Gå til innhold

Når har man valgt rett mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mastergrad og kunne sikkert tatt en doktorgrad om jeg gadd. Gir meg ingenting. Såkalt smarte og høyt utdannede kvinner er bare slitsomme. Dater en sykepleier nå som utfyller mitt liv bra. En dame med mastergrad i statsvitenskap hadde vært veldig kreft. 

Mye mulig du er for bra? Personlig må jeg tone det med, for å ikke drepe selvfølelsen og få andre til å føle seg vel. 

Er ikke lett dette her. Det enkleste i verden er å være gjennomsnittlig. 

Dessuten endrer mennesker seg. #livet 

Anonymkode: f0464...827

Tviler nå sterkt på det :)

Anonymkode: 994cb...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden spores helt av jo! Jeg lurte på når man kan vite om en mann er riktig. Så begynner folk å skrive om utdannelse -_-

Anonymkode: a2167...039

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tråden spores helt av jo! Jeg lurte på når man kan vite om en mann er riktig. Så begynner folk å skrive om utdannelse -_-

Anonymkode: a2167...039

Jeg tror svaret allerede er gitt i tråden av han som beskrev den perfekte kvinnelige kjæreste. Bare snu på det, og tenk deg disse kvalitetene i en mann istedet.

Du vet du har funnet den riktige, når du har funnet en som er hengiven, pålitelig, troverdig, har god stå på vilje, gode omsorgsevner, sosial og emosjonell intelligens. Jeg vil også tilføye økonomisk teft. Ikke være en sløser som er opptatt av status og materielle ting. Sistnevnte blir kanskje litt subjektivt, men det er hva jeg mener.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv når jeg er forelska har jeg jo en aning om hvem personen er og om jeg kunne blitt med han.

Allerede tidlig i forholdet med eksen skjønte jeg at vi var forferdelig ulik og jeg så hvem han var. Kunne se negative sider tidlig, selv om sommerfuglene styrte i magen. 

Jeg var bare ufattelig dum som ble, fordi jeg var redd for å gå. Men men, det førte meg dit jeg er i dag, og jeg liker det livet jeg har nå. 

Noen blir kanskje veldig blind av forelskelse, men jeg tror da de fleste klarer å danne seg et ordentlig bildet av personen. Så klart, dersom han/hun skjuler en dårlig side er saken annerledes. 

Jeg vet jeg har valgt riktig fordi jeg ser at samboeren min er snill og god. Jeg ser det fordi han steller med meg når jeg er syk. Jeg ser det fordi han snakker om andre mennesker og ønsker de godt. Fordi han bekymrer seg over noe han har sagt eller gjort, selv om det ikke var noe galt i det hele tatt.

Jeg vet jeg har valgt riktig fordi han sender meg sms der han ønsker meg en fin dag. Fordi han holder rundt meg og sier han er glad i meg, ofte. Fordi han kan finne på å lage middag, tenne stearinlys og sette på romantisk musikk helt plutselig. Fordi han stadig minner meg på at jeg er god nok. 

Når du finner en som er riktig for deg... da vet du det. Du vet det langt inni hjerterota. 

Nå sier jeg ikke at en som er riktig for deg er den du kommer til å dele hele livet med; det vet man jo aldri. Alt kan skje! Men en person kan forsatt være den rette. Tror flere personer kan være det. Det handler bare om hvem du velger. Hva slags liv du vil leve. 

Hvis du er usikker, ikke gå for det. Beklager for langt innlegg. Ble revet med! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, AnonymBruker said:

Tviler nå sterkt på det :)

Anonymkode: 994cb...f56

you sure got me there, he he ;)

Anonymkode: f0464...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

you sure got me there, he he ;)

Anonymkode: f0464...827

Der er ganske sjelden man finner menn med mastergrad som har mindreverdighetskomplekser.

Anonymkode: 994cb...f56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan vet man om man tiltrekker seg "feil menn"? Nå har alle menn jeg har likt eller holdt på litt med vært helt forskjellige, så omtrent alle menn vil bli feil dersom jeg skal satse på noe med noen.

Men jeg kan også lese om tråder her hvor menn klager over at kvinnene bare faller for badboys. Fordi de selv hadde vært så kjærlige og respektfulle.

Nå er det ingenting som tilsier at min nåvæerende crush er en badguy, men siden jeg er forelsket så blir han vel et feil valg bare av det? 

Vi har vel ikke valgt rikitige mannen før vi har valgt en vi ikke er tiltrukket av?

Anonymkode: a2167...039

Problemet med dette er at man ikke vet om det er rett før man har prøvd. Det går gjerne noen måneder før man begynner å bli ordentlig kjent med hverandre. Det er gjerne da problemene dukker opp. Spørsmålet da er om man er i stand til å håndtere/overkomme problemene som oppstår eller ikke.

Anonymkode: 8ea3f...57d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Der er ganske sjelden man finner menn med mastergrad som har mindreverdighetskomplekser.

Anonymkode: 994cb...f56

Har ikke mindreverdighetskomplekser. Jeg gir damene mindreverdighetskkomplekser, og det er slitsomt i lengden. Men nok om å avspore tråden.

TS: Du finner den rette mannen når han gidder å gifte seg med deg. Tror jeg.

Se på dine egne kvaliteter. Vær obs på hva du selv vil ha, og hva du kan leve uten. Se etter en mann som får deg til å le, og som bryr seg om at du har det bra. Det vil gjøre hverdagen god for deg. 

Anonymkode: f0464...827

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke mindreverdighetskomplekser. Jeg gir damene mindreverdighetskkomplekser, og det er slitsomt i lengden. Men nok om å avspore tråden.

TS: Du finner den rette mannen når han gidder å gifte seg med deg. Tror jeg.

Se på dine egne kvaliteter. Vær obs på hva du selv vil ha, og hva du kan leve uten. Se etter en mann som får deg til å le, og som bryr seg om at du har det bra. Det vil gjøre hverdagen god for deg. 

Anonymkode: f0464...827

:)

Anonymkode: 994cb...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, s0la skrev:

Selv når jeg er forelska har jeg jo en aning om hvem personen er og om jeg kunne blitt med han.

Allerede tidlig i forholdet med eksen skjønte jeg at vi var forferdelig ulik og jeg så hvem han var. Kunne se negative sider tidlig, selv om sommerfuglene styrte i magen. 

Jeg var bare ufattelig dum som ble, fordi jeg var redd for å gå. Men men, det førte meg dit jeg er i dag, og jeg liker det livet jeg har nå. 

Noen blir kanskje veldig blind av forelskelse, men jeg tror da de fleste klarer å danne seg et ordentlig bildet av personen. Så klart, dersom han/hun skjuler en dårlig side er saken annerledes. 

Jeg vet jeg har valgt riktig fordi jeg ser at samboeren min er snill og god. Jeg ser det fordi han steller med meg når jeg er syk. Jeg ser det fordi han snakker om andre mennesker og ønsker de godt. Fordi han bekymrer seg over noe han har sagt eller gjort, selv om det ikke var noe galt i det hele tatt.

Jeg vet jeg har valgt riktig fordi han sender meg sms der han ønsker meg en fin dag. Fordi han holder rundt meg og sier han er glad i meg, ofte. Fordi han kan finne på å lage middag, tenne stearinlys og sette på romantisk musikk helt plutselig. Fordi han stadig minner meg på at jeg er god nok. 

Når du finner en som er riktig for deg... da vet du det. Du vet det langt inni hjerterota. 

Nå sier jeg ikke at en som er riktig for deg er den du kommer til å dele hele livet med; det vet man jo aldri. Alt kan skje! Men en person kan forsatt være den rette. Tror flere personer kan være det. Det handler bare om hvem du velger. Hva slags liv du vil leve. 

Hvis du er usikker, ikke gå for det. Beklager for langt innlegg. Ble revet med! 

Ja og jeg føler det med han her. Men avstanden er stor. Jeg sliter med noe psykisk som er veldig ubehagelig i perioder og vil skåne han. Derfor tør jeg ikke komme med noen innrømmelser. Vi er ikke der at vi skriver) glad i deg " og slik, men vi tar kontakt, spør om det går bra. Det er han som tar kontakt for det meste. Det bare føles som jeg kjenner han selv om jeg ikke gjør det. Det skjer skjelden.. 

Anonymkode: a2167...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Enig med deg faktisk. Nå har jeg bachelorgrader,fagbrev og diverse kurs men opplever at mange utdannede kvinner bare skal vise hvor mye de kan,eller bevise rettere sagt. De er ofte opptatt av hva du er utdannet som og dømmer utifra det.

Javisst, det er mange sånne kvinner som er sånn. Og så har man sånne som meg med et par bachelorgrader og et par mastergrader, som gir fullstendig faen i hva folk er utdannet som. Man vinner ikke noe på ved å være arrogant. 

Jeg har i hvert fall fått høre flere ganger at jeg kanskje burde ha valgt sykepleieryrket eller legeyrket fordi jeg liker å passe på og sørge for at mennesker har det bra. Siden jeg ikke er det så "tar jeg det ut" på samboeren min som føler seg mye fornøyd. :) 

Anonymkode: e5ef5...bc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne lett blitt sammen med en uføretrygdet dame. Kvalitet kan ikke måles i penger og sosial status. 

Hengivenhet, pålitelighet, troverdighet, stå på vilje, gode omsorgsevner, god sosial og emosjonell intelligens. Dette er i hvertfall kvaliteter ethvert menneske kan få seg. Uavhengig av utdannelse og rotterace mentalitet. 

Personlig syns jeg damer med høy utdannelse (mastergrad) er slitsomme. Bra for henne at hun tjener penger. Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Og så er de sykt vrange å diskutere med. Vil ikke ha en nikkedukke, men egoet er ofte alt for stort hos disse damene. 

Anonymkode: f0464...827

De fleste menn vil ikke ha noen med høy utdanning. Menn er enkle og går selvfølgelig etter de peneste kvinnene. De damene som har gått alt for mange år på skole er som oftest ikke tiltrekkende utseendemessig. Kvinner i vanlige yrker som sykepleier, lærer, frisør osv er ofte mye mer tiltrekkende utseendemessig og dermed trekker mer menn. Personelighet spiller også inn men ikke i likestor grad. Kvinner med høy utdannelse pleier ofte å være høy på seg selv.  Status og lønn er viktig for kvinner. Ikke menn. Vi tjener jo gode penger selv

Anonymkode: 3d640...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...