Jump to content
Neala

Neala

Recommended Posts

Neala

For mange år siden var forumet på kvinneguiden det ene stedet der jeg kunne lufte alle tanker og følelser, som ung og gravid. Nå er jeg noen år eldre, har verdens beste datter og verdens beste kjæreste, er ferdig utdannet, har fast jobb. :) 

Og: jeg har en bitteliten spire i magen, som jeg håper klorer seg fast frem til antatt termin mot slutten av mai neste år. :gravid: Siden det er svært tidlig i svangerskapet enda, og jeg ikke tør rope det høyt til alle jeg kjenner, føltes det riktig å titte innom her igjen. 

Håper det fremdeles er noen gamle kjente her inne! :smilyblomst:

Fortsetter under...

Ruccula

Så stas!  :ninuskapus:

Når er termin? Jeg har lagt deg til favoritter, så nå skal jeg følge deg videre på veien :)

Neala
16 minutter siden, Ruccula skrev:

Så stas!  :ninuskapus:

Når er termin? Jeg har lagt deg til favoritter, så nå skal jeg følge deg videre på veien :)

Så kjekt å få med noen "gamle" følgere! :klem:

Jeg vet ikke helt. Jeg tror jeg er i uke 5+4 i dag, da er termin den 25. mai. Men det er mulig jeg kan være en uke lenger på vei enn jeg tror. Vi skal på tidlig-tidlig UL om et par uker, etter mitt ønske, og til mannens store glede. Håpet er å se et bankende hjerte og å kunne senke skuldrene litt. :hjertesmil:

Neala

Jeg tror jeg har skjønt at jeg er "en av dem" som får innmari sterke ligamentsmerter tidlig i svangerskapene mine. Jeg har store problemer med å gå, stå, sitte... Og så tror jeg at jeg allerede har en begynnende bekkenløsning. Håper likevel det bare er bekkensmerter som resultat av at jeg har spent musklene pga ligamentsmertene. Det er i alle fall tegn på graviditet i kroppen :hoppe:

Ruccula
40 minutter siden, Neala skrev:

Jeg tror jeg har skjønt at jeg er "en av dem" som får innmari sterke ligamentsmerter tidlig i svangerskapene mine. Jeg har store problemer med å gå, stå, sitte... Og så tror jeg at jeg allerede har en begynnende bekkenløsning. Håper likevel det bare er bekkensmerter som resultat av at jeg har spent musklene pga ligamentsmertene. Det er i alle fall tegn på graviditet i kroppen :hoppe:

Det var også et av mine tydeligste graviditets symptomer :)  ligamentsmerter, ikke sånn at det gjorde vondt men jeg kjente noen rare stikkende "smerter" nederst i magen. 

Håper du slipper unna bekkenløsning! Vsr du mye plaget av det forrige gang? 

Neala
3 timer siden, Ruccula skrev:

Det var også et av mine tydeligste graviditets symptomer :)  ligamentsmerter, ikke sånn at det gjorde vondt men jeg kjente noen rare stikkende "smerter" nederst i magen. 

Håper du slipper unna bekkenløsning! Vsr du mye plaget av det forrige gang? 

Jeg har innmari vondt, jeg da. Men bedre i dag enn i forgårs, da trodde jeg det var noe alvorlig galt :bond:

Merket ikke noe til bekkenløsning sist, men slet med låsninger i bekkenet siste måneden før hun kom. Håper jeg slipper det nå. 

Annonse

Neala

Kjære vene... Jeg kan ikke huske at jeg var så dårlig sist, det kan jeg umulig ha vært. Kvalmen tar helt overhånd, og jeg orker verken å jobbe, se TV, lage mat, spise mat eller noe som helst. Og hormonene da. Jeg gjør jo ikke annet å gråte. Går med konstant dårlig samvittighet overfor mann og barn. :(  Heldigvis ble mannen så rørt på tidlig UL, når vi fikk se et bankende hjerte, at han ber meg skjerpe meg når jeg prøver å si at jeg har dårlig samvittighet. :fnise:

Jeg spurte legen om kvalmestillende, og han sa at det kunne jeg få, men at jeg da skulle tenke meg nøye om først. Han pleier å fraråde medikamenter som ikke er testet grundig nok ut, i hele første trimester. Så da valgte jeg heller sykemelding. Men om kvalmen ikke gir seg snart så må jeg revurdere hele greia..! 

I morgen skal jeg på jobb for første gang på noen uker, og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke kan forstå hvordan det skal gå. Men jeg må vel bare prøve. 

I dag er jeg 8+1, i følge legen på UL, så det går i alle fall fremover! :gravid:

Ruccula

Huff... Det finnes ikke noe verre enn kvalme!  :(

Har du forsøkt alle kjærringrådene? Sure epler, lakris, små spising, sånne armbånd osv?? 

Hvis det ikke blir noe bedre synes jeg du skaø vurderer medisiner.  Du skal tross alt overleve du også :)

Klem!

Neala
1 time siden, Ruccula skrev:

Huff... Det finnes ikke noe verre enn kvalme!  :(

Har du forsøkt alle kjærringrådene? Sure epler, lakris, små spising, sånne armbånd osv?? 

Hvis det ikke blir noe bedre synes jeg du skaø vurderer medisiner.  Du skal tross alt overleve du også :)

Klem!

Jeg har prøvd å spise før jeg står opp, spise og drikke lite om gangen, armbånd (det gjorde jo kvalmen tusen ganger verre!) og det eneste som funker er å sove.. Epler tåler jeg ikke, men lakris skal jeg prøve! 

Om to uker begynner jeg i ny jobb, så om jeg ikke er bedre før det så må jeg bare vurdere medisiner. Da er jeg i uke 10+3, og det føles litt tryggere enn i uke 6 da jeg var hos legen. 

I dag måtte jeg kjøpe meg to gravidbukser, fordi de stramme jeansene mine gjør kvalmen enda verre, og jeg ikke kan vasse rundt i joggebukse eller tights på jobb. :fnise:

Neala

På mirakuløst vis er formen helt på topp igjen! Det vil da si at jeg klarer å holde kvalmen i sjakk med hyppig spising av ristede loffskiver med smør på. Ellers er jeg fremdeles stuptrøtt og ekstremt sliten, men nå klager jeg ikke altså. :danse:

9+0 i dag, og fire uker til Lillemor får vite at hun skal bli storesøster :rodmer:

Ruccula
3 timer siden, Neala skrev:

På mirakuløst vis er formen helt på topp igjen! Det vil da si at jeg klarer å holde kvalmen i sjakk med hyppig spising av ristede loffskiver med smør på. Ellers er jeg fremdeles stuptrøtt og ekstremt sliten, men nå klager jeg ikke altså. :danse:

9+0 i dag, og fire uker til Lillemor får vite at hun skal bli storesøster :rodmer:

Så bra at du er bedre!!  :)

9 uker ja, har du vært på tidlig ul? 

Poppsilopp

Husker godt forrige dagbok :) Gratulerer så mye! :strix: Her vil jeg følge, jeg er 5+1, så kommer bak deg :nigo: 

Ruccula

Hvordan går det her :):)

Annonse

^^Belle^^

:vinke: Hvordan går det med deg Neala?