Gå til innhold

Ekstrem smertefull hodepine

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har nå slitt med vanvittig ekstrem vond hodepine nesten daglig i halvt år. Har prøvd alt av reseptfrie medisiner og diverse råd for å få bort hodepinen, men ingen ting hjelper. Er så lei. Noen som har vært i samme situasjon og har noen råd å gi meg? 

Blir utrolig takknemlig for alle råd, og erfaringer som deles her!

Anonymkode: c5af5...2cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra til legen og bli henvist til nevrolog!

Har hatt 3 år med konstant hodepine (desverre kan ikke legene gjøre noe heller :( )

Anonymkode: 10e8a...bcc

Skrevet

Dra til fastlegen, det kan være aktuelt med MR eller CT sånn for sikkerhets skyld.

Anonymkode: b96ae...b06

Skrevet
8 minutter siden, Perelandra skrev:

Jeg har ingen erfaring med sterk hodepine selv, men har lest flere steder at botox  kan hjelpe dem som er hardt rammet. Det er mulig at det foreløpig er på forskningsstadiet, og det dermed er begrenst hvem som får mulighet til å prøve det.

https://www.nrk.no/viten/xl/ny-bruk-av-botox-gir-hap-til-de-hardest-rammede-migrenepasientene-1.12764207

Det gjelder de som sliter med migrene. Migrene er en egen primærhodepine. Det finnes dessverre langt flere primærhodepiner enn denne.

Håper TS finner ut av det, men å gå 6 mnd med så sterk hodepine uten å dra til legen er jo .... ja....

Kan du forklare mer om hodepinen? Hvor i hode sitter smertene? Er det samme sted hele tiden? Varierer intensiteten? Er det på begge sider av hodet? etc

Du kan også begynne med en gang å føre hodepinedagbok, det er mange apper for det. Bare å søke det opp. Nevrolog vil helt sikkert be om dette.

Anonymkode: 10e8a...bcc

Skrevet

Hvorfor har du ikke gått til legen?

Anonymkode: 94df5...765

Skrevet

Først og fremst må du oppsøke fastlegen din.

Anonymkode: ae087...982

Skrevet

Skriv dagbok over hodepinen. Hvor i hodet den sitter, type smerte, intensitet, aura, lyssensitivitet eller andre bisymptomer. Skriv ned hvilke smertelindringsmetoder du forsøker og hvorvidt de har effekt. Skriv også om søvn, kosthold, mosjon, stress og emosjonelle plager. Ta med dette til legen. 

Anonymkode: 3184a...3b5

Skrevet

Gå til legen.

Anonymkode: 5516c...dd0

Skrevet

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen
lillesky (mod)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...