AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #1 Skrevet 19. september 2017 Hvordan går man frem for å få revurdering av diagnose? Hvem bestemmer hvem som vil gjøre revurderingen? Vil den nye behandleren lese det som tidligere behandlere har skrevet i journalen? Anonymkode: dc769...b64
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #2 Skrevet 19. september 2017 Hvilken diagnose er det snakk om? Er det samme sted som har satt den opprinnelige diagnosen eller et annet sted (dvs ønsker du en helt ny vurdering eller en gjennomgang?) Du har rett på en second opinion. Som regel starter du hos fastlegen din, eller hos spesialisten, og sier du vil ha en second opinion. Hvis den blir på samme sted så leser de som regel tidligere journal (hvis de har tid før timen og hvis de skal ha kun en time), hvis du blir henvist til et nytt sted har de som regel bare adgang til den informasjonen som blir sendt til dem (hvis de ikke deler journalsystem). Anonymkode: 43efb...5c1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #3 Skrevet 19. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken diagnose er det snakk om? Er det samme sted som har satt den opprinnelige diagnosen eller et annet sted (dvs ønsker du en helt ny vurdering eller en gjennomgang?) Du har rett på en second opinion. Som regel starter du hos fastlegen din, eller hos spesialisten, og sier du vil ha en second opinion. Hvis den blir på samme sted så leser de som regel tidligere journal (hvis de har tid før timen og hvis de skal ha kun en time), hvis du blir henvist til et nytt sted har de som regel bare adgang til den informasjonen som blir sendt til dem (hvis de ikke deler journalsystem). Anonymkode: 43efb...5c1 Diagnosen jeg har fått er schizofreni. Hva er forskjellen på en helt ny vurdering og en gjennomgang? Anonymkode: dc769...b64
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #4 Skrevet 23. september 2017 Dytter. Anonymkode: dc769...b64
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #5 Skrevet 23. september 2017 Ville snakket med fastlegen. Det burde gå an at du kan få en uavhengig vurdering av en annen psykiater/psykolog. Anonymkode: 49825...940
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #6 Skrevet 23. september 2017 Jeg ville tatt wn ny vurdering og diagnostisering. For at den nye vurderingen ikke skal bli påvirket av hva andre sier om diagnosen og hvorfor. Er ikke sikkert du fyller kriteriene for diagnosen lengre? Anonymkode: 861ec...66c
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #7 Skrevet 23. september 2017 Jeg ble diagnostisert med asperger for noen år siden, men har blitt henvist av DPS til habiliteringstjenesten etter mistanke om at jeg ikke lenger oppfyller kriteriene. Det er for mye traumer i det hele, og jeg har kompleks PTSD Anonymkode: c1770...a5a
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #8 Skrevet 23. september 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble diagnostisert med asperger for noen år siden, men har blitt henvist av DPS til habiliteringstjenesten etter mistanke om at jeg ikke lenger oppfyller kriteriene. Det er for mye traumer i det hele, og jeg har kompleks PTSD Anonymkode: c1770...a5a Har også kompleks ptsd. Måtte flire når jeg leste gjennom alle papirene mine. Nav tror jeg er bipolar, legen (vikar) spurte hvordan det gikk med personlighetsforstyrrelsen min, og de andre papirene beskriver ca alle diagnoser som finnes. Nå har jeg fått 3 mnd med ordentlig diagnosering. Jeg har faktisk bare kompleks ptsd. Det kan se ut som alle legene/psykologer jeg har møtt har satt sin egen lille diagnosenpå meg. Skulle ikke vært lov. Anonymkode: dc89e...31f 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #9 Skrevet 23. september 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har også kompleks ptsd. Måtte flire når jeg leste gjennom alle papirene mine. Nav tror jeg er bipolar, legen (vikar) spurte hvordan det gikk med personlighetsforstyrrelsen min, og de andre papirene beskriver ca alle diagnoser som finnes. Nå har jeg fått 3 mnd med ordentlig diagnosering. Jeg har faktisk bare kompleks ptsd. Det kan se ut som alle legene/psykologer jeg har møtt har satt sin egen lille diagnosenpå meg. Skulle ikke vært lov. Anonymkode: dc89e...31f Oida. Dette høres litt ekstremt ut Anonymkode: c1770...a5a
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #10 Skrevet 23. september 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oida. Dette høres litt ekstremt ut Anonymkode: c1770...a5a Neida, det er ganske vanlig. Har snakket med fastlegen om det, og ofte kan psykologene synsing forståes som en satt diagnose, selvom det ikke er intensjonen. Jeg har vært frilmedisinert med antipsykotika også. Snakket med legen om det også etter over ett år med helvette pga feilmedisinering. (Medisinert for en diagnose det nå er bevist at jeg ikke har) Dette var visst også ganske vanlig.... Anonymkode: dc89e...31f 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #11 Skrevet 23. september 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neida, det er ganske vanlig. Har snakket med fastlegen om det, og ofte kan psykologene synsing forståes som en satt diagnose, selvom det ikke er intensjonen. Jeg har vært frilmedisinert med antipsykotika også. Snakket med legen om det også etter over ett år med helvette pga feilmedisinering. (Medisinert for en diagnose det nå er bevist at jeg ikke har) Dette var visst også ganske vanlig.... Anonymkode: dc89e...31f Jeg har opplevd det motsatte. Jeg har vært et halvt år til utredning nå fordi de vil at diagnosen skal bli så riktig som mulig Anonymkode: c1770...a5a 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #12 Skrevet 23. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har opplevd det motsatte. Jeg har vært et halvt år til utredning nå fordi de vil at diagnosen skal bli så riktig som mulig Anonymkode: c1770...a5a Godt å høre at ikke alle har dårlige opplevelser når det gjelder helsevesen og psykisk helse Anonymkode: dc89e...31f
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #13 Skrevet 24. september 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville tatt wn ny vurdering og diagnostisering. For at den nye vurderingen ikke skal bli påvirket av hva andre sier om diagnosen og hvorfor. Er ikke sikkert du fyller kriteriene for diagnosen lengre? Anonymkode: 861ec...66c Akkurat dette tenker jeg og. Anonymkode: dc769...b64
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #14 Skrevet 24. september 2017 13 hours ago, AnonymBruker said: Neida, det er ganske vanlig. Har snakket med fastlegen om det, og ofte kan psykologene synsing forståes som en satt diagnose, selvom det ikke er intensjonen. Jeg har vært frilmedisinert med antipsykotika også. Snakket med legen om det også etter over ett år med helvette pga feilmedisinering. (Medisinert for en diagnose det nå er bevist at jeg ikke har) Dette var visst også ganske vanlig.... Anonymkode: dc89e...31f Min eks ble satt på antipsykotisk fordi psykiateren ikke visste hva som var galt og ville "teste" hva som skjedde om han gikk på de. Han sa han ble så fjern at han ikke var i stand til å slutte på dem selv. Han gikk på dem til foreldrene fikk han til å slutte på dem da han ble helt merkelig (han var tenåring) Han har sagt i ettertid at psykiateren var manipulativ og kalkulerende, og han hørte fra en venn av familie som var lege at hun hadde et stygt rykte på seg. Lurer på om hun jobber der enda... Anonymkode: e0453...dbd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå