la_luz Skrevet 19. januar 2005 #1 Skrevet 19. januar 2005 Prøvde Yoga for første gang. Følte jeg ikke at jeg fikk så mye igjen for det sånn fysisk. Hva er det egentlig bra for? Liker somregel trening der jeg blir svett. Er Yoga bare bra for avslapping og stresse ned eller har det en fysisk effekt også?
Gjest Gjesta Skrevet 19. januar 2005 #2 Skrevet 19. januar 2005 Nå kommer det vel an på yogaformen? har du prøvd yoga på SATS? Den yogaen skal være en lightutgave av asthanga yoga, og gjør du det regelmessig, kan du bli litt sterker, men først og fremst smidig. Men det tar nok en tid før øvelsene sitter nok til at du får et reelt utbytte av det.
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #3 Skrevet 19. januar 2005 tja... indiske yogier skal visst være stand til å sitte i et basseng og tømme det ved hjelp av reversert peristaltikk (tarmbevegelser) - dvs få vannet opp gjennom tarmen og ut av munnen.. Da har du noe å se frem til! ;-) Nei, men for å være litt seriøs: Du bør vel trene litt styrke og kondisjon i tillegg for å få stålform, men yoga gjør deg mykere, smidigere og litt strammere. Og så skal du ikke kimse av evnen til å fokusere, pust, etc. Bruk litt tid på å få det til, gi det en sjanse bare..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå