Gå til innhold

Puls

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er helt individuelt... Hvilepulsen og hvor fort den faller er en indikason på formen din, men kan egentlig ikke sammenlignes med andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på så mye det...... Bla a hva som ble trent, og hvor lenge etter en målte.

Men ca femti i hvilepuls og seksti-søtti en halv time sittende etter trening.

HVorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har en hvilepuls på ca 45, men det er veldig individuelt. Hva mener du med etter trening? Hvor lenge tenker du?

Hvis du mener i det man er ferdig med økta kommer det jo ann på hvilken intensitet man har holdt på gjeldende økt. Mange faktorer som spiller inn her... Alt fra generell form, dagsform, når på døgnet det er, nok hvile, om man er helt frisk +++

For å finne ut hvor du bør ligge må du nesten bare prøve deg fram...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Mener ca. 5 min etter ferdiggjort trening. Har en puls på 140 rett etter trening, og 90 i puls 5 min. etter. Kan det sies at jeg er i dårlig eller god form, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er GOD FORM?......... I forhold til hva?....

Pulsfallet ditt er ok ja. For å trene med puls, må du også vite hva du har når du trener, og ikke ha annen puls enn det som tilsvarer den treningseffekten du er ute etter.

Puls sier ikke helt hvor god form du er i heller. Da må du ta en utholdenhetstest heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...