AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #1 Skrevet 19. september 2017 Jeg kan smile og le så tårene triller, men jeg finner ingen glede noe sted. Alt er et ork, jeg presser meg selv til å gå på jobb og til å spise, men energien kommer ikke. Jeg legger meg om kvelden og står opp om morgenen, men jeg er like sliten i kroppen. Jeg er likegyldig, og bortsett fra at jeg føler meg som et fælt menneske føler jeg ingenting. Hva er dette for noe? Anonymkode: 6c763...fd4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #2 Skrevet 19. september 2017 Du kan være deprimert, eller ha en begynnende depresjon. Eller du kan bare være litt nedstemt for tiden. Hvis det ikke bedrer seg, ville jeg tatt en tur til legen. Kan også være mangler av noe slag (vitaminer/mineraler osv) Anonymkode: c3348...5f4
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 19. september 2017 #3 Skrevet 19. september 2017 Hva med å dra til legen? Sykemelding kanskje?
Chizue Skrevet 19. september 2017 #4 Skrevet 19. september 2017 Dra til legen Skriv gjerne ned hvordan du "føler" deg, om du synes det er vanskelig å snakke om hvordan du har det. Jeg er en slik person, jeg må skrive ned...Med en gang legen spør meg "Ja, hva tenkte du på, hvorfor er du her?" Så ramler alt jeg skulle si bort og jeg sitter der som en idiot med "eh...ehm...eh....mmm...Ja, det var jo det da..." Det er helt normalt å i perioder føle seg nedstemt, se grått på alt mulig, men varer det over lenger tid, så kan det ligge noe bak dette.. Er ikke alltid man tenker selv over, eller vet hvordan det føles å være deprimert. Det kan hende du har vært i en stressende periode, som har slukt all "glede" ut av deg og det er ingen skam å bli sykemeldt for å ta vare på deg selv.. Men, om du drar til legen og din lege er en av de, som hiver piller etter deg.. "Antidepressive, ta de, du blir bra!" Stå over i første omgang, ta heller da ut en sykemelding, jobb med deg selv, slapp av; gjør ting du vet du har likt å gjøre før. Fungerer ingenting, så kan det være mer drastiske ting må gjøres =) 1
Skadeskutt Skrevet 19. september 2017 #5 Skrevet 19. september 2017 Kan godt hende du holder på å bli deprimert. Jeg er deprimert pluss har bipolar type 2, og bortsett fra de høye periodene mine så har jeg ofte selv en følelse av å gå rundt med ei slags maske. Som til og med lurer meg selv av og til. Altså jeg ler, tuller og tøyser, men det er som du sier, at det kjennes liksom ikke helt. Jeg har utviklet et rusproblem og opplever til stadighet at det er når jeg ikke er edru at jeg har det greiest. For min del har det kommet til det punktet at jeg sannsynligvis skal inn på klinikk for rus og psykiatri. Jeg vet ikke helt om jeg er enig i at sykemelding er beste løsning. Dvs. en viss prosent. Kanskje 40 eller 50%. Også kan du spørre legen om henvisning til noen å få snakket med. Hvis du bare er nedstemt fordi du er fryktelig sliten så vil kanskje sykemelding hjelpe en periode, men hvis du er deprimert så vil det ikke hjelpe deg å slutte helt å jobbe, i de fleste tilfeller. For man trenger noe å gå til. Å se mennesker osv. Selv om det overhodet ikke føles godt, så er det bedre enn å bli liggende på sofaen hele dagen og bli mer og mer isolert. Tro meg, det er ikke bra i det hele tatt. Men sammen med legen kan du finne ut hva som vil være best for deg.
Kylling Skrevet 19. september 2017 #6 Skrevet 19. september 2017 Jeg tror du er deprimert. Dra til legen. Depresjon er ikke noe å spøke med.
Nyttig Skrevet 19. september 2017 #7 Skrevet 19. september 2017 (endret) Du er inne i en ond sirkel som må brytes så fort som mulig. Gå gjennom livet ditt å se hva som kan endres så du har det bedre....samtale med fastlegen kan være til hjelp. Eller noen andre som kan hjelpe deg å sette ord på ting. Endret 19. september 2017 av Nyttig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå