Gjest Chrizzy Skrevet 19. januar 2005 #1 Skrevet 19. januar 2005 Er det noen vits å være vegeterianer, sånn rent helsemessig?
Superlammet Skrevet 19. januar 2005 #2 Skrevet 19. januar 2005 Finnes ganske mange veggiser der ute som ikke sliter med helsa.. Vil nå tro det går helt fint.
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #3 Skrevet 19. januar 2005 En fordel er at du i hvert fall får i deg nok frukt og grønt - mer antioksidanter og færre frie radikaler, sikkert. Forutsatt at du har et balansert veggis-kosthold. Hørte om samfunn hvor man lever sunt og vegetarisk hvor levealderforskjellen mellom kvinner og menn nærmest er utvisket (den er ca fem år i Norge), så kosthold (og livsstil generelt) HAR en betydning. Men noen garanti har man jo aldri, da. Vil tro at man lever like sunt på lite rødt kjøtt, mye fisk og med lite alkohol som rent vegetar egentlig.
Gjest 1111 Skrevet 19. januar 2005 #4 Skrevet 19. januar 2005 Som vegeterianer får du jo ikke i deg det røde kjøttet som ikke er så bra for oss. Så lenge du klarer å få i deg nok vitaminer, mineraler og proteiner så er det å være vegeterianer ganske så sunt for kroppen.
Gjest GreenSky Skrevet 19. januar 2005 #5 Skrevet 19. januar 2005 Men noen garanti har man jo aldri, da. Vil tro at man lever like sunt på lite rødt kjøtt, mye fisk og med lite alkohol som rent vegetar egentlig. Det tror jeg også. Jeg har lært meg til å spise variert, og har lest mange bøker om kosthold. Så jeg fikser det temmelig bra. Men jeg kjenner folk som er 'nybegynnere' innen vegetarisme, de er bleke som laken, har ringer under øynene og er konstant trøtte. Men med god planlegging av kostholdet, går det bra.
Gjest GreenSky Skrevet 19. januar 2005 #6 Skrevet 19. januar 2005 Som vegeterianer får du jo ikke i deg det røde kjøttet som ikke er så bra for oss. Det er fettet i rødt kjøtt som ikke er så bra for oss. Rent, rødt kjøtt uten fett er ok.
Gjest gjesta Skrevet 19. januar 2005 #7 Skrevet 19. januar 2005 http://www.noahonline.org/noahsark/197/vegetar.htm http://www.noahonline.org/noahsark/191/vegetar.htm GODE grunner for å bli vegetarianer. Det er rett for MEG vertfall
Gjest gjesta Skrevet 19. januar 2005 #8 Skrevet 19. januar 2005 Er det noen vits å være vegeterianer' date=' sånn rent helsemessig?[/quote'] Sannheten er at selv veganerere (som ikke spiser egg, melkeprodukter eller anett laget av dyr) uhyre sjelden får problemer.
Gjest 1111 Skrevet 19. januar 2005 #9 Skrevet 19. januar 2005 Det er fettet i rødt kjøtt som ikke er så bra for oss. Rent, rødt kjøtt uten fett er ok. Det er flere ting med rødt kjøtt som ikke er så bra. det er blandet annet tungt fordøyelig og det ligger i tarmene over lang tid.
Superlammet Skrevet 19. januar 2005 #10 Skrevet 19. januar 2005 http://www.noahonline.org/noahsark/197/vegetar.htm http://www.noahonline.org/noahsark/191/vegetar.htm GODE grunner for å bli vegetarianer. Det er rett for MEG vertfall En god, saftig biff med tilbehør på lørdagskvelden er en ca 350grams grunn for meg å IKKE bli veggis.. Det er rett for MEG da.. Utenom det er jeg enig i mye av dyrevernsakene, men jeg vil ikke bli veggis pga det. Men flotters for dem som blir det av egne grunner så lenge de respekterer de som øgler nedpå kilo på kilo med kjøtt i året..
Gjest gjesta Skrevet 19. januar 2005 #11 Skrevet 19. januar 2005 En god, saftig biff med tilbehør på lørdagskvelden er en ca 350grams grunn for meg å IKKE bli veggis.. Det er rett for MEG da.. Utenom det er jeg enig i mye av dyrevernsakene, men jeg vil ikke bli veggis pga det. Men flotters for dem som blir det av egne grunner så lenge de respekterer de som øgler nedpå kilo på kilo med kjøtt i året.. Respekterer det Hvis andre respekterer meg Føler bare ofte det blir så mye mas om hvorfor jeg er vegetarianer osv.. Det skal liksom være så speeesielt og rart... Men har begynt å ikke bry meg om d lenger
Gjest GreenSky Skrevet 19. januar 2005 #12 Skrevet 19. januar 2005 Det er for mye rødt kjøtt som er skadelig for kroppen. I moderate til små mendgder er det gunstig å spise rødt kjøtt - uten fett.
Gjest 1111 Skrevet 19. januar 2005 #13 Skrevet 19. januar 2005 Var noe i den duren jeg siktet til. de fleste spiser altfor mye rødt kjøtt, og dette kjøttet er også inkludert fett.
Superlammet Skrevet 19. januar 2005 #14 Skrevet 19. januar 2005 Respekterer det Hvis andre respekterer meg Føler bare ofte det blir så mye mas om hvorfor jeg er vegetarianer osv.. Det skal liksom være så speeesielt og rart... Men har begynt å ikke bry meg om d lenger Det er bra! Så lenge man ikke misjonerer om forskjellige ting kan man være hva f... man vil.
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #15 Skrevet 19. januar 2005 Er vel ikke farlig å være vegitarianer, men du må sørge for å få i deg nok proteiner
Pusen Skrevet 19. januar 2005 #17 Skrevet 19. januar 2005 Var ikke så lenge siden en baby døde fordi foreldrene som var veganere hadde gitt samme kost til babyen.... De konkluderte med feilernæring og foreldrene ble fengslet...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå