Gå til innhold

Forum-lege på KG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det vært forum-lege på KG tidligere?
Jeg synes at det hadde vært fint om det kunne vært en lege som besvarte spørsmål i helseunderforumet noen timer pr uke.

Hva tenker dere andre om dette?

Anonymkode: 70508...e25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden kg har dette forumet hvor det er helsepersonell som besvarer spørsmål så ser jeg ikke helt vitsen

http://forum.doktoronline.no/

Anonymkode: 93837...50d

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Siden kg har dette forumet hvor det er helsepersonell som besvarer spørsmål så ser jeg ikke helt vitsen

Er det mange aktive leger der nå? Jeg hørte at de fleste har sluttet.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De har  nå kun en ekspert, og det er en gynekolog...

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

De har  nå kun en ekspert, og det er en gynekolog...

Om det er tilfellet synes jeg heller de burde få inn flere leger der. Det vil gjøre det lettere for legene å finne tråder hvor det er relevant med deres kompetande. Ellers måtte det blitt lagt til mange underforum her så legene slipper å gå gjennom alt sv tråder hvor de finner spørsmål som passer for deres spesialisering.

Skrevet

Egmont tar ikke helse alvorlig. De forstår ikke at det kan være veldig farlig med helsediskusjoner som modereres uten fagkunnskap. De er bare opptatt av presseetikk og jus. Det er trist.

Jeg tror du kan se lang etter at de skal bruke penger på noe sånt. de vil jo ikke en gang søke helsefaglig kompetanse for å kunne tilrettelegge kropp og helse-forumet slik at det ikke er farlig.

Anonymkode: b4a9f...d6d

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er tilfellet synes jeg heller de burde få inn flere leger der. Det vil gjøre det lettere for legene å finne tråder hvor det er relevant med deres kompetande. Ellers måtte det blitt lagt til mange underforum her så legene slipper å gå gjennom alt sv tråder hvor de finner spørsmål som passer for deres spesialisering.

For noen år siden, når det var både en psykiater og flere leger på Doktoronline, var det vel slik at det var gratis å få svar fra psykiateren, men spørsmål til legene der måtte stilles direkte til den enkelte legen og man måtte betale for å få svar.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egmont tar ikke helse alvorlig. De forstår ikke at det kan være veldig farlig med helsediskusjoner som modereres uten fagkunnskap. De er bare opptatt av presseetikk og jus. Det er trist.

Jeg tror du kan se lang etter at de skal bruke penger på noe sånt. de vil jo ikke en gang søke helsefaglig kompetanse for å kunne tilrettelegge kropp og helse-forumet slik at det ikke er farlig.

De fleste forum av en viss størrelse har en underseksjon for helse uten at det er leger som følger med på det som publiseres. 

Syntes KG teamet er flittige til å rydde bort råd om medisinering og selvmordstråder. Tar sjeldent mer enn noen minutter før slike ting blir ryddet bort etter at jeg har sendt rapport.

Skrevet
14 minutes ago, WubWub said:

De fleste forum av en viss størrelse har en underseksjon for helse uten at det er leger som følger med på det som publiseres. 

Syntes KG teamet er flittige til å rydde bort råd om medisinering og selvmordstråder. Tar sjeldent mer enn noen minutter før slike ting blir ryddet bort etter at jeg har sendt rapport.

Det er mye som ikke blir ryddet i det hele tatt, fordi de ikke forstår hva som blir rapportert. Like fullt kan det representere helsefare. De forstår ikke problemstillingene, og det fører stadig til situasjoner som kan bli svært alvorlige.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye som ikke blir ryddet i det hele tatt, fordi de ikke forstår hva som blir rapportert. Like fullt kan det representere helsefare. De forstår ikke problemstillingene, og det fører stadig til situasjoner som kan bli svært alvorlige.

Eller eventuelt at det som rapporteres ikke er regelbrudd og av den grunn ikke blir ryddet bort. Om helse forumet blir avviklet så vil det være et stort tap for oss KG brukere som helhet. Det er en fin arena for å motta innspill og råd når helsa ikke er helt som den skal være. 

Skrevet
2 hours ago, WubWub said:

Eller eventuelt at det som rapporteres ikke er regelbrudd og av den grunn ikke blir ryddet bort. Om helse forumet blir avviklet så vil det være et stort tap for oss KG brukere som helhet. Det er en fin arena for å motta innspill og råd når helsa ikke er helt som den skal være. 

Om noe er regelbrudd eller ikke er ikke så viktig dersom konsekvensen er skade på liv og helse. Det er tydeligvis dette kg sliter med å forstå.

Skrevet

KG skulle hatt en ekspert i hvert underforum!

Anonymkode: 28ae1...ea3

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

KG skulle hatt en ekspert i hvert underforum!

Anonymkode: 28ae1...ea3

Du ønsker å betale godt for medlemskapet? 

For det ville trolig blitt konsekvensen av å ansette høyt utdanna eksperter. 

Anonymkode: 3961c...88d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...