Om det påvirker deres syn på deg, eller at du tror du blir mindre profesjonell tar du feil. Det er mer og mer vanlig å fikse på tennene nå. Elevene dine blir vandt til det svært fort, bare vent å se :-D Embrace your braces! :blomst:

Anonymkode: f3a47...08f

• Liker 3
Skrevet

Med Incognito er det raskere gjort og du blir behandlet av en kjeveortoped. Mens "vanlige" tannleger kan lage "usynlige skinner" (om jeg ikke tar feil). Usynlige skinner tar lenger tid, vil ikke klare å gi godt nok resultat på mer kompliserte tilfeller og er mer styrete for deg som pasient. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...