Gå til innhold

Når mener du julen begynner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er et skikkelig julemenneske og elsker alt som har med jul og juleforberedelser. Slik er det for meg:

24.desember kl 17: julehøytiden ringes inn. Og julehøytiden starter

23.desember: vi har en del tradisjoner denne ettermiddagen/kvelden, slik at julen for meg starter på kvelden her etter vi kommer hjem fra jobb. Har som mange andre også veldige tradisjoner på julaften før julen ringes inn, som også inkluderer "julen" for meg. (derfor jeg skiller på jul og julehøytid 🙃). 

Første søndag i advent/1.desember (hvilken som kommer først); adventstid. Julekalender, julelys, julekrans på døren henges opp. Pynter utelukkende med levende lys inne i starten av desember. Deretter begynner selve julepyntingen fra de siste 10 dagene inn mot jul, og juletre tar vi rundt 21/22 desember.

Tradisjonen jeg går bort i fra i år, er at jeg har alltid kjøpt julegaver i desember. I år begynner jeg tidligere i november for å minske stress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Mystix skrev:

Dere som pynter til jul i november og pynter tre 2 uker før jul, hvordan blir selve jula spesiell?

Tror de hiver ut treet første juledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviholder på advent! Syns denne tiden er utrolig hyggelig! Pynter med lilla, adventstake og kalender. Innfører julen gradvis når vi nærmer oss julaften. Treet settes opp lille julaften og da hovedpyntes også huset. Vi tar ned julen mellom 13. Og 20. dag jul. Liker det på denne måten, da får man ikke overdose og nyter julen enda mer. 

Anonymkode: 0b8ab...f6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tviholder på advent! Syns denne tiden er utrolig hyggelig! Pynter med lilla, adventstake og kalender. Innfører julen gradvis når vi nærmer oss julaften. Treet settes opp lille julaften og da hovedpyntes også huset. Vi tar ned julen mellom 13. Og 20. dag jul. Liker det på denne måten, da får man ikke overdose og nyter julen enda mer. 

Anonymkode: 0b8ab...f6e

Mye pynting. Høres slitsomt ut.

Anonymkode: 1f243...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg starter julen 1 desember, men førjulskosen med juledufter, pepperkaker, julemusikk og julefilmer har jeg allerede begynt med. Synes det er helt hærlig med alle de koselige pyntede butikkene nå. Jeg elsker julen. 

Anonymkode: 0e0a7...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...