Gjest gloria Skrevet 18. januar 2005 #1 Skrevet 18. januar 2005 Er utrolig reiselysten for tiden, og har lyst til å reise på en litt annerledes måte. Derfor planlegger jeg interrail med en kamerat nå til våren. Vi har tenkt litt på Øst-Europa, eller et pass hvor man kan dra i hele Europa. Det jeg egentlig vil fram til her er hvor mye lommepenger en bør regne med å ta med på en slik tur?
Gjest gjest1 Skrevet 19. januar 2005 #2 Skrevet 19. januar 2005 Det kommer veldig ann på hvor dere skal og hvordan dere skal bo og spise. Øst-Europa er en god del billigere enn f.eks italia. Der er det mye dyrere å bo. Jeg og kjæresten var på interrail (roskilde festivalen, tyskland, østerriket, tsjekkia, polen og ungarn) i 3 1/2 uke for et par år siden, og tror jeg brukte ca 10.000,- + billetten. Vi bodde stort sett billig på vandrehjem o.l. (du blir overfalt av representanter fra diverse vandrehjem med en gang en kommer av toget) og laget frokost selv. Men ellers gikk det jo endel i mat og drikke (øl i øst-europa er bra saker ). Vi tok endel nattog (anbefales!), og da betalte vi ekstra på toget for å få sengeplass. Kostet ikke så mye, og gjorde at vi hvertfall kom noenlunde uthvilt til neste by. Interrail anbefales på det varmeste. Det blir noe helt annet enn syndenferie o.l.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå