Gå til innhold

Spis så mye sjokolade du bare orker!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sakset fra Dagbladet idag:

Sjokolade gjør at du legger på deg: Myte. En god nyhet for svært mange, for selv om kostholdseksperter og andre bedrevitere råder deg til å holde deg unna sjokolade, finnes det ingen vitenskapelige bevis som tilsier at sjokolade, eller andre spesifikke matvarer, alene bidrar til en vektøkning.

Hurra!!!

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

*åpner en melkerull*

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/01/18/420684.html

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du kutter tilsvarende i kaloriinntaket i andre matvarer, ser jeg ingen grunner til å kutte sjokoladen (bortsett fra at den inneholder (stort sett) MASSE sukker og ingen som helst vitaminer.... :wink:

Skrevet

Jamen det er jo så innmari GODT!!! :sikle:

Skrevet
Jamen det er jo så innmari GODT!!!  :sikle:

Og livet er for kort til å unngå alt som er godt (selv om jeg personlig ikke er så glad i søtt), så kos deg med god samvittighet. :)

Gjest Valhalla
Skrevet

Jeg kan spise hva som helst uten å legge på meg, heldig sånn.

Skrevet

da skal jeg ikke ha dårlig samvittighet for den sjokoladen jeg spiste i formiddag.....

Gjest Ninakanin
Skrevet

Synes det blir som å ha et stort oppslag som dette "aldri mer tørking bak!". Nei, ikke hvis du vasker deg etter hvert do-besøk!!!

Selvfølgelig legger man ikke mer på seg av sjokolade enn andre ting. For kroppen er kcal fremdeles kcal, og overskuddet lagres. De fleste spiser jo sjokolade i tillegg til alt annet de spiser den dagen, og da blir det gjerne typisk 3000kcal PLUSS sjokoladens 400-600kcal.

Det er sånn man legger på seg av. Jukseoppslag...

Skrevet
Jeg kan spise hva som helst uten å legge på meg' date=' heldig sånn.[/quote']

Jeg også... :sjarmor: Heldig ja!

Skrevet

Sjokolade gjør blodsukkeret ujevnt, noe som gir uheldige efekter. Men mister overskudd, blir mer syk, spiser ujevnt og usunt osv osv... Det går ut over humør og biokjemien.

Flere og flere kostholdsekseksperter blir obs på hvor mye blodsukkernivået har for helheten.....

Noe vi visste for lenge siden på toppidrettsenteret.... ;)

Gjest GreenSky
Skrevet
Nei' date=' sjokolade kommer ALDRI til bli sunt! ;)[/quote']

Mørk sjokolade inneholder mye antioksidanter og er sunt.

Skrevet

I moderate mengder er det svært lite man ikke kan unne seg , jeg koser meg med litt mørk sjokolade både nå og da..

Tror det er usunnere være hysterisk på det :P

Men jeg lo av frasen " andre bedrevitere".... Er jo bare ETT menneske det der også da :)

Skrevet
Jeg kan spise hva som helst uten å legge på meg' date=' heldig sånn.[/quote']

Vekt er ikke den eneste indikasjonen på hvor god helsen din er. Det er naivt å tro at bare man er normalvektig så kan man spise hva man vil. Man kan være slank og likevel usunn.

Gjest Anonymous
Skrevet

Men jeg lo av frasen " andre bedrevitere".... Er jo bare ETT menneske det der også da :)

Det er ikke BRA i små mengder heller, men heller ikke så usunt. Og man skal ikke bli hysterisk nei.

Hva mente du med det siste?

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg må flire av slike saker som kommer jevnlig opp! Snakk om skylapper ja!  Nei, sjokolade kommer ALDRI til bli sunt!

Jeg ler litt jeg også, for det virker som om enkelte bare hører det de vil høre når det gjelder sjokolade. Folk hører at mørk sjokolade er mindre usunt enn lys, og konkluderer med at javel, da er mørk sjokolade en sunn ting som man kan dytte inn ubegrenset av uten å legge på seg. NOT. :roll:

Skrevet

Det er ikke BRA i små mengder heller, men heller ikke så usunt. Og man skal ikke bli hysterisk nei.

Hva mente du med det siste?

At det er bare et menneskes mening det også..

Når forfatteren referer til ernæringseksperter og andre bedrevitere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...