Gå til innhold

Når legen nekter...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, puffy123 skrev:

Jeg er blakk til lønning, men den 12 oktober kan jeg bidra litt! Kan du sende meg en melding her med nummer for vipps eller kontonummer så kan jeg hjelpe deg litt på vei med regningene :smilyblomst:

Om du vippser penger til ukjente folk på nettet, er det ikke rart du er blakk to uker før lønna kommer.. :murvegg:

Anonymkode: 8c528...7e4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt kan han nekte. Han nekter deg ikke akutt medisinsk behandling. Mener du virkelig at han skal jobbe gratis? Du får skaffe pengene på et vis. Jeg synes det er fantastisk at legen setter foten ned. Hadde noen vært skyldig meg nærmere 3000 kroner, hadde jeg jammen meg ikke jobbet gratis for dem. Det er jo du selv som har satt deg i denne situasjonen og da får du komme deg ut av den selv også. 

Anonymkode: 89103...2d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2017 den 0.32, AnonymBruker skrev:

Selvsagt kan han nekte. Han nekter deg ikke akutt medisinsk behandling. Mener du virkelig at han skal jobbe gratis? Du får skaffe pengene på et vis. Jeg synes det er fantastisk at legen setter foten ned. Hadde noen vært skyldig meg nærmere 3000 kroner, hadde jeg jammen meg ikke jobbet gratis for dem. Det er jo du selv som har satt deg i denne situasjonen og da får du komme deg ut av den selv også. 

Anonymkode: 89103...2d3

Vil ikke akkurat si at jeg selv har satt meg i denne situasjonen, ulykken var langt ifra min feil. Synes han bør se at jeg har gjort så godt jeg kunne og betalt ned 6 av regningene, han er klar over min økonomiske situasjon, har vært fastlegen min i 6-7 år og aldri hatt en regning derfra tidligere. Hadde jeg aldri eller sjeldent betalt, så skulle jeg forstått det litt bedre. Ikke greit være fattig og syk hvertfall, når det står mellom å kjøpe mat eller betale legeregning.

Anonymkode: 807c3...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nav betalte dette for meg. Var i samme situasjon. Var skyldig 11000

Anonymkode: 2feeb...780

Nav sosial? Måtte du vente fire uker på svar? 

Anonymkode: 807c3...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært i nesten samme situasjon. Satt plutselig, som akutt syk og uten noen form for inntekt, med regninger for 47 legetimer i løpet av de tre første ukene i januar. Frikortet mitt kom ikke før i april pga treig utsending, og da var de fleste av regningene allerede vokst seg store pga inkassogebyrer. Håpløs situasjon. 

Anonymkode: a110a...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke akkurat si at jeg selv har satt meg i denne situasjonen, ulykken var langt ifra min feil. Synes han bør se at jeg har gjort så godt jeg kunne og betalt ned 6 av regningene, han er klar over min økonomiske situasjon, har vært fastlegen min i 6-7 år og aldri hatt en regning derfra tidligere. Hadde jeg aldri eller sjeldent betalt, så skulle jeg forstått det litt bedre. Ikke greit være fattig og syk hvertfall, når det står mellom å kjøpe mat eller betale legeregning.

Anonymkode: 807c3...95e

De færreste er skyld i egen sykdom og skade, og har dermed ikke satt seg selv i situasjonen med å ha behov for lege. Hvis alle skulle følge din logikk hadde jo legen ikke fått betalt for jobben. Mange som er hyppig hos lege har skral økonomi, det er derfor frikortordningen finnes. Du lager bare dårlig unnskyldninger for deg selv. Tror du banken hadde godtatt minde nedbetaling på lånet fordi du har gjort så godt du kunne, eller at bilverkstedet hadde godtatt mindre betaling fordi du syns du hadde betalt det du kunne? Selvfølgelig ikke, og det er ikke noe annerledes med legen. Du må betale 2200 kr som alle andre for å få frikort, betaler du emr får du igjen. Det er en liten sum å betale for å ha gratis legetjenester, her kan du ikke skylde på andre enn deg selv. Lån penger og betal det du skylder, og ikke sett deg selv i den situasjonen igjen. 

Anonymkode: bedea...c19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du kan få lånt penger til å betale regningene. Deretter når søknaden om aap er sendt, så bytt fastlege. Eller bytt fastlege og få den nye legen til å sende inn søknaden. Bytter du nå, så kan du ta i bruk nye legen fra 1. okt.

Anonymkode: aab13...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er flaut, og at du føler selv at du har gjort en innsats, men som flere nevner så trenger legen penger. Det er ikke sånn at det er gratis å ha legekontor, utstyr, og ansatte. Dessuten jobber legen for veldig mange mennesker i vanskelig situasjon, og vanskelig for å betale regninger. 

For det første har du snakket med legen om nedbetalingsplan? Ved å si at jeg har ingen penger, men jeg kan betale ned så mye hver mnd. Det samme kan du gjøre med banken om du har lån. Og det vel også muligvis låne litt penger om det er veldig viktig, og du kan betale når du får AAP. Om du ikke får lån så kan kanskje noen andre låne for deg, eller du kan låne penger rett fra venner eller familie. Blir det vanskelig kan du låne små summer av flere. Skriv opp hvem du skylder, og betal med en gang du får AAP. 

Du har satt deg i en vanskelig situasjon, og du må rydde opp. 2-3 tusen er mye penger når man ikke har penger, men det er ikke så mye at du ikke kan oppdrive dette. Er det noe du kan selge? Bare få betalt de regningene.

Du vil ikke gå på sosialen, men tror du bare må gjøre det som kreves så du får orden på ting. Det er hvertfall flaut å ikke få betalt 2-3 tusen, og går glipp av tusenvis av AAP kr hver mnd. 

Det er ikke tiden for å være flau, og tafatt. Rydd opp, og få det bedre.

Anonymkode: d5452...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...