Gå til innhold

Menn følger etter meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg opplever ofte på gaten eller på festivaler at menn følger etter meg og maser om å møtes eller å få nummeret mitt. Det er mest utlendinger. Mange er utrolig pågående og gir seg ikke etter flere nei. Hvorfor gjør de dette? Er det ikke ekstremt respektløst? Og hva skal jeg gjøre med det?

Anonymkode: a5b30...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uavhengig av vedkommendes etnisitet så er dette symptom på mangefull/sviktende oppdragelse og manglende respekt for kvinner. Av den grunn er det prekært at vi lærer våre sønner at jenter og damer er likeverdige og at de skal behandles med ytterst verdighet , varme og respekt. Dette er forebyggende tiltak for å hindre hendelsene som du illustrerer og skisserer. 

Dessverre er det altfor mange gutter og menn som reduserer kvinnen til et par pupper og en rumpe og ikke som et helt menneske. Denne objektivisering av kvinner er uakseptabel og direkte menneskefiendtlig. Kvinner er så mye mer enn bare deres seksuelle attributter, de er tenkende vesen med rike indre følelsesliv , håp drømmer og ambisjoner. 

Dessverre er det altfor mange hannkjønn som ser på kvinnen som et stykke kjøtt som skal erobres. Slike holdninger bør og skal vi ikke finne oss i , det må bekjempes. Et samfunn hvor kvinnen blir seksuelt trakassert er et samfunn som jeg ikke ønsker meg.  

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt en falsk forlovelsesring? Syntes det er ganske smart. Da slipper man folk som maser og hvis man møter noen man får kjemi med så sier du bare at ringen er falsk for å holde unna creeps. Perfekt til byturer. Samtidig alltid si at du har kjæreste. Spesielt når utlendingsgjengene følger etter deg. Ser også ekstremt sur ut når jeg er ute, haha. 

Jeg har opplevd mye av det samme, men også at det fortsetter hjemme. De sporer opp nummer og adresse. Ringer på natten og maser. Har opplevd forfølgelse ute, men også at en mann dukket opp utenfor huset mitt og ventet på meg hver dag. 

Det jeg gjorde var å skjule nummeret mitt og adresse fra internett, blokkere, ta på ikke forstyrr på kvelden, slette alle sosiale medier og lage dem på nytt med en falsk epost adresse og opplysninger. På snapchat er jeg skjult og bare venner kan legge meg til. På face kan bare venner legge meg til, se profilen min og profilen min dukker ikke opp på google. Samme på instagram. 

Etter at jeg gjorde dette, pluss skiftet navn har det roet seg ned. 

Anonymkode: bd982...cc4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du forsøkt en falsk forlovelsesring? Syntes det er ganske smart. Da slipper man folk som maser og hvis man møter noen man får kjemi med så sier du bare at ringen er falsk for å holde unna creeps. Perfekt til byturer. Samtidig alltid si at du har kjæreste. Spesielt når utlendingsgjengene følger etter deg. Ser også ekstremt sur ut når jeg er ute, haha. 

Jeg har opplevd mye av det samme, men også at det fortsetter hjemme. De sporer opp nummer og adresse. Ringer på natten og maser. Har opplevd forfølgelse ute, men også at en mann dukket opp utenfor huset mitt og ventet på meg hver dag. 

Det jeg gjorde var å skjule nummeret mitt og adresse fra internett, blokkere, ta på ikke forstyrr på kvelden, slette alle sosiale medier og lage dem på nytt med en falsk epost adresse og opplysninger. På snapchat er jeg skjult og bare venner kan legge meg til. På face kan bare venner legge meg til, se profilen min og profilen min dukker ikke opp på google. Samme på instagram. 

Etter at jeg gjorde dette, pluss skiftet navn har det roet seg ned. 

Anonymkode: bd982...cc4

Er du veldig pen?

Anonymkode: a5b30...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har opplevd det flere ganger etter kvelder på byen. 
Noen generelle tips er å gjemme bort håret (de elsker langt og spesielt blondt hår), gå raskt og målrettet, og når fremmede menn tiltaler deg på "mistenkelige" måter så svarer du "ikke interessert" og bare går videre. Ikke stopp.
Det kan fungere å si at du er opptatt, men de kan også svare med ting som "han trenger jo ikke vits noe".
Særlig afrikanske menn med gebrokken engelsk kan være utrolig innpåslitne, og de tror at sålenge du ikke ignorerer dem så har de kjangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg må spørre.

Hvorfor stemmer så mange norske kvinner på partier som ønsker å hente flere slike menn som vil gjøre hverdagen til mange jenter mye tøffere.

Jeg husker jeg spurte en jente engang om vi skulle møtes utenfor jernbanetorget, så sa hun Nei! er du gal?? Der kan jeg ikke stå 5 minutter engang før det kommer en kar og tar tak i meg eller plager meg.

Så da møttes vi på Aker Brygge istedenfor.

 

Det er litt trist at det skal være sånn, sentrum og byen burde være for alle..også norske jenter.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det sånn mye før. Så begynte jeg gå med giftering (ikke gift) det hjalp. Så begynte jeg med briller pgså. Alle forsvant. he he. Nå er jeg 40 og tøff i tryne og kan gå uten værneutstyr. De fleste idiotene syns jeg er for gammel og de andre ber jeg dra ett visst sted. Var jaktet av menn i alle farger med lite mellom øra. Var normal søt og for høflig og utrygg.

Anonymkode: 2318c...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir daglig forfulgt av mennesker. Men det er aldri samme person eller samme kjønn.

Anonymkode: d132b...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Papirfly skrev:

Tråden er ryddet for diskriminering.

Papirfly, mod.

Ikke helt. Ta deg en titt til administrator

Anonymkode: c6422...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2017 den 10.27, AnonymBruker skrev:

Be dem om å dra seg til helvette unna deg 

Anonymkode: aa3a7...c03

 

På 20.9.2017 den 10.22, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever ofte på gaten eller på festivaler at menn følger etter meg og maser om å møtes eller å få nummeret mitt. Det er mest utlendinger. Mange er utrolig pågående og gir seg ikke etter flere nei. Hvorfor gjør de dette? Er det ikke ekstremt respektløst? Og hva skal jeg gjøre med det?

Anonymkode: a5b30...0d5

Utlendinger? Svensker? Dansker? Pakistanere? Arabere? Amerikanere?

virker kanskje helt opplagt for deg, men for oss andre bymennesker som faktisk kjenner noen som er fra et annet land, virker det helt .....

sannsynligvis bor du i en liten bygd , og har aldri snakket med noen som ikke er hvit..eller jo vent...du snakket vel med en "utenlandsk" taxisjåfør en gang for 4 år siden når du og dine venninner var på storbyferie...

wild guess;-)

Anonymkode: c6422...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...