Pludre Skrevet 18. januar 2005 #1 Skrevet 18. januar 2005 En god gryte til hverdags 4 nakkekoteletter 1 gul løk, hakket 2 fedd hvitløk i tynne skiver 2 gulrøtter, grovrevet 1 eple, skrelt og grovrevet el. kuttet i små terninger 1 boks knuste tomater 1 boks (fettredusert) kokosmelk, kan bruke vanlig også 2 ss karripulver salt/pepper Renskjær kotelettene for fettrand og ben, skjær i passe store biter. Brun kjøttet i olje i en stekegryte. Ha i løk og hvitløk og surr i et minutt eller to. Ha på karripulver (mengden kommer an på hvor sterkt det er og hva du liker!) og rør inn. Hell over tomatboks og kokosmelk og la småkoke med lokk halvt over i ca 10 min. Ha i gulrot og eple og småkok videre. Minst 25 min til, maks 45. Det kommer an på hvor tykk du vil ha gryten og hvor god tid du har. Server med kokt (klebrig) ris. Kjempegodt!
Gjest Bhsiltsk Skrevet 19. januar 2005 #2 Skrevet 19. januar 2005 Den hørtes skikkelig god ut, bortsett fra karrien! Kan den erstattes med noe?
Pludre Skrevet 19. januar 2005 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2005 Hei Det er karrien som gjør den så god, men det går sikkert an å lage den uten karri også. Jeg har ikke prøvd, men det er vel bare å prøve seg frem og se. God er den i alle fall Hilsen Pludre
LilleMy Skrevet 19. januar 2005 #4 Skrevet 19. januar 2005 En dag med litt bedre tid - om med kokosmelk (som jeg forøvrig aldri har brukt) i huset skal jeg prøve å huske å lage det.... Forøvrig; Alt vel Pludre??!! Lenge siden......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå