AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #21 Skrevet 19. september 2017 Eller kanskje foreldrene til jentene som drikker ikke er strenge nok? Du kan banne på at disse jentene også "er ansvarlige og modne for alderen". Noen ganger er ting urettferdig. Sånn er det. Anonymkode: 07eb7...977
Gjest Sirah Skrevet 19. september 2017 #22 Skrevet 19. september 2017 Jeg skjønner godt at foreldrene deres ikke gir dere lov til dette TS, dere er altfor unge. Det at dere ikke skjønner dette selv er et bevis på nettop det. Alikevel skjønner jeg godt at dere syntes dette er kjedelig. Finnes det ikke en hytte i området deres dere heller kan reise til? Så er dere nermere hjemme om noe skulle skje? Hvorfor må det være akkurat denne hytta 4 timer borte?
2 jenter Skrevet 19. september 2017 #23 Skrevet 19. september 2017 Vi tror ikke det er slik at noen foreldre bryr seg mindre om barna sine enn andre? Dette syns vi var unødvendig sagt.
2 jenter Skrevet 19. september 2017 #24 Skrevet 19. september 2017 Vi er klar over alt dette, men det er den eneste hytten vi kan reise til
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #25 Skrevet 19. september 2017 Altså.. Du begynner jo å sutre over hvor uretteferdig det er og komme med usakligheter (foreldre bryr seg ikke) når du ikke får medhold her istedenfor å høre på og tenke gjennom svarene du får. Du prøver ikke en gang å ta det innover deg. Er det moden oppførsel synes du? Anonymkode: 07eb7...977
emilie123 Skrevet 19. september 2017 #26 Skrevet 19. september 2017 Hva hvis noen av dere skader dere da? Synes foreldrene deres høres fornuftige ut som sier nei.
Leeloo Skrevet 19. september 2017 #27 Skrevet 19. september 2017 Jeg tviler ikke på at dere er fornuftige jenter, men det er rett og slett litt for mye som kan gå galt på en slik tur til at foreldrene deres tør å ta sjansen, jeg forstår dem godt (jeg har to jenter selv). Jeg husker godt hvordan det var å være fjorten, man føler seg voksen og at man klarer "alt" (og ja, man klarer veldig mye). Først nå når jeg er voksen klarer jeg å se hvor ung og naiv jeg var (selv om jeg var fornuftig og moden for alderen). Selve logistikken, å komme seg dit, handle inn mat ol. klarer dere selvfølgelig, men det er noe med å ha erfaring med å takle problemer som kan oppstå, erfaring man ikke har fått enda når man er 14. Jeg var helt klar for å flytte hjemmefra da jeg var på deres alder, men tenk om det skulle skje noe, brann, ulykke, folk som finner ut at det er unge jenter alene på hytta og vil lage bråk osv., ting dere ikke har kontroll over uansett hvor fornuftige dere er? Hvordan tror du foreldrene deres ville følt seg da, spesielt om dere er fire timer unna? De er ansvarlige for dere til dere er 18 år, , og selvfølgelig må de slippe taket i dere litt etter litt frem mot da, men fire timer unna på hytte er litt voldsomt å starte med. Det er ikke noe litt nærmere dere kunne dratt til først da, telttur i en skog i nærheten eller liknende?
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #28 Skrevet 19. september 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreldrene deres har faktisk ikke lov til å sende to fjortenåringer på hyttetur alene. Hvis det skjer en brann eller noe annet kan de risikere å få barnevernet på nakken eller bli straffet med bøter/fengsel, fordi de har fraskrevet seg alt ansvaret for dere. Nå skal det sies at vi som sitter her på KG har mye mer forståelse og innsikt i hva dette egentlig går ut på. Det at dere jenter ikke har innsikt i hva vi mener med våre argumenter, tyder på en svært umoden holdning. Det handler ikke om at dere ikke skal finne på noe tull, men det handler om et stort ansvar som to jenter på 14 år ikke klarer å ta, og det må også dere forstå. Dere forstår det kanskje når dere er 20 år, men ikke nå. Det at dere også ikke forstår definisjonene og forkortelsene av ordene vi bruker her inne på kg sier veldig mye det også. Anonymkode: 0d094...00f Ingenting som tyder på det, dessverre... Anonymkode: 3462d...0ee 2
estrella Skrevet 19. september 2017 #29 Skrevet 19. september 2017 14 minutter siden, 2 jenter skrev: Men Ok, la oss si at det begynner å brenne. Vi har hatt opplæring i hva vi skal gjøre i slike situasjoner siden barnehagen, og vi kan dette med hva vi skal gjøre. begge to har bestått livredningskurset, og vi er ikke så dumme som vi kanskje kan høres ut som. Det er noe helt annet når det faktisk oppstår en krise. Dere er for unge til å være helt alene over ei helg, 4 timer unna. Foreldrene deres bestemmer, selv om det er kjipt. Om 2 år kanskje?
AnonymBruker Skrevet 19. september 2017 #30 Skrevet 19. september 2017 5 minutter siden, 2 jenter skrev: Vi tror ikke det er slik at noen foreldre bryr seg mindre om barna sine enn andre? Dette syns vi var unødvendig sagt. Det at dere ikke har evnen til å forstå at det ikke finnes foreldre som bryr seg mindre sier vel jo litt. Dere har strenge foreldre og blir nektet å dra på hyttetur alene, fordi foreldrene deres bryr seg om dere. Foreldrene til barna som lar de dra på hyttetur, storbyturer og det å drikke har ikke evnen til å ta ansvar for barna sine. Barna er ikke gamle nok til å ta ansvar for seg selv når dere er 14 år. Hvorfor kan dere ikke bare bli ferdig med denne saken, og ha litt innsikt i at dere ikke kommer til å få dra på hyttetur uansett hvor mye dere argumenter? Anonymkode: 0d094...00f
Leeloo Skrevet 19. september 2017 #31 Skrevet 19. september 2017 Det at dere tenker at alle foreldre bryr seg like mye om barna sine viser hvor unge dere er, for dessverre er det ikke slik. Akkurat som det finnes umodne, uansvarlige unge jenter finnes det uansvarlige og umodne voksne som ikke forstår hvor stort ansvar det faktisk er å være foreldre. De er sikkert glade i barna sine, men de forstår ikke at det ikke bare er å sende dem ut i verden i ung alder helt uten kontroll og oppfølging. Det virker sikkert flott nå, det å ha foreldre som ikke er så strenge, man skjønner ikke før man er voksen at det var dere som var heldige, ikke de som fikk fly helt fritt rundt og ikke hadde noen til å passe på seg. Spør en av de jentene om 10-15 år som de synes det var flott at de fikk gjøre som de ville, menge vil si at de savnet å ha noen som passet på og sa nei av og til.
caskerette Skrevet 19. september 2017 #32 Skrevet 19. september 2017 Eneste argumentet for jeg kan tenke meg, er at dere får med dere en voksen. Og da mener jeg en foreldre- eller besteforeldreskikkelse, og ikke en storesøster på 18. Tror ikke det nytter med noe annet, man kan jo ikke trylle hytta nærmere. Jeg fikk lov å dra på hytteturer på den alderen, men de var enten i 30 min-1 times avstand, eller besteforeldrene til venninna mi pleide å være med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå