Gå til innhold

Depositumskonto, jeg blir gal!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det noen her som vet hvordan det er når en depositumskonto oppheves??
Jeg sa opp leiligheten min, og for akkurat 3 uker siden ble leiligheten gjennomgått, godkjent og nøkler levert.
Jeg fikk tilsendt fristillelsesbrev fra de som jeg skulle sende på mail. Tenkte ikke så mye over det som stod i brevet, men fikk raskt svar fra nordea om at det manglet skriftlig underskrift. Jeg sjekket brevet, og der ser jeg at utleier kun har skrevet navnet sitt på pcen....!!*klør seg i hodet*
Utleier sier de skal sende inn nytt brev, og skjønner ikke hvorfor de trenger skriftlig underskrift...denne gangen blir det sendt i post..enda en uke går..I dag fikk jeg melding om at nordea ikke finner meg i systemet, og da kommer det frem at utleier har skrevet navnet mitt helt feil og..og etter de får hele personnummeret mitt, kommer det mld om at de ikke finner den såkalte depositumskontoen.
I ren frustrasjon ringer jeg selv inn til Nordea, og han jeg prater med får opp kontoen med en gang han fikk personnummeret mitt. Men han kunne ikke se at det var kommet inn noe brev fra utleier, så han kan ikke hjelpe meg.
Er det bare meg som synest dette er helt bak mål?? Utleier har mitt fulle navn, kontonr til kontoen det er snakk om, og personnummeret mitt står i kontrakten som de fremdeles(vil jeg håpe?) har.

Anonymkode: 2415c...6ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det jo Nordea som er bak mål.

Selv har jeg leietakers dep.konto i hhv DNB og Sparebank1. Der fristilles alt elektronisk.

Skrevet
8 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Her er det jo Nordea som er bak mål.

Selv har jeg leietakers dep.konto i hhv DNB og Sparebank1. Der fristilles alt elektronisk.

Virker som Nordea gjør det de kan, men det er jo like vanskelig for de når det kommer inn dokumentasjoner uten underskrift. 
Vanskelig er det også for de når de ikke får riktig navn heller til leietaker. De har jo alt på papir, så jeg synest det er rart at det skal være så vanskelig å få alt ordrett og riktig.

Skrevet

At leietaker og utleier må sende inn brev er tull i 2017. Elektronisk ville det ikke vært mulig med skrivefeil i navn feks fordi det kobles mot fødselsdato. 

Skrevet

Jeg har en liten bank, til og med vi fikk signere digitalt ved at vi fikk tilsendt en link vi måtte trykke på per e-post

Har du et vanskelig navn å stave? Utleier har kanskje kastet kontrakten og glemt hvordan navnet ditt skrives..

Anonymkode: 3098b...a90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...