Gå til innhold

Dere som fikk barn tidlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Angrer du på at du ikke ventet lengre? Hva var den største fordelen og verste ulempen med å bli mor tidlig? Hvorfor skulle du ønske at du ventet lengre, eller hvorfor er du glad for at du ikke ventet?

Anonymkode: 50b86...9e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva legger du i tidlig?

Anonymkode: 5a902...496

• Liker 2
Skrevet

Helt topp å bli mor som sekstenåring! Jeg fikk to barn til før jeg ble 20. Jeg har en fin jobb på Kiwi, mangler ingenting i livet mitt.

You go girl!

Anonymkode: e69a8...5b0

• Liker 4
Skrevet

Jeg var 23, er det tidlig nok til å svare? Har aldri angret, var en ung mor med masse krefter og energi! Hjalp selvsagt på avgjørelsen at jeg hadde truffet han som jeg visste skulle bli faren til mine barn!

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i tidlig?

Jeg tenker egentlig alt mellom tenårene til 25 års alder 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt topp å bli mor som sekstenåring! Jeg fikk to barn til før jeg ble 20. Jeg har en fin jobb på Kiwi, mangler ingenting i livet mitt.

You go girl!

Anonymkode: e69a8...5b0

Jeg følte dette var ironisk skrevet. 

Anonymkode: b27a5...4f2

• Liker 7
Skrevet

Jeg fikk barn når jeg var 17. Ville selvfølgelig ha ventet litt, men det ble slik. Jeg har faktisk aldri følt jeg har gått glipp av stort, og var ferdig med bachelor når jeg var 25 år. Besteforeldre på begge sider har også vært engasjerte. 

Litt tungt å studere med en liten en, men det gikk fint det også. Jeg har aldri angret på mitt valg, men kan jo se fordelen med å vente til 25-30 år :) 

Anonymkode: fdf9e...596

Skrevet

Fikk første når jeg var 25, og venter nå en til i en alder av 29 år😊

Synes dette var en fantastisk investering, da eldste min kan hjelpe meg med den kommende yngste.

Anonymkode: 1799d...625

Skrevet

Jeg var 19 når jeg ble gravid. Var ferdig med utdannelsen før barnet kom. Jeg føler ikke det er store ulemper.

Eneste må være det at få av vennene mine hadde barn og livet mitt dreier seg om barn, bleier og trilleturer. Vennene mine sitt liv er jobb/skole, gutter og festing. Jeg var uansett ikke noe særlig glad i å feste fra før av. Og man finner seg venner med barn også :) 

Så ulempen var vell kanskje at som 19 åring er det få av venner med barn, men som 30 åring begynner flere å etablere seg.

Angrer ikke på å være ung mor, trives kjempe godt som mamma og fordelen er jo at jeg fortsatt er ung i mange år fremover! :hjerte: 

Skrevet

Jeg var 20, og sett i ettertid hadde det nok vært enklere for meg selv om jeg hadde ventet. Men jeg kan jo ikke si at jeg angrer når jeg har fått en fantastisk flott voksen datter!❤ 

Anonymkode: 80f32...cf3

Skrevet

Syntes egentlig det verste med å være tenåringsmor var at ingen andre rundt meg hadde barn. Jeg mistet alle vennene mine, da de jo levde helt andre liv enn meg. Da jeg senere fikk barn i 30 årene fikk jeg isteden mange nye venner på grunna av barnet, i tillegg til at de venninnene jeg allerede hadde var i samme situasjon og vi kunne finne på barnevennlige ting sammen. 

I tillegg var det jo noe dritt med dårlig økonomi og å ta utdannelse ble et mye større slit enn det hadde trengt å være. Forholdet til bf, gikk til helvete etc.

Ville aldri anbefalt noen andre å gå den veien jeg gikk, samtidig så angrer jeg jo ikke på ungen.

Anonymkode: d31a7...f18

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk barn rett før jeg fylte 21. Det har gått veldig fint, men har tatt både videregående og bachelor i ettertid, og det har være ganske slitsomt, så ideelt sett hadde jeg ventet. Men det er jo ikke slik at jeg angrer, anbefaler det likevel ikke til andre. Det beste er å ta utdannelse og få seg en stabil inntekt først. 

Anonymkode: 21ba1...b62

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Angrer du på at du ikke ventet lengre? Hva var den største fordelen og verste ulempen med å bli mor tidlig? Hvorfor skulle du ønske at du ventet lengre, eller hvorfor er du glad for at du ikke ventet?

Angrer ikke nei. Godt å være tidlig i 40-årene og ha voksne barn. 

Anonymkode: 8e573...f25

Gjest ricecrispies
Skrevet
3 timer siden, MilleMolle skrev:

Jeg var 19 når jeg ble gravid. Var ferdig med utdannelsen før barnet kom. Jeg føler ikke det er store ulemper.

Eneste må være det at få av vennene mine hadde barn og livet mitt dreier seg om barn, bleier og trilleturer. Vennene mine sitt liv er jobb/skole, gutter og festing. Jeg var uansett ikke noe særlig glad i å feste fra før av. Og man finner seg venner med barn også :) 

Så ulempen var vell kanskje at som 19 åring er det få av venner med barn, men som 30 åring begynner flere å etablere seg.

Angrer ikke på å være ung mor, trives kjempe godt som mamma og fordelen er jo at jeg fortsatt er ung i mange år fremover! :hjerte: 

Tenker mye likt som deg. Jeg var 21 med eldste,og studerte da hun var liten. Studentliv med et lite barn var helt nydelig. Stress i eksamensperioder,men det er det vel uavhengig av barn. 

Har aldri angret. 

Skrevet

Fikk mitt første barn da jeg var 15, var ikke planlagt. Det har gått greit. Bor hos mamma og får mye hjelp. 

Anonymkode: df2b8...344

Skrevet
7 timer siden, ricecrispies skrev:

Tenker mye likt som deg. Jeg var 21 med eldste,og studerte da hun var liten. Studentliv med et lite barn var helt nydelig. Stress i eksamensperioder,men det er det vel uavhengig av barn. 

Har aldri angret. 

Enig her 🙌🏼 

Var 20 år og midt i et 4-årig studieløp. Det gikk så greit 😊 stress i eksamenstid (og livredd for sykdom i de periodene😱). Ikke planlagt barn her. Så det verste er nok at livet vårt ikke har vært A4. Skulle ønske vi hadde mer stabile rammer i livet fra starten av 

• Liker 1
Skrevet

Jeg var 24. Gikk veldig fint. Tok en bachelor i baby/småbarnstiden, det var null problem. 

Synes det var fint å være tidlig ute, følte det egentlig ikke som så veldig tidlig heller. Hadde en venninne som hadde barn fra før. De fleste fikk noen år etterpå. Men det var ikke noe problem for min del. 

Skrevet

Fikk min første når jeg var 20, det var planlagt. Var student, men hadde hus og bil og mann med fast jobb. Har ikke angret en dag. Herlig å ha voksne barn når jeg enda er ung ( 40-åra) Håper å få mange år med barnebarn.

Anonymkode: d311a...402

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk første når jeg var 25, og venter nå en til i en alder av 29 år😊

Synes dette var en fantastisk investering, da eldste min kan hjelpe meg med den kommende yngste.

Anonymkode: 1799d...625

Mulig jeg går rett i trollefella nå, altså, men jeg synes det blir feil å kreve at et større søsken skal hjelpe til med yngre søsken. Vil de, så er det jo kjempebra, selvfølgelig, men det må foregå på barnets premisser. Jeg regner med at det var dette du egentlig mente også, da :) I begynnelsen vil du nok ikke få så mye nyttig hjelp i fireåringen uansett ;)

Anywho, jeg fikk førstemann som 24-åring mens jeg studerte. Fikk en enorm motivasjon til å bli ferdig med skolen, så jeg skrev master i en rasende fart da barnet begynte i barnehage. Nå som 27-åring er jeg tobarnsmor, og alt går kjempefint. Er veldig, veldig glad for at jeg har en utrolig oppofrende, omsorgsfull og dyktig pappa til barna mine, da. Hadde vært noe annet om jeg hadde vært alene, foråsidetsånn.

Anonymkode: b937d...7ef

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk barn da jeg var akkurat fylt 18. Nå er "barnet" 18 og voksent, så uteolig deilig å kunne gjøre det man vil, mens jevnaldrende sitter stuck med barn i trassalderen 😂

Jeg tok bachelor og master i småbarnstiden, ikke noe problem. Føler ikke jeg har gått glipp av noe heller. Jeg fikk tatt utdannelsen min i ro og fred og når barnet begynte på skolen var jeg ferdig med masteren.  Barnet har hatt en ung mor med energi, ikke en sliten mamma midt i 30-åra.

Venner og familie har mast om vi ikke skal få flere. Nei, det holder med ett barn, og friheten gir jeg aldri fra meg! Har sterilisert meg så slipper å tenke på uhell og abort.

Det er ganske deilig å være 36 og ha et voksent barn.

Anonymkode: 1003d...99d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...