Gå til innhold

Tannlegen løy

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk en gang valget mellom å trekke en tann (den hadde noe feil tydligvis) eller operere ut en visdomstann som ikke fikk plass. Tannlegen sa at om jeg trakk tannen, så ville visdomstannen vokse ut og tette igjen det hullet som ble, så da valgte jeg å trekke den. Men det har ikke blitt tettet igjen og jeg har nå spurt en annen tannlege, og hun sa at det ikke var vanlig at det ble tettet igjen. Så nå sitter jeg her med et hull i kjeften som det ikke er noe å få gjort noe med! Heldigvis sitter det på siden slik at det ikke synes, men likevel synes jeg dette var dårlig av tannlegen å ikke fortelle meg sannheten om hva som skjedde om jeg trakk tannen. I tillegg så jeg på røntgen av munnen at det ikke kommer noen visdomstann på den siden han trakk! 

Anonymkode: 14bf3...359

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk en gang valget mellom å trekke en tann (den hadde noe feil tydligvis) eller operere ut en visdomstann som ikke fikk plass. Tannlegen sa at om jeg trakk tannen, så ville visdomstannen vokse ut og tette igjen det hullet som ble, så da valgte jeg å trekke den. Men det har ikke blitt tettet igjen og jeg har nå spurt en annen tannlege, og hun sa at det ikke var vanlig at det ble tettet igjen. Så nå sitter jeg her med et hull i kjeften som det ikke er noe å få gjort noe med! Heldigvis sitter det på siden slik at det ikke synes, men likevel synes jeg dette var dårlig av tannlegen å ikke fortelle meg sannheten om hva som skjedde om jeg trakk tannen. I tillegg så jeg på røntgen av munnen at det ikke kommer noen visdomstann på den siden han trakk! 

Anonymkode: 14bf3...359

Pasitentskade erstatning ? Klag vedkommende inn. 

Skrevet

Det er forskjell på å lyge og å ta feil... Så nei, tannlegen løy nok ikke til deg; han tok nok rett og slett bare feil. 

Anonymkode: dfaf8...e7d

Skrevet

Tannleger er ikke ordentlige leger, så de vet ofte ikke bedre. Det stemmer at om du trekker en tann og en ny vokser ut som presser på tannraden i retning hullet, så vil hullet tettes. Det skyldes at beinet som tanna sitter i reagerer på trykk og fjerner beinmasse fra den siden som opplever trykket og bygger beinmasse på andre siden, men dette er en prosess som kan ta år. Du får vente og se, eventuelt snakke med tannlegen du var hos. Om hullet er skjemmende kan du be om en midlertidig krone.

Lykke til!

Vitenskapsmannen

Skrevet

Hos meg fikk jeg ikke noe alternativ om å trekke. Tanna ved siden av visdomstanna måtte rotfylles. Men den var i dårlig stand og knakk. Endte med å måtte trekke den likevel. Nå har visdomstanna flyttet seg dit der den tanna var.

Anonymkode: 4622d...71c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...