Gummiloppa Skrevet 21. september 2017 #1 Skrevet 21. september 2017 Lurer på om noen har noen tips til en rådvill førstegangsmamma! Min straks 4 måneder gamle baby har de siste dagene blitt helt ekstremt dårlig på å spise! Han har fram til nå vært et lite matvrak, og har ligget på ca 170 ml hver 3. time i et par måneder (han får MME). Men nå slår han seg helt vrang etter et par slurker og blir dritforbanna hvis jeg prøver å gi han mer. Er som en brytekamp hver gang, og føler meg som verdens verste mor som må tvinge i ungen min mat. Derimot på kvelden og morgenen når han er trøtt går det som en lek, da drikker han opp hele flaska uten problemer. Ellers er han blid og glad som vanlig og har ingen feber eller noe. Blir bare så urolig for at han ikke får i seg nok mat.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #2 Skrevet 21. september 2017 Hvor lenge har det pågått da? Kan være noe kortvarig ubehag, men jeg ville kontaktet helsestasjon. Anonymkode: 47292...81d
Gummiloppa Skrevet 21. september 2017 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2017 Har vart i 3 dager ca. Kan være en ide å kontakte helsestasjonen ja...
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #4 Skrevet 21. september 2017 Hei. Jeg har ingen råd, men min baby drikker også lite melk. Vi har riktignok begynt med mat også men likevell så drikker hun veeeldig lite. Det ligger på ca 2-3 dl i døgnet her og de påstår at det går fint på helsestasjonen. Så vi får ingen hjelp. Vi må bare fortsette med tvang. Anonymkode: 996fc...272
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #5 Skrevet 21. september 2017 Ahh, 4 mnd ja... vi måtte dingle leker over ansiktet hans så han ble distrahert av de og spiste mens han lekte. Nå er han 10 mnd og lekene ble for kjedelige, så nå ser han på Fantorangen på mobilen når han får flaske, ellers vil han bare rundt på magen! Anonymkode: fe066...864
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #6 Skrevet 21. september 2017 Altså, nå ammer jeg jo, men tror nesten det blir akkurat det samme med flaskemating også. Er akkurat rundt 4 mnd ble begge mine barn veldig vanskelig å amme, vi måtte inn på et stille mørkere rom (soverom) og amme i ro, ikke snakk om å spise i stua med tven på, eller ennå verre ute. Er så mye annet å gjøre, ikke tid å spise.. spise kan man om natten, når man sover. Anonymkode: 14487...7b4
Gummiloppa Skrevet 21. september 2017 Forfatter #7 Skrevet 21. september 2017 Så dette er kanskje ganske vanlig i den aldern altså? Deilig å se at fler har samme erfaring Han drikker faktisk bedre om han har noe å fokusere på så kan nok være noe i det. Tusen takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #8 Skrevet 22. september 2017 Det kan være sykdom som ligger bak eller bare en periode. Viktig og følge med på at han har nok tunge våte bleier i løpet av døgnet. Skal drikke ca 10-15% av kroppsvekten. Små blir fort dehydrert. Har hatt to barn som har drukket mme og har hatt tøffe perioder hvor de har drukket lite. Har da vært inne på sykehuset for å sjekke dehydrering. Viktig og følge med selv. Det skumleste som står på nettet om dette er at barnet drikker når de er tørste. Dette stemmer ikke nødvendigvis for alle. Anonymkode: 4ba01...539
Lilje blomst Skrevet 22. september 2017 #9 Skrevet 22. september 2017 Kanskje tuten på flaska er litt for liten? At ikke det kommer fort nok ut?☺️ Verdt å prøve en med større hull, bare for å utelukke dét! ☺️ Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #10 Skrevet 22. september 2017 On 9/21/2017 at 5:40 PM, Gummiloppa said: Lurer på om noen har noen tips til en rådvill førstegangsmamma! Min straks 4 måneder gamle baby har de siste dagene blitt helt ekstremt dårlig på å spise! Han har fram til nå vært et lite matvrak, og har ligget på ca 170 ml hver 3. time i et par måneder (han får MME). Men nå slår han seg helt vrang etter et par slurker og blir dritforbanna hvis jeg prøver å gi han mer. Er som en brytekamp hver gang, og føler meg som verdens verste mor som må tvinge i ungen min mat. Derimot på kvelden og morgenen når han er trøtt går det som en lek, da drikker han opp hele flaska uten problemer. Ellers er han blid og glad som vanlig og har ingen feber eller noe. Blir bare så urolig for at han ikke får i seg nok mat. Vår endret sposemønster da han var 4.5 mnd. Begynte å spise mye mindre på dag pg mye mer på natt. Sålenge han er blod og fornøyd og har våte bleier og ikke er undervektig fra før, så ville jeg latt baby selvregulere noen dager og sett det an. Altså, ikke gi mat når han ikke vil ha. Anonymkode: 0a542...f37
Gummiloppa Skrevet 23. september 2017 Forfatter #11 Skrevet 23. september 2017 Han har våte bleier (føler han tisser støtt) og virker ikke syk da han er en glad liten energibombe. Forøvrig går det mye bedre nå, varte bare en 4-5 dager og nå spiser han bra igjen Hørt flere si at dette er klassisk for denne aldern da de syns det er kjedelig å spise når det er så mye annet moro å gjøre. Tusen takk for svar alle sammen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå