Gå til innhold

Eva Kor

AnonymBruker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eva Kor overlevde forsøk Dr Mengele utsatte henne for som 10 år gammelt barn. Overlevde Austwich, i dag holder hun foredrag, fantastisk dame, bare og søke på youtube, verdt det.

Anonymkode: fbb44...de6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er ei fantastisk dame! Så henne i dokumentaren "forgiving Dr. Mengele" og ble så fascinert av evnen til å tilgi slike grusomheter. 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, moroklompen skrev:

Hun er ei fantastisk dame! Så henne i dokumentaren "forgiving Dr. Mengele" og ble så fascinert av evnen til å tilgi slike grusomheter. 

Helt utrolig at det går an, og ikke minst å oveleve medisinske forsøk og Austwitch i en alder av 10. Virkelig motstandsdyktig og psykisk sterk dame, at det går an. ( Tenker og på alderen, 10 år, helt utrolig )

:hjerte:

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt utrolig at det går an, og ikke minst å oveleve medisinske forsøk og Austwitch i en alder av 10. Virkelig motstandsdyktig og psykisk sterk dame, at det går an. ( Tenker og på alderen, 10 år, helt utrolig )

:hjerte:

Helt enig. Krever en enorm integritet for å være i stand til å gjøre det hun har gjort. Jeg var på en hvite busser tur i min ungdom og tidsvitnet vi reiste med var mildt sagt helt ødelagt etter sine opplevelser i Auschwitz. Som var helt forståelig. Dog får jeg en enda større respekt for de som ikke bare klarer å komme seg igjennom noe slik men attpåtil bidrar med noe positivt i etterkant.

Endret av moroklompen
  • Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, moroklompen skrev:

Helt enig. Krever en enorm integritet for å være i stand til å gjøre det hun har gjort. Jeg var på en hvite busser tur i min ungdom og tidsvitnet vi reiste med var mildt sagt helt ødelagt etter sine opplevelser i Auschwitz. Som var helt forståelig. Dog får jeg en enda større respekt for de som ikke bare klarer å komme seg igjennom noe slik men attpåtil bidrar med noe positivt i etterkant.

Takk for at du delte, synes det er helt utrolig, har virkelig ikke ord. Eva Kor har også åpnet " Candels museum " er å finne på facebook.

Anbefaler alle å lytte til historien, ev søke opp på facebook. Mitt eneste forbilde:hjerte: Hun reddet også søsteren, da hun var dødsyk ( etter injeksjon fra de Mengele ) lovet hun seg selv at hun ikke skulle dø ( da hadde de drept søsteren ) i halvsvime krøp hun langs gulvet i latrinen for å få i seg litt vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...